Původně jsem zvažoval, že z toho udělám víkendovou novinku nebo menší speciál, ale nakonec jsem se rozhodl, že blogový článek bude vhodnější a lépe s ním ukážu, jak může vypadat propagace hry a firmy. O čem že to mluvím? O mé účasti na historické bitvě Libušín, která se odehrála 25. dubna v 16:00. Na Libušín jsem se vydal především z osobních důvodů a ve snaze natočit tam krátký dokumentární film pro jeden z mých školních předmětů, ale návštěva byla nakonec spojená i s menším „profesním setkáním“.
Na Libušíně nechyběli ani někteří vývojáři z Warhorse Studios. Samotná bitva sice byla hlavní lákadlo dne, ale kolem ní probíhal čilý doprovodný ruch zahrnující neskutečné množství prodejních stánků. Drobný stánek Warhorse Studios byl jedním z nich, jenomže nic neprodával. Spíše lákal kolemjdoucí na motivy studia a tím pádem i na Kingdom Come: Deliverance.
Jak se můžete přesvědčit z fotografie níže, stánek byl opravdu minimalistický, ale přesto jsem mohl sledovat, jak se u něj neustále zastavují lidé. Takže se zdá, že účel byl splněn. A kromě toho, sice nic neprodával, ale nedá se říct, že by nic nenabízel. Tedy, svým způsobem.
Hned vedle stánku Warhorse byl totiž o poznání větší stánek Přátelského pivovaru Malešov, který mimo jiné nabízel čtyři lahvová piva s motivy Kingdom Come. O nich jste si mohli něco málo přečíst v nedávno vydané tiskové zprávě a dokonce jsem jim věnoval samostatnou novinku. I piva očividně lákala nejednoho žíznivého návštěvníka a třeba dva pánové, kteří za mnou stáli ve frontě na dvanáctistupňový ležák za 35 korun, o něm dost živě diskutovali. Jen je škoda, že piva nebylo možné zakoupit samostatně, v prodeji byl jen set všech čtyř lahví za 230 Kč. Můj plán spočívající v koupi alespoň jedné lahve, která by obohatila mou skromnou sbírku předmětů s herní tématikou o něco originálního, šel tím pádem k šípku.
Cena by rozhodně nebyla takový problém, za ty čtyři lahve bych něco málo přes dvě stovky klidně dal. Skutečná potíž spočívala v otázce, kam bych to všechno dal. Na zádech ne zrovna objemný a už tak plný batoh, v jedné ruce kamera a tágo na mikrofon, na lahve prostě nebylo místo. Což je vážně škoda. Piva by ale prý mohla být v prodeji samostatně v chystaném e-shopu, takže si možná časem cestu do mé sbírky přeci jen najdou. Tak jako tak chválím originální nápad, stále zastávám názor, že pivo je skvělý a zároveň charakteristický doplněk hry, na které pracuje české studio.
Ze stánku Warhorse jsem si nakonec místo pivních lahví odnesl něco trochu jiného, a to společnou fotografii s Danem Vávrou. Vím, že mezi našimi čtenáři je dost lidí, kteří pana Vávru nemají v oblibě a je mi jasné, že ta fotografie zapříčiní výskyt mého jména na pomyslné černé listině v hlavách těch největších odpůrců, ale fotku jsem považoval za povinnost (na té listině už nejspíš stejně dávno jsem). Ani ne tak kvůli Kingdom Come, ale spíše proto, že Dana Vávru stále vidím především jako scénáristu mé nejoblíbenější hry, první Mafie. Právě Mafia je jeden z největších důvodů, proč Dana Vávru uznávám, a proto jsem příležitost ke společné fotce nemohl nevyužít. Tak snad jsem s ní těm několika haterům nezpůsobil ujímání.
Dan Vávra se dokonce zúčastnil samotné bitvy. V prošívanici a helmě nesl zástavu Warhorse Studios, jejíž motiv posloužil jako titulní obrázek tohoto článku. Jestliže ale ve skrytu duše doufáte, že Dana nebo vlajku zasáhnul zbloudilý šíp nebo došlo k ušlapání uprostřed bitevní vřavy, nebo alespoň k jinému druhu zásahu, kvůli kterému by Dan musel zůstat ležet na zemi, tak vás zklamu. Pokud si dobře vzpomínám, oba účastníci, ten živý i ten látkový, přežili bitvu, kterou považuji za úžasnou a ojedinělou podívanou, bez viditelné újmy. A byli dost vidět.
Výskyt Warhorse Studios na Libušíně považuji za opravdu originální, svérazný, ale zároveň decentní a dost možná i relativně levný způsob propagace hry. Kromě toho šlo také o zajímavé oživení už tak skvělého a zajímavého programu a bylo fajn být při nějakém setkání s herními vývojáři zase jednou spíše fanouškem než herním novinářem.
Další fotografie najdete třeba na Twitteru komunitního manažera Warhorse Studios.