Další Asasínské dobrodružství je tu. Ovšem tentokrát z pohledu Templáře. Naplnil ovšem tento lov na kapucáře očekávání?
Tato moje recenze možná přichází celkem pozdě, ale ruku na srdce, neměli jste již poslední dobou Asasínů plné zuby? Vyšlo Unity, Rogue, patch pro Unity, „únik“ o Victory, další patch pro Unity, Dead Kings DLC pro Unity, další patch pro Unity………….bylo toho prostě moc i na mě. A na vás určitě taky. Tak jsem si tuto recenzi nechal až na dobu kdy už kolem AC bude trochu klid. Za tu dobu jsem alespoň měl možnost prozkoumat a dohrát Rogue se vším všudy na 100%. A to dvakrát. Vy co už jste sjeli dolů na hodnocení víte, že Rogue není žádný vyslovený průšvih. Ale nějaká sláva taky ne.
Podobně jako předchozím díle Black Flag, vás hra při spuštění nenudí žádným pomalým rozjedem a hned vás hodí do akce. Octneme se někde v Severním Atlantiku kde se svými druhy s kapucemi pomáháme Francouzským vojákům. Pomůžeme jim, ukradneme si loď, zachráníme jinou loď a šup za Mentorem informovat ho o úspěchu naší mise. Takový klasický rozjezd. On celkově příběh je chvilku klasickým Asasínským dobrodružstvím. Vše se ovžem změní když se Shay (zcela oprávněně) ke svým „bratrům“ obrátí zády. Asasíni si totiž hrají s věcmi kterým vůbec nerozumí a způsobují tím přírodní katastrofy a připravují o životy tisíce lidí. Ovšem zradu ve vlastních řadách nechtějí Asasíni připustit a tak se Shaye pokusí zabít. Shaye ovšem najdou templáři, a přetáhnou ho na svou stranu. Lov tím může započít…
Celkově se mi příběh zdál méně kýčovitý než v předchozích dílech, ale jednu výtku bych k němu měl. Je krátký. Z témata „Lov na Asasíny“ se rozhodně dalo vymáčknout víc. O dost víc. Ona ta podstata hry která byla prezentována v trailerech přichází až počátkem 6. sekvence. Mohli by jste namítnout že to samé je v AC III. To ano, ale AC III přínáší 12 sekvencí. Rogue pouze 7. A pocit toho, že jsou Asasíni na kolenou a neví co mají dělat, se nedostaví vůbec. Ten pocit pravého lovu,“vystopovat kořist, zahnat ji do úzkých a pak zabít“, jsem měl pouze jednou. A to je málo. Celkově je příběh hry jako kdyby jste četli knihu s názvem „Velké čekání“. Je to dobré, ale ne tak jak jste čekali.
Nyní k samotnému hlavnímu protagonistovi Shayovi. Postava to není úplně nejhorší (smůla Connore) ale Ubisoft nám už nabídl lepší kousky. Jeho chování je přirozené a logické, není to jen loutka v ruce scénaristy. Jeho oblek i účes jsou taky v pořádku. Když dojde na věc a musí vraždit staré přátele, tak není váhávý nebo dokonce ufňukaný. Sice je mu to líto, ale neváhá. Kde že je tedy problém? Jde o naprosto nevýrazný hlas. Jeho přízvuk se mi sice líbí, ale po většinu času mluví jako reklama na Olynth. A když dojde na řvaní rozkazů „fire!“ atd…….je to hrůza. Takže při námořních bitvách budete vzpomínat, jak krásně se do toho vžil Matt Ryan v roli Edwarda Kenwaya. U Edwarda jste cítili ten zápal, tu sílu atd. U Shaye nic. To by jsme měli příbeh a Shaye, teď se přesuňme k herímu světu a mechanikám.
Herní svět je….no obří. Máme zde Severní Atlantik s ledovými krami, Kanadské River Valley s rozlehlými lesy, New York a podíváme se i mimo Ameriku. To bych už ovšem spoileroval. Vaší loď, Morrigan, využijeme v Atlantiku a Kanadě. Sami o sobě se tyto lokace nemohou Karibiku rovnat, ovšem dohromady, to už je jiné kafe. Každá z těchto lokací má v sobě spoustu menších lokací. Jeskyně, lesy, vesnice, skladiště, města, pevnosti. K tomu spoustu předmětů ke sbírání jako jsou poklady, fragmenty, nástěné malby, plány na vylepšování lodi a artefakty po civilizacích které tu byli před vámi. Problém je jediný. Pojem „podobně jako v Black Flag“ se tu objeví až moc často. Jak jste si již mohli všimli z trailerů, Rogue je kopií Black Flag. Se vším všudy. Námořními bitvymi počínaje a pohyby postavy konče. Shay má dokonce některé zakončovací pohyby na chlup stejné jako Edward, s tím rozdílem, že používá meč a dýku. A pokud se zpětně podíváte na pohyby Shaye vedle Arna, zapláčete
Moc se toho skutečně nezměnilo. Jen prostředí je jíné. Avšak né každému by mohlo sednout. Mně osobně se Severní Atlantik líbil. Námořní bitvy v ledových vodách mezi kusy ledu, v noci a při válnici, mají něco do sebe. Připočtěte si k tomu výborný soundtrack a máte skutečně jedinečnou atmosféru boje. Narozdíl od Black Flag si ovšem nemůžete dlouho plavat ve vodě. Ledové vody Atlantiku jsou totiž opravdu ledové, a můžete v nich umrznout. Ovšem trvá to tak dlouho, že se vám pravděpodobně nepovede zemřít.
Jak je na tom grafika? Trochu lepší než v Black Flag. Ale jen trochu. Nejen grafikou tento díl hodně připomíná Revelations. Třetí díl na stejném enginu, minimum inovací a je taky takový dovysvětlovací. Potkáme zde staré stáře z předchozích dílů jako je Haytham Kenway, Adéwale nebo Achilles Davenport. Ovšem žádná z těchto postav nedostane tolik prostoru, kolik by si zasloužilo. A zrovna u Haythama to skutečně zamrzí. Dále je zde dost nevýrazný záporák a absence jakéhokoliv boss fightu taky zamrzí. Ostatně jako u několika posledních dílů.
Dále tu máme historickou stránku hry. AC bylo vždy takovou učebnicí dějepisu. Ovšem, mě osobně trochu Rogue v tomto ohledu zklamal. Ocitáme se v době Sedmileté Války (1756-1763). Jsou zde sice historické události jako Bitva o pevnost William Henry a vylodění u pevnosti Louisbourg bohužel to je všechno. Co se postav týče jsou zde například velitel George Monro, mořeplavci James Cook, Joseph de la Verendrye a váš kormidelní poddůstojník Christopher Gist (postava „Sharpshooter“ z multiplayeru AC III). Ovšem žádná z těchto postav není tak výrazná jako byli George Washington nebo Černovous.
Ještě zmíním soubojový systém. Ten je nezměněn. Nepřátelé stále jen stojí kolem vás a čekají až je nějak nepěkně odpravíte. Jenom koukají a nechávají vás porcovat jejich přátele a nadřízené. Třídy nepřátel jsou stejné jako v Black Flag, jen přibyli Asasíni a Lovci odměň. A zrovna lovci vás dokáží nepěkně potrápit. A čím že můžete své nepřátelé porcovat? Shay má ve svém repertoáru na blízko Meč a dýku, pár skrytých čepelí a své pěsti. Zabíjení s ními je stejné jako v předchozím díle, jen s mečem a dýkou přibylo pár novýck „killů“. Na dálku se budou hodit 2 křesadlové pistole, oštěp na laně a puška s granátometem kterou má Shay na zádech. Osobně bych byl radši kdyby puškou střílel normální patrony a né jen šipky. Sice se šipka s „ohňostrojem“ hodí na vylákání nepřátel, ale proč se jimi nechají odhalit cvičení Asasíni mi hlava trochu nebere.
Tím bych tuto recenzi ukončil. Rogue je bezpochyby dobrou hrou, která vás dokáže zabavit na desítky hodin a nebudete se nudit. Bohužel ho musím zařadit do toho slabšího ze série. Mohl to být skutečně vynikající a temný díl, takhle je“jen“dobrý. Příběh je krátký, hlavní postavu jsme měli i lepší (zdravím Edwarda), ale i tak je tento díl obrovský a hraní za Templáře je taky pěknou změnou. Pokud jste fanouškem série, určitě si tento díl kupte. Pokud nejste nějakým velkým fanouškem nebo se sérií nemá zkušenosti, můžete Rogue s klidným svědomím vynechat.
PS: Asasíni kteří na mě skákali z domů, kupek sena a studen mě po chvíli začli vážně štvát
Recenze
AC Rogue-čepel v ruce, kříž v srdci
Nový díl ze série Assassin's Creed s podtitulem Rogue nás v kůži Templáře Shaye zavede do Severního Atlantiku kde budeme lovit Asasíny. Ovšem lov samotný není využit tak jak by si zasloužil a nevýrazný hlas Shaye taky není zrovna dobrý. Na druhou stranu nabízí Rogue obrovský herní svět a spoustu hodin zábavy. Pokud jste fanouškem, určitě již máte Rogue doma (a nebo čekáte na PC verzi), pokud fanouškem nejste, můžete Rogue s klidem vynechat.
Líbí se nám
- Obrovský herní svět
- Dlouhá herní doba
- Propojení mezi AC III, Black Flag a Unity
- Grafika
- Příběh
- Hraní za Templáře
- Prostředí
Vadí nám
- Délka příběhu
- Minimum inovací
- Shayův hlas
- Nevyužitý potenciál hlavní zápletky