Dnes se vrátíme o zhruba deset let zpět časem a to do doby, kdy se na české herní scéně začalo hovořit o chystaném novém domácím herním hitu. V dnešním článku se společně podíváme na hlavní důvody a události, které vedli ke zrušení a tím i cekové ztrátě celého velice nadějného projektu. V roce 2005 oznámilo pražské vývojářské studio Mindware Studios novou, akčně – dobrodružnou third-person akci s tajemným názvem Voodoo Nights nikdo ještě netušil, jak smutně se tato česká hra zapíše do historie. O kolik ovlivní herní scénu a posune hratelnost her bez toho, aby dostala šanci na své dokončení a vydání. Kříž na logu hry tak bohužel symbolicky znamenal jeden z největších herních „pomníků“ v historii českých her.
Ve Voodoo Nights měl být tehdy poprvé použit revoluční kooperativní systém hraní za dvě hlavní postavy. Ten inovativní „kámo systém“ já na bráchu, brácha na mně, měl být pro hráče nový vskutku neobyčejný zážitek. Hra se měla objevit na pultech obchodů už v polovině r.2007. Nicméně možná hrou osudu, náhod, a nebo lidské vypočítavosti jim byl tento „cool“ nápad sprostě ukraden, jen co ho malé pražské studio předvedlo na herní akci EXPO. Hratelná ukázka hry tam vzbudila doslova poprask, těšila se obrovskému zájmu. Kdo tehdy viděl hru v pohybu, těžko se ubránil pocitu velkého nadšení. Smutné na tom pak je, že tehdy právě největším překvapením na E3 bylo označeno demo hry Voodoo Nights.
Proběhla spousta všelijakých jednání, která však nakonec vyšuměla do prázdna.Po čase pak přišel jeden z hlavních zájemců s tím, že připravuje projekt s příznačným podtitulem „ve dvou se to lépe táhne“ hru Army of Two na XBOX 360 a PS 3 a další ho brzy následovali. Jistou podobnost najdeme např. ve hře Kane and Lynch Dead Men, kooperativní hraní za dvě hlavní postavy se vyskytuje i v Conflict Denied Ops.
Přes vynaložené úsilí se Mindware Studios nepodařilo pro hru najít vydavatele, ani finance, což vedlo následně ke zrušení celého projektu Voodoo Nights, těsně před jeho dokončením.
Filmový příběh hry?
Dva hlavní hrdinové policisté Jack a Samuel, se vydají po stopě gangu brutálních zločinců, kteří při svém řádění kromě různých zbraní disponují i tajemnou Voodoo magií. Tihle dva týpci co se neobtěžují nosit uniformu, raději se prohánějí v havajských košilých. K jednomu patří neodmyslitelné dredy, druhého zase „zdobí“ pleš a na tvářích má kotlety a jako doplněk nosí oba „agentské“ černé brýle.Z dodržování zákonů si taky nějak dvakrát hlavu nelámou.To už samo o sobě slibovalo hutný a akcí nabitý příběh, jako vystřižený z akčních filmů.
Ve Voodoo Nights měl být velmi propracovaný systém hraní, což mělo přinést jednoduché ovládánía přepínání hraní mezi oběma hratelnými postavami. Hráči dále měli mít možnost ovládání toku času a jeho přepnutí vpřed a zpět. Nechyběla možnost udělit kdykoli druhé postavě jednoduchý příkaz typu: „jdi sem“, „za útoč“, „kryj mě“ a pod. Použití voodoo kouzel přináší netradiční použití např. s pomocí telekineze můžete uchopit nepřátele a na dálku a tím je vytáhnout z úkrytu tak, aby je mohl parťák bezpečně zneškodnit. Dále využití ohně k zapalování různých předmětů a pochopitelně i nepřátel. Velký důraz byl ve hře kladen i na fyziku o kterou se měl tehdy starat osvědčený fyzikální engin Havoc. Další vychytávka měla být možnost sledovat dění pomocí obrazu v obraze, což mělo přinést větší přehled pro hráče a ovlivnit i celkovou hratelnost.
Samozřejmě, co by to bylo za střílečku, kdyby v ní chyběl, tolik dnes oblíbený bullet time. Zde se měl objevit pod názvem Dead Time a jak jinak, hráči přinést kontrolu jeho činnosti v režimu zpomaleného pohybu. K běhu měla hra používat engine Meng, již dříve použitý v Cold War. Ale Voodoo Nights nebyla jedinou českou hrou od tohoto studia, která měla smůlu nevyšla, a přitom měla veliké ambice. Neprve to byla v r.2002 online střílečka MindHack. Dalším zastaveným projektem z jejich produkce bylo velice nadějné a zajímavé RPG z druhé světové války Unknown Heroes. I tam bohužel všechna jednání ohledně vydavatele zkrachovala. Přitom při troše štěstí to mohl být podobný hit jako Hidden & Dangerous 2, hra se kterou před lety zazářil český Illusion Softworks.
Ve studiu Mindware Studios pak časem došlo k několika změnám firmu opustil její zakladatel Karel Papík a naopak do firmy přišlo několik posil. Výkonným ředitelem se stal Jindřich Rohlík, z Napoleon Games a pracoval třeba na hře Mutant. Hlavním grafikem se stal Brano Jelínek dříve pracující pro slovenský Couldron, kde pracoval coby vedoucí grafik.
A kam se poděl Karel Papík?
Založil vlastní vývojářské studio Banzai Interactive výhradně se specializující na casual (nezávislé) hry. Jedním z jejich prvních počinů byla zajímavá hledačka Zulu’s Zoo, ale to už je začátek jiné, lepší historie.