Zdravim všechny čtenáře Zingu. Kolega mě upozornil, že zdejší komunita je opravdu velká a to množství článků, které tato komunita produkuje je opravdu fantastický. Zároveň úroveň článků je také na velmi dobré úrovni. A proto se pokusím napsat svůj první článek na kolegův blog a čím jiným to odpálit, než všemi milovaným Assassins creed.
Po né-úplně povedém nextgen dílu Unity nám v úterý 12.5.2015 v 18:00 Ubisoft formou několika videií blíže představil nový díl. Ten se původně, zhruba od prosince interně jmenoval Victory. O to větší překvapení poté bylo, když Ubisoft tento název změnil. „Mimochodem je to stejná situace jako před rokem, kdy se interní název AC Comet přejmenoval na AC Rogue“. Každopádně Ubisoft to odstartoval videem představující dobu, ve které se nový díl odehrává. Nejen z videa musí se hned ukazuje, že tahle doba v našich dějinách je nesmírně zajímavá. Společnost se tehdy úplně změnila. Přispěl k tomu nový technologický pokrok, zároveň se však prohloubily společenské vrstvy a chudoba byla běžným obrázkem téhle doby. Assassín se v tomhle směru posunul opravdu do „moderní doby“ a jsem moc zvědavej, jak si s novými technologickými věcmi poradí. V již zmíněném videu mě, ale překvapilo, že se Ubisoft nebál použít takové ožehavé téma, jakým byla například pracovní vytíženost dětí v téhle době. „Například v AC:3, které se odehrává v období americké revoluce, bylo téma černošských otroků jenom nastíněno“. V celkovém kontextu prvních informací tedy vyplývá, že nás čeka zřejmě mnohem brutálnější a možná i kntroverznější díl, než jsme byli u předchozích dílů zvyklý.
Poprvním videu následovala už první skutečná ukázka hry. Ano, byla to sice Pre-Alpha verze, ale i tak už si ostřílení harcovníci série dokázali udělat poměrně slušnou představu o novém dílů. V první řadě se nám ukázal design samotného Londýna, který si v detailech s ničím nezadá s virtuální Paříží z Unity. Engine je na chlup stejný a minimálně o grafické zpracování se v tuhle chvíli nebojím. Pro ty, co jim, ale grafický kabát v předchozím díle nevoněl se obavám, že i Syndicate v tomhle ohledu nebude to pravé ořechové. Pohyb působil poměrně stejně jako v Unity a nějakých nových variací v tomhle směru autoři neodhalily. Ano, pravda přibyl vystřelovací hák, alá Batman, který prý také potvrzuje nový technolgický pokrok. Díky tomuto háku se můžete pohybovat úplně stejně, jako to předváděl, již zmíněný Batman v Arhkam sérii. Za cíl to má samožřejmě rychlejší pohyb po městě.“Autoři zatím neodhalili samotnou velikost Londýna“. Po proběhnutí pár ulic jsme se dostali k tradičnímu vyčištění z některých oblastí, kterou má pod nadvládou nějaká frakce. Nejprve jsme viděli použití orlího pohledu ve hře a z mapovaní našich nepřátel. Uff, opravdu se mi ulevilo, že tahle technické vymoženost ve hře nechybí :). Ale zpět k vážnosti situace, měli jsme osvobodit několik občanů, kteří byli drženi ve spárech našich nepřátel.
Vyčištění celé lokace probíhalo v duchu tradice Assasínů a kromě snad nových interaktivních míst (Doufejme, že jich bude po mostě opravdu hodně a nebudou se opakovat) v lokacích, alá Sleeeping Dogs jsme opět neviděli nic, co by jsem si pořádně podtrhl ve svém deníku. Na druhou stranu, je to opravdu jen Pre- Aplha verze a do vydání určitě ještě hra udělá značný pokrok, ale zase si říkám, že když už chci hru prezentovat a nalákat lidi na předobjednávky, tak bych čekal víc. Souboje a AI působili opravdu stejně jako v Unity, snad krom zmizení levlu Vašich nepřátel. Brutalitu soubojů byla o něco větší, než v Unity. Poté jsme se, ale dočkali poměrně hodně akční, až bych řekl přehnané pasáže s kočáry a koňským doprovdem. To působilo v celém kontextu poměrně přirozeně a efektně. Ano, vypadalo to v některých momentech jako mod do GTA, ale působilo to poměrně zajímavě a na to, že to byla Pre-Alpha verze, tak bylo vidět, čemu se autoři asi dlouho věnovali v porovnání s předchozím odhaleným obsahem. Video bylo zakončeno férovou bytkou dvou gangů v jejich čele byl nový hrdina Jacob.
Tím jsem si udělal oslí můstek pro téma nového hrdiny. Ano, zase tu máme zcela nového hrdinu a jmenuje se Jacob. V boji by měl být daleko brutálnější, než elegatnější Arno. V příběhu by jsme si měli také 1/4 hry zahrát i za jeho sestru, která by nám měla pomáhat. Uvidíme jak silný budou pro sérii tíhle dva charaktery a hlavně, jak padnou do oka komunitě. Jinak o příběhu a jeho pozadí zatím moc informací nepadlo, na druhou stranu dá se očekávat opět velmi slušně propojená fikce se skutečnými událostmi. Zejména tohle období bylo také velmi boháté na několik významných osobností. Jsme velmi zvědavý, zda se v příběhu objeví například Sherlock Holmes, či Jack Rozparovač. Uvidíme…
Co bych si přál…
Na závěr bych si dovolil pár svých přání k novému Assasínu. Zejména bych si přál, aby tenhle díl byl opravdu technicky vyladěnej od začátku prodeje. Co jsem nezmínil je fakt, že se tvůrci zaměřili opět čistě na single-player, což mi dává naději v to, že bychom se mohli dočkat kvalitního a propleteného příběhu, jako například v AC 2. Dále by mě potěšilo určitě více různorodých náhodných událostí a také větší kreativita v misích a vedlejších misí. Někdy člověk nepotřebuje tunu obshau okolo, který stojí za houby, ale spokojí se s spořádně propracovanýma 4-5 typama akcí. Určitě bych tu mohl psát dál, ale již takhle jsem řadu z Vás obral o cenný čas sváým článkem. Rozloučím se s Váma heslem: Útlak musí skončit!
… zde pokračujte v psaní …