FPS akce Titanfall, která nedávno dorazila na pulty našich obchodů a způsobila velký rozruch na herní scéně – je opravdu tak skvělá, jak všichni povídají? Já se hře podíval na zoubek a posoudil, zda-li jsem udělal v koupi dobře.
Vítejte na frotně, pilote!
Nová sci-fi střílečka od studia Respawn Entertainment, které je složeno z bývalé elity Infinity Ward (ti, jenž mají na starosti Call of Duty 1,2, Modern Warfare a MW2) a pár posil navíc, se poprvé představila skoro před rokem na E3 a všechny uchvátila. Hned se objevili výroky, že se jedná o konkurenta a přemožitele Call of Duty, ale zároveň i názory, že se jedná o přestříkané Call of Duty. No, nevím jak Vy, ale já v tom vidím Call of Duty fakticky jen minimálně. Titanfall je možná od tvůrců CoD, ale ze séie si toho bere minimum a vydává se svojí vlastní cestou. A proto musím nyní na začátku říci: Titanfall není přestříkané Call of Duty.
Kdo vlastně ve hře jste? Ujmete se role profesionálních pilotů, kteří mají možnost šphlat a běhat po zdech, pohybovat se velkou rychlostí a ovládat mechanické monstra titány. Jste vojáky budoucnosti a patříte k jedné ze dvou stran, IMC nebo Milice. První jmenovaná frakce je dobyváčna a po surovinách lapící společnost založená na Zemi. Milice je zase páka proti IMC složena z kolonistů, pirátů nebo i žoldáků. Klasické strany dobra a zla stojící proti sobě. V kampani si zahrajete za obě dvě strany a uvidíte tak příběh z obou stran.
A tady mám první kamínek úrazu – kampaň. Lidi, kteří stáli za kampaňovou linkou v Modern Warfare 2, se u Titanfall moc nepředřeli. Kampaň je klyšovitá a odfláklá. Sice Vám objasní, za co a proč bojujete, ale to je tak všechno. Mně osobně se líbily jedině poslední tři mise za obě dvě strany, ale to je tak všechno. Neříkám, že by byl zbytek nějak odfláklý, předchozí mise mě bavily, ale po příběhové stránce to bylo otravné
Poznej svého velitele a nepřítele
V příběhu i normálním zápase Vás doprovází vždy několik postav, které Vám buď radí, upozorňují na stav titána/bojiště nebo i občas zavtipkují. U IMC se jedná o spektru Spyglass, Bliska a generála Gravese. Milice má zase Sarah, Bishe a MacAllana.
Každý z nich má nějaké své povinnosti a informují hráče buď o stavu titána nebo bojiště. Každá postava má svůj charakter a je jedinečná, ale u mě na plné čáře vítezí Spyglass. Hrozně mi připomíná Legiona z Mass Effect a celkově se jedná o nejvíce sympatickou postavu. Eh, teda spektru.
Na bojišti se s nimi však přímo nesetkáte a budete je jen vidět na svém displeji a slyšet přes vysílačku. V akci se setkáte se svými kolegy, jenž budou bojovat po Vašem boku a s nepřáteli, toužící po Vaší smrti. Kromě živých pilotů je zde i AI v podobě gruntů a spekter. Ano, umělá inteligencení není moc inteligentní. Grunti před Vámi prchají bez důvodu a občas Vás i přehlídnou. Ale spektry jsou jiné kafe. Jsou více nebezpečnější a schopnější. Tři spektry Vás mohou zabít na pohodu a v titánovi to není o moc bezpečnější. Každý druhá spektra má raketomet. Našťěstí můžete nepřátelskou spektru hacknout a získat jí na svoji stranu. Ta Vás bude následovat a pomáhat Vám.
Nyní se dostaneme k našim mechanizovaným miláčkům – k titánům. Ve hře jsou tři základní titáni, Atlas, Stryder a Ogre. Ogre má velice velkou výdrž, za to však mallou rychlost pohybu, Stryder je jeho pravýk opak a Atlas je hybrid mezi dvěma již jmenovanými. Ke každýmu titánovi si můžete navolit vlastní kombinaci zbraní, perků a schopností. Musím říct, že zezačátku mě v titánovi to vůbec nebavilo, ale pak jsem objevil jeho kouzlo a hraje se za něj jedna báseň!
Poznejte exotiku i bídu galaxie
Titanfall má vé svém základu okolo 15 map, které jsou krásně zpracované, leč někdy i opakující se. Hlavně tedy mapy, které jsou založeny na vojenských základnách nebo vědeckých laboratořích. Mně osobně se nejvíce zamlouvá mapa Lagoon. Tropická oblast s dřevěnými chajdami a mnoha vegetací. Zkrátka nádhera.
Jedna z věcí, co mě ale hrozně může i namíchnout, jsou spawny. Někdy se spawnu pár metrů od nepřítele, který mě akorát zabil nebo i v uličce naproti nepřátelskému titánovi. A to je další mínus – až příliš velký zmatek. Někdy je hra i více chaotičtější než Battlefield a to opravdu. 3 vs3 titáni, do toho hráči, co nevydží ani jednu sekundu na mistě a přitroublý boti pálící po všem živém i neživém, to fakt už někdy nejde. Stejné situace jsou např. v team fight v DotA 2, kde do toho ještě asistují creepové.
Je libo Smart pistole nebo že by karabina?
Zbrojní arzenál v Titanfall je dost ubohý. Jenom 10 zbraní prmárních, 3 sekundární, 4 protititánovský a 5 pro titány. Na sci-fi střílečku mi to rpavdu přijde málo. A to není jen o zbrojní arzenálu, ale i o challenges. Těch je také málo. Většinou se opakují stále dokola: zabijte X nepřátel, hrajte po dobu Y času nebo aktivujte tohle. Je zde vidět, že EA tuhle hru rozkouskovalo a bude jí servírovat v DLC baličcích. A to už je fakt trapné, že i challenges a různých výzev, je málo. Tipuji ale, že něco přibyde v následujících patchích.
Dlohuo debatovaná zbraň, Smart pistole, o které všichni říkají, že je to OP aimbot, tak není. Je to docela šmejd. Sám jsem s ní hrál a jedině na zabíjení bezbraných gruntů je dobrá. Když chcete zabít pilota se Smartkou, musí být v klidu a musí se na něj mířit. Teprve až pak se může mluvit o stejném výsledku jako u obyčejných gruntů. Jelikož jsou však hráči neustále v pohybu, těžko si dáte hromadu mrtvých pilotů. Samozřejmě jde jenom o zvyk a naučení se s tím, ale zatím je Smart pistole slabá. Ovšem i s podprůměrným arzenálem můžete zabíjet o sto šest. Každý zbraň má své pozitiva a klady a můžete si klidně zamilovat jenom jednu zbraň a hrát s ní do skonání světa nebo serverů.
Burn crads, které ve hře dostáváte za plnění výzev a různých strike, Vám dodají pro stávájící život nějaké ty výhody. Ať už jde od dvojnásobných bodů, po nahrazení svých granátů něčím jiným nebo i rychlejším běháním. Burn crads se po smrti ruší a tím pádem můžete v rychlosti přijít o celou svoji sbírku. Jedná se o krásné zpestření, které však nemá dlouhého trvání a to je dobře. Nejedná se o OP faktor hry.
Technologie je budoucnost
Technická stránka hry není nijak moc překvapivá a dech Vám rozhodně nevyrazí. I přesto se jedná o krásnou grafiku. Někdy jsou textury slabší nebo pokulhávající. I přesto bylo ze Sourcu vymaáčknuto co nejvíce toho šlo a hra vypadá k světu krásně. O dost krásněji, než ten nový „next-gen“ Call of Duty Ghosts.
Myslím, že výběr Source engine nebyl vůbec špatný nápad. Hratelnost si nechává pořád stejnou, tudíž skvělou. Chybějící podpora modů je bolestivá, ale nevěšme hlavu na hřebík. I přes to, že je EA hrozný vykořisťovatel a penězožrout ( Respawn se asi s IMC inspiroval u EA. 😀 ), by mohl povolit a modovací nástroje snad vydat, pokuď hráči u hry vydrží a nástroje si vydupají.
HW nároky jsou špatné jen kvůli 50 GB velikosti. Jinak jsou přijatelné. A ani se nedivím, že zvuky zabírají okolo 35 GB. Jsou totiž vynikající.
Zazvonil zvonec, rencenze titána je konec
I přes svoje nedostatky je Titanfall parádní střílečka z první osoby a může se směle rovnat Call of Duty, které se díky Activison pořád jen propadá hlouběji do temnoty. Pokud jste tedy znuděni Call of Duty, je čas si nazout boty budoucnosti a skočit do titána!
Recenze
Titanfall - Když lidští vojáci nestačí
Respawn odvedl svojí práci a odvedl jí velice dobře. Titanfall je sice trošku prázdnější, než jsem čekal, ale pobaví i tak. A přísun nových updatů a DLC, ať zdarma či ne, by mohli hru obohatit tak, že by dokázala zabavit na dlouhou dobu. Za mě jedině plus. Pilote, připravte se nasednout!
Líbí se nám
- Svižná a rychlá akce
- Skvělý zvuky
- Výborné mapy
- Titáni a jejich schopnosti
- Burn cards
- Že je bývalá elita z IW zpátky v sedle
- Grafika je docela hezká a neurazí
Vadí nám
- Kampaň na to, že za ní stojí ex-tvůrci Modern Warfare 2
- Malý zbrojní arzenál
- Občas moc velký chaos
- Bojím se, že hráči by mohli hru opouštět
- Málo challenges a výzev
- Občas nevychytané spawny