Dobrý den a vítám Vás u mého prvního preview na nový díl série Call of Duty, tentokrát s podtitulem Advanced Warfare. Nové studio, nová doba, nové možnosti… znamená to však i lepší hra? Pojďme se na to podívat!
Ještě předtím bych Vám rád poděkoval za pozitivní reakce a názory u článku týkajícího se recyklace Ghosts. Mockrát děkuji. Jsem rád, že se Vám moje články líbí, snad se bude líbit i tenhle. Tak pojďme přivítat budoucnost.
Power changes everything
„Democracy? Democracy? Democracy is not what these people need – hell, it’s not even what they want. America has been trying to install democracies in nations for a century, and it hasn’t worked one time. These countries don’t have the most basic building blocks to support a democracy. Little things like we ought to be tolerant of those who disagree with us. We ought to be tolerant of those who worship a different god than us. That a journalist ought to be able to disagree with the President! And you think you could just march into countries based on some fundamentalist religious principles, drop a few bombs, topple a dictator, and start a democracy?! Give me a break. People don’t want freedom. They want boundaries, rules. Protection. From invaders and from themselves. People need a leader who could give them both the support and the constraints to keep chaos at bay. You give them that, and they’ll follow. And that’s where I come in.“
Děj hry se koná v roce 2052 až 2054, kde svět je zmítán chaosem. Státy se vzdávají všeho co mají a platí soukromým společnostem za ochranu. Jonathan Irons (jehož ztvárnil slavný herec Kevin Spacey), vlastník soukromé vojenské organizace ATLAS a vizonář, se snaží vzít všechno do svých rukou po neschopnosti USA a vrátit do světa pořádek. Americký mariňak Mitchell, hlavní protagonista hry, se připojuje po nabídce syna Jonathana Ironse, Willa, do ATLAS corporation a přidává se tak na druhou stranu barikády. Zde máme příběh Advanced Warfare ve zkratce, jak nám ho Sledgehammer Games představili. Příběh zní slibně, přesto se však bojím, aby se všechno nepropadlo do proprasti stereotypu, jaký u této série známe. Vývojáři potvrdili, že Mitchella bude dabovat Troy Baker, ale jenom během cutscén. Při normálním hraní bude hlavní postava zticha a nebude nám „kazit“ zážitek z hraní tlacháním. Poprvé se však dočkáme hraní jen za jednu postavu. Narozdíl od předchozích dílů, kde se střídali postavy jak na běžícím páse, to je docela příjemná změna a sledovat příběh jen jednoho muže mi přijde lepší, než zmatkovat mezi několika lidma.
Podle dosud zveřejněného záběru z E3 se podíváme do Soulu, hlavního města Jižní Korey. Z dalších materiálů, které Activison uveřejnil, se podíváme také do San Francisca na Golden Bridge, Lagosu nebo i Řecka. Opět je paleta lokací, kde se bude děj odehrávat, velice pestrá. Herní dobu si troufat odhadovat nechci. Přesto vsázím na to, že hra opět bude zabírat dohrát +/- 6 hodin, jako tomu bylo u předešlých dílů. Jestli se na hře pracovalo okolo tří let, tak se to snad bude projevovat na kampani. Každopádně se můžeme opět těšit na tisíce hollywoodských efektů, akcí a podobných kliše, na které všichni nadávme, ale stejně si bez nich už nedokážeme většinu her představit a tvoří jeden ze základních kamenů, dnešních her.
Kampaň Advanced Warfare se odehrává ve fiktivním roce 2054, kde hlavní úlohu hrají PMC. Vývojáři nám slibují lepší zážitek ze hry jednoho hráče díky zkušenostem z Dead Space a Modern Warfare 3.
Přivítejte budoucnost!
Rok 2054 dává vývojářům volnou v oblasti technologie a vojenství. Nedivme se proto, že toho využili a začali vytvářet zbraně a technologie z nichž nám trne zrak. Ať už se jedná o samopaly samovytvářející munici díky 3D technologiím, laser pušky nebo chytré granáty, jež dokázají měnit svoji funkce pouhým zmáčknutím tlačítka. Možná až moc sci-fi na rok 2054 si budete říkat, ale technologie se žene dopředu mílovými kroky a nikdy nevíme, čím nás ještě překvapí.
Exo-skeleton obleky míří do nového Call of Duty dílu, mají se objevit v multiplayeru, tudíž se dá soudit, že se budou ve hře vyskytovat perky nebo kity spojené s těmito obleky. Snad se nebude jednat o další Overpower blbůstku, jenž bude kazit zážitek hráčům. Ve hře jednoho hráče se budou moci zlepšovat. Po každé misi dostaneme speciální body, které můžeme následně utratit za některý atribut obleku. Zní to opravdu zajímavě, přesto to smrdí Crysis a Titanfall mixem. A moc jim zrovna nenahrává to, že Titanfall je nyní hlavní rival Call of Duty a že Advanced Warfare se ukazuje dva měsíce po vydání Titanfall. Ať už se jedná o čisté vykrádání cizích titulů nebo ne, tvůrci se rozhodně nemohou hájit tím, že mají samé originální nápady, což nemají. Většinu obsahu, co zatím ukázali, se už objevilo jinde a možná že i za lepšího provedení. To ale teď nemohu soudit, jelikož je do vydání hry pořád dost času a hlavně je nechci osočovat z úmyslného vykrádání.
Nesmíme ale zapomenout, že kromě exo obleku hra obsáhne opět hromadu dronů, letounů, obrněnců nebo i létajících skůtrů. Stopro se budeme moci těšit na i ovládání mnoha těchto mechanických oblud.
Motor budoucnosti?
Ohledně enginu hry se spekulovalo dlouhou dobu před oznámením, jelikož Activision slíbilo, že hra bude zaměřená na next-gen konzole a bude mít dokonalý grafický kabátek. Lepší než Ghosts. Trošku ohraná písnička, nemyslíte? Po uveřejnění traileru a mnoha obrázků se konečně odhalilo, jak hra vypadá. Graficky vypadá rozhodně lépe, než poslední díl z minulého roku. Ovšem to Ghosts také vypadali před vydáním. Těžko říci, jestli to všechno prerendrovali a prohnali různými prográmky, aby to vypadalo lépe. Jestli je všechno pravda a není to faleš, konečně se dočkáme skoku v grafice. Sice nebude nějakého monstrozního charakteru, ale i tak.
Hlavní zvukář studia se svěřil v rozhovoru, že kompletně překopali zvuky ve hře a že začali od nuly. Tudíž žádné staré zvuky z minulých dílů ve hře neuslyšíme. Tady by to opravdu změnu taky potřebovalo. Některé zbraně při střelbě znějí jako praskání popcornu a je to směšné. řesto však žádám pány a paní ze Sledgehammer games o jednu a podstatnou věc – skvělou optimalizaci. V nedávné době se tak trošku rozšířil trend špatně optimalizovaných her, které často demolují jinak dobré hry.
Rejžujeme, rejžujeme a víte co ještě? Rejžujeme…
Asi nikoho nepřekvapí oznámení DLC balíčků pro hru, která ještě ani nevyšla a na svět se dostal sotva první gameplay. Aneb dnešní byznys. Tento díl CoD se opět neobejde bez předražených DLC balíčků a dle slov autorů i nepopulárních mitrotransakcích. Myslíte, ež se opět dočkáme kamufláží s kočičkami nebo mapu ze Šmoulí vesnice s taťkou Šmoulou jako kill streakem? Já doufám, že ne. Že aspoň Sledgehammer games budou mít soudnost a nebudou zaplavovat hru kýčem.
Pre-order bonus ke hře je plazmová zbraň a lepší exo-skeleton oblek. Dle mého tento dárek nakonec dostanou všichni hráči jako tomu bylo s Nuktetown 2025 a Free fall. Jestli ne a tento zbrojní arzenál dostanou jen někteří hráči, není to trošku pak náznak pay to win politiky? Activison tuhle hru zničí svým jednáním… a i přesto, že se DLC prodávají dobře, tak je hráči moc nadšeně nepřijímají. A ještě je potřeba zmínit, že Microsoft si opět připlatil a všechen obsah bude ve hře nejprve na Xbox One a 360, další platformy si musejí počkat.
Jo a možná se poprvé dočkáme bety u CoD… berte to však jen s rezervou. Oficiálně to potrvzené nebylo. Ovšem betu by tahle potřebovala jako sůl.
Nepředvídatelná budoucnost
Call of Duty: Advanced Warfare ze studia Sldgehammer games má vyjít 4. listopadu tohohle roku. Zatím to vypadá na pokrok a zpravení chuti po hořkém Ghosts. Přesto však hra může klamat a dostaneme opět jen brak nasládlý nenasytností po penězích. Budoucnost je nejistá a to samé platí i o téhle sérii. Zaboduje Advanced Warfare? Na to si ještě musíme počkat…