Ano, ta touha to k-o-n-e-č-n-ě pařit. Teď to zažívám s Assassin’s Creed Unity, GTA V pro next-gen, Far Cry 4 a Dragon Age:Inquisition. Nejsem sám, že jo?
Dobře vím, že je totálně iracionální si ty hry kupovat všechny na jednou. Jednak je to šíleně peněz. Ale v pořádku, nechával jsem si svoje kapesné na blbosti (promiňte mi, že takhle označuju naší společnou zábavu, ale dobře víme, že peníze se dají investovat mnohem konstruktivněji) z několika měsíců, takže nepřekročím limit. Druhak je jedno omezení, který není reálný překonat – nedostatek času.
I tak čtu články, koukám na trailery, sem tam na nějaký to uniklý video, čtu nadšené první dojmy a přemýšlím, jestli do toho jít, nebo ne.
1599 Kč. Není to někde levněji?
1499. Ok to je trochu lepší. Stovka je koneckonců stovka.
Super, ale to bych si nemohl všimnout Notre Dame edice. A opět moje racionální já říká, že je to zbytečný. Zbytečně. Má to přece kooperativu, to co mnohým u minulé generace tak často scházelo. Možnost upravovat si Arna, jak se mi zlíbí. Obrovská Paříž k prozkoumávání a k tomu soška a další věci. Tenhle měsíc mám narozeniny, no tak dobře.
Ale když budou špatný recenze, tak si to nekoupim. Slibuju si.
Ale proč si potřebujeme hry kupovat hned v den vydání? Jdeme sami proti sobě a hlavně vstříc do soukolí herního marketingu. Vždyť hra, kterou si koupíme a rozbalíme ztratí tím okamžikem minimálně 10% (jestli ne víc) své hodnoty. O měsíc, dva nebo tři později ji můžeme mít výrazně levněji na aukčních portálech, herních bazarech nebo třeba prostě zlevní v obchodech.
Často mistrně udělaná videa hrají obratně na naše city. Pamatujete na první první ukázky, které demonstrovaly pseudozáběry z hraní na PS3? Na to ohromení a úžas nad grafikou, která měla přijít. A jak dobře se pak konzole prodávala.
A co třeba tahle reklama?
Kolikrát se mi vybavil pocit dobrodružství a chtěl jsem to zažít znova. Do mechaniky znova putoval Uncharted 2 a 3, Infamous a další.
A přiznejte si, kolik z vás si předobjednalo Zaklínače 3 po tomhle mistrným traileru?
Trailery skvěle hrají na impulzivní stránku našeho chování a zneužívají to. Vzpomeňte ještě na Watch Dogs nebo jiný hry, kde grafika, která byla tak propagovaná, byla zhrošená oproti údajně pravým záběrům z hraní třeba na E3. To je jako jet do hotelu, v jehož prospektu uvidíte ten krásnej, čistej pokoj s výhledem na moře, který určitě budete mít. Pak sedíte na rozvrzaný posteli, čumíte ven do jinýho okna a ohrnujete nos nad smradem z cigaret. Kdo by nebyl naštvanej?
Ale i když nám to vadí, tak v tom pokračujeme dál. Necháváme se radostně masírovat, běžíme hned na otvíračku nebo čekáme na půlnoční prodej hry, abychom dobrovolně rvali peníze obchodům za hru, kterou za pár dní, možná týdnů nahradí nová. Jen za 1399! Musím počkat. Tentokrát fakt.
Hele, hustej trailer a hustá sběratelská edice!
… zde pokračujte v psaní …