Šťastné a veselé Vánoce Vám všem, po delší odmlce jsem přemýšlel o čem napsat a napadlo mě podělit se s vámi o moje herní zážitky, názory a rozproudit třeba i nějakou tu diskuzi 🙂 .
Console vs. PC wars polibte mi pr**l
Byly doby, kdy jsem byl zarytým zastáncem PC platformy, ovšem stačila jedna jediná hra, která mě donutila přehodit vyhybku, abych se jak já s oblibou říkám stal multiplatformistou. Poznal jsem spoustu nových skvělých lidí a začal si užívat hraní naplno bez omezení na danou platformu. Nejlépe bych danou problematiku shrnul v mém článku Satira: Typologie hráčů podle platformy, který slavil velký úspěch, seč bohužel některým lidem procitnout nepomohl. Tímto bych chtěl vzkázat těm, kteří mají neustálou potřebu urážet ostatní a vyvolávat flame v diskuzích pod články, polibte mi pr**l.
Zpět v GTA V na nové generaci
Návrat do Los Santos a Blaine County byl od začátku povinností. První trailer oznamující GTA V na konzole nové generace a PC mě naplnil očekáváním, že z tohoto mi vytečou oči z důlku. Bohužel k mému zklamání je to pouze ta samá hra s vyšším rozlišením, ostřejšími texturami a více trávy. Ulice měst brázdí opět pouze několik chodců a hustota dopravy, která by měla symbolizovat velkoměsto, také nepatří k něčemu, na co bych pěl oslavné ódy. Nemilé překvapení mě ovšem čekalo v GTA Online, které stále postrádá očekávané Heist mise, tudíž většina aktivit se pouze smrskla na klasické blbnutí po mapě a sem tam plnění úkolů nebo závodění. Za import postavy a postupu z PS3 dostává Rockstar jedničku s hvězdičkou.
Ubisoft packalové roku?
Letošní rok si Ubisoft určitě za rámeček nedá a má k tomu důvod. Jedna průměrná hra za druhou, korunovaná totálně zabugovaným launchem Assassins Creed Unity. Je zajímavé sledovat vývoj ze stádia „Kašleme s optimalizací na PC“ na „Kašleme na všechny“. Ubisoft si tím vytvořil velkou nedůvěru hráčů vůči svým budoucím titulům, jako je například The Division, které už podle starších zpráv rozhodně nebude vypadat jako v prvních ukázkách. V mých očích je toto studio dávno odepsané neboť snaha dělat kvalitní hry s dobrým nápadem, nahradilo dělat dojné krávy. Děkuji, nechci.
Polda 6
Kde se vzal, tu se vzal, Polda nás zas rozesmál. Nevím, jestli zrovna vás, ale mě moc ne. Adventurní série Polda od Zima Software patří kromě pátého dílu, který byl hrozný, mezi moje nejoblíbenější hry vůbec. Proto mě mile překvapilo, když se tvůrci po tolika letech rozhodli resuscitovat našeho přitroublého detektiva Pankráce. Líbí se mi grafická stylizace, která připomíná díly 1-3, hlas Luďka Soboty, který zní stále stejně, ale bohužel humor je kombinace neustálých klišé přeřeků a stereotypů. Naštvaně vypadající vrátný je naštvaný vrátný, opilá holka na policejní stanice co vypadá jako Paris Hilton, je Paris Hilton a to je tak celé. Zápletka mi také přijde lehce nablblá, ale vzhledem k tomu, že v době co píši tento článek ještě nemám dohráno, tak nemohu soudit, jak se to ještě vyvine.
Vzkaz herním novinářům a recenzentům
Chtěl bych vzkázat všem, nejenom zde na Zingu, kteří píší o hrách, aby byli v hodnocení co nejvíce kritičtí. Počítačové i konzolové hry (hlavně ty) jsou na naše české poměry, vcelku ne zrovna levná záležitost (nebudu dále rozebírat), proto když už kupuji hru, případně mám předobjednávku, chci, aby hra fungovala na 99,99% správně bez bugů. Proto mě dokáže vytočit hodnocení typu: „Hra se seká, občas vám spadne, ale oni to opraví v příštím patchi – 8/10“. Kdokoliv něco podobného dokáže vyplodit, měl by si dát facku a položit svoje „řemeslo“ na hřebík, protože podobný přístup je neodpustitelný. Z mé zkušenosti jmenuji PS4 verzi Alien Isolation, které se sekalo už v úvodní animaci jak prase a nedokázalo udržet ani stabilní snímkování 30 fps, ovšem v žádné recenzi jsem se o tom nedozvěděl ani slovo.
Rok 2015
V příštím roce to bude pořádná herní nálož, mohu-li vyjmenovat je to samozřejmě Zaklínač 3, který byl odložen, ovšem doufám, že ku prospěchu hry. Dále jsem zvědavý na PS4 exkluzivitu Until Dawn, The Order 1886 a další zajímavé tituly. Radši bych ale zůstával lehce při zemi a neměl přehnaná očekávání, abych se vyhnul případným zklamáním, Listopad tohoto roku byl zářným příkladem. Osobně přeji EA, aby Battlefield: Hardline byl pořádný propadák a neprznili tak známou značku vymýšlením nesmyslů.
Díky za přečtení, ještě jednou příjemně strávený zbytek svátků a úspěšný start do Nového roku.