Po herních adaptacích na motivy Star Wars se od druhého dílu The Force Unleashed slehla zem. Za zavřenými dveřmi se sice kutil minimálně jeden titul tohoto univerza (Star Wars 1313), ale poté přišel zvrat. Disney odkoupil práva na tuto značku a vývoj nadějného titulu zastavil. Jenže Disney není primárně herním vydavatelem, a tak svěřil práva na značku Star Wars vydavatelství EA a to ji chce náležitě využít.
… zde pokračujte v psaní …
Odklon ze zajetých kolejí
Electronic Arts zapřáhlo populární studio DICE. Švédští vývojáři dostali za úkol oživit populární multiplayerovou legendu Star Wars: Battlefront. Však hry pro více hráčů jsou jejich doménou, takže komu jinému by tento úkol mohl vydavatelský gigant svěřit. Ovšem nastává otázka. Nebude nový Battlefront jen přeskinovaným Battlefieldem?
Na tuto otázku odpovím velice stručně. Ne. Byl jsem velice překvapen, že se DICE nebáli změn a vytvořili svižnější multiplayerový zážitek. Akce je o poznání rychlejší než v Battlefieldu, ale mapy jsou prakticky stejně velké a počet hráčů na bojišti je také velice podobný.
Vtip je ovšem v tom, že mapy mají minimum překážek. Jde vlastně čistě o bojiště, kde je minimum překážek, které jsou vytvořeny uměle, což podle mého akci velice zrychluje. Nikde nejsou místa, kde by kempilo deset hráčů, házejících granáty do jedné uličky, což v Battlefieldu vedlo k nekontrolovatelnému chaosu. DICE se povedlo využít každý kousek mapy. Boj může probíhat úplně všude, ne jenom na určitých místech. Tím pádem je hra také přístupnější pro nováčky, kteří si na styl hry rychleji zvyknou.
Avšak vetší jednoduchost Battlefrontu by mohla fanouškům, vojensky zaměřeného bratra, trochu vadit. Chybí zde totiž povětrnostní vlivy působící dráhu střely. Vývojáři by to mohli opodstatnit tím, že na ionový paprsek nemá okolní prostředí vliv, ale i tak mi tento efekt trochu chyběl. Tudíž budete sniperkou rozdávat headshooty jako na běžícím páse. Kompenzuje to alespoň fakt, že sniperku můžete použít jen jednou, a poté musíte čekat, než se vám po chvíli zpřístupní. Rychlému stylu hry se muselo také přizpůsobit uzdravování. To probíhá automaticky, takže žádné lékárničky jako v Battlefieldu. Osobně si myslím, že to není úplně mínus a je to také jeden z důvodů, proč je Battlefront svižnější a místy možná i zábavnější.
… zde pokračujte v psaní …
Možná to někoho překvapí, ale v Battlefrontu se nerozlišují vojáci na jednotlivé třídy, jenž mají určité speciální schopnosti. Zde máte jednoho vojáka, kterému vyberete hlavní zbraň (která se mimochodem nedá vylepšovat) a nějaké ty doplňky, jako například již zmiňovanou sniperku, granáty, štít nebo jetpack.
V betě jsme si mohli vyzkoušet dva módy. První z nich obsahoval menší mapu pro menší počet hráčů. Hra spočívala v útoku či bránění místa, kam dopadla jistá sonda. Tento mód byl velice svižný a akční. Druhý mód obsahoval již větší mapu pro ještě více hráčů a objevili se na ní také bojové letouny a obří roboti, které může hráč ovládat. Obránci v tomto módu mají za úkol aktivovat a chránit jisté vysílací stanice. Pokud se jim to povede, musí všemi silami útočit na dva obří Walkery, kteří nesmí dosáhnout určitého bodu, což by znamenalo prohru obránců. No, asi si dokážete domyslet, co mají za úkol útočníci.
… zde pokračujte v psaní …
Líbivý audiovizuál
Musím rozhodně pochválit grafickou stránku této hry. Ta je jedním slovem skvělá a pomáhá dokreslit skvělou atmosféru, jakou hra disponuje. Tomu napomáhá, pro hvězdné války typický, soundtrack, jenž ještě více dramatizuje výrazné momenty. Optimalizace je také skvělá, dokonce mi přišla výrazně lepší než u Battlefieldu 4. To samé se týká také bugů, které tento beta test sužovali jenom minimálně, takže se můžeme pravděpodobně těšit na hladký start plné verze. Na závěr bych ještě chtěl pochválit rozhodnutí vývojářů, konečně umístit lobby do menu hry místo internetového prohlížeče. Je to o dost pohodlnější.
… zde pokračujte v psaní …