Kterak utéct z domu a získat minci použitelnou v plné hře.
Následující text obsahuje spoilery.
Po procitnutí v obýváku neznámého domu zatáhneme za madlo ukryté v krbu, kterým otevřeme tajný průchod ve zdi.
Prolezeme průchodem a sebereme pojistku.
Pojistku vložíme do pojistkové skříně v obýváku, čímž obnovíme proud v mezipatře.
Po schodech vylezeme z přízemí do mezipatra, kde aktivujeme spínač, kterým spustíme schody do podkroví. Zajímavostí je, že při jiné posloupnosti herních úkonů se po stisku spínače za našimi zády zjeví figurína.
V podkroví otevřeme dveře a chodbou s hluchým telefonem projdeme do místnosti s bílými zamčenými dveřmi. Zajímavostí je, že vedle telefonu je fotka vrtulníku označeného logem Umbrella, pozorujícím zřejmě zdejší usedlost, což asi znamená, že zde půjde o experiment řízený Umbrellou ala „rodina Bakerových nakažená virem“.
V místnosti sebereme dlaň figuríny ukrytou za televizemi, naproti vedle postele ze stolu klíč od sklepa a zpod postele náboje.
Ohořelými dveřmi v přízemí projdeme na chodbu, na jejímž konci je zamčená mříž se schody do sklepa.
Mříž odemkneme, sejdeme dolů a z kotle sebereme paklíč.
Dole otevřeme bílé dveře a vejdeme do sklepní místnosti se zavěšenými mrtvolami.
Zde sebereme ventil a utíkáme zpátky ke dveřím, jenž při pokusu o otevření bude z druhé strany bednami blokovat otec zdejší zmizelé rodiny.
Otočíme se do místnosti a objevivší se monstrum dočasně srazíme k zemi vprostřed visící mrtvolou.
Znovu se pokusíme otevřít dveře, které napodruhé povolí. Otec zmizí a monstrum za dveřmi nás také nebude pronásledovat. Pozor: Pro úspěšný únik z domu se nesmíme nechat monstrem škrábnout, tj. infikovat.
Cestou po schodech nahoru sebereme vpravo dole zapadlé náboje.
Na chodbě vezmeme z police vpravo náboje a ze šuplíku vlevo sešit.
Na chodbě otevřeme dveře do koupelny.
V koupelně sebereme ze skříňky a šuplíku náboje, našroubujeme ventil a poté vypustíme záchod. Vezmeme z něj pistoli.
Cestou do kuchyně v přízemí sebereme na chodbě ze šuplíku prst figuríny.
V inventáři našroubujeme prst k dlani.
V kuchyni lze vypáčit šuplík a sebrat z něj sekeru, která však není potřebná. Sice s ní lze zabít monstrum (používat obouruční silné údery, ne jednoruční slabé), ale to nás pravděpodobně škrábne, takže je lepší se infikaci vyhnout zabitím monstra na dálku pistolí.
Projdeme kuchyní k vchodovým dveřím a sebereme pákové kleště.
Po cestě zpět cvakneme řetěz skříně a sebereme z ní videokazetu.
Přemístíme se do podkroví a vlevo od postele sekerou či výstřelem rozbijeme převázanou bednu. Vezmeme z ní náboje.
Nabijeme pistoli a seběhneme do sklepa, kde v místnosti se zavěšenými mrtvolami oběhneme kolečko po obvodu, čímž vyprovokujeme monstrum ke zjevení se.
Držíme se u východových dveří a přibližující se monstrum ustřílíme nejlépe cílením do jedné z nohou. Dáváme pozor – držíme si odstup, ať nás škrábnutím neinfikuje.
Po zmizení monstra přejdeme do komory vedle a z police sebereme klíč od vikýře v podkroví.
Tímto okamžikem můžeme z domu uniknout vikýřem, nicméně my se ještě zdržíme a následujícím postupem získáme minci:
V podkroví vedle televizí si přečteme krvavý nápis oznamující, že kdesi v domě bylo zavražděno 5 osob a my máme zjistit, kde se to stalo.
Po přečtení se ozve smích oznamující, že do sešitu v inventáři přibyl text hádanky ve smyslu, že 1. zavražděný spočívá pod čímsi těžkým u hodin.
Seběhneme do přízemí k převržené skříni pod hodinami, skrze inventář a jeho funkci prohlížení si zobrazíme prstovou ruku a ukážeme s ní na skříň. Ozve se zadunění symbolizující, že takto byla 1. oběť skříní zavalená.
Vyběhneme do podkroví a pokračujeme zalamující se chodbou k zataraseným dveřím, nad kterými je vlevo světlo. Ukážeme na něj prstovou rukou, čímž se ozve smích a v sešitu přibude hádanka o 2. oběti, která leží zabalená na tvrdém, chladném lůžku.
Seběhneme do sklepa se zavěšenými mrtvolami a prstovou rukou ukážeme na položenou mrtvolu, čímž se ozve výstřel symbolizující, že 2. oběť byla zastřelena.
Třetí hádanku vyvoláme střelbou či seknutím do obrazu s ženou s pytlem přes hlavu zavěšeným nad schody z přízemí do mezipatra. Ozve se smích a hádanka v sešitu informuje o 3. oběti odklizené někam, odkud jí ani křik nepomohl zpět.
V přízemí vejdeme do místnosti se zavěšenými voodoo panenkami a prstovou rukou ukážeme na zatarasené dveře. Ozve se cloumání dveřmi, za kterými zahynula 3. oběť.
Naproti místnosti je v chodbě zčernalé zrcadlo, do kteréhož se podíváme a provedeme rychlou otočku o 180 stupňů (na klávesnici se provádí éčkem). Ozve se smích a hádanka oznamuje, že 4. oběť se díky modrému a bílému náhrdelníku cítila vysoko a bez dechu.
Vydáme se do podkrovní místnosti s bílými zamčenými dveřmi (na nich přibývají krvavé otisky za každou vyřešenou hádanku) a ukážeme na bílý a modrý kabel vedoucí po trámech pod stropem. Ozve se zvuk odkopnuté židle symbolizující, že 4. oběť byla oběšena.
Nyní v obýváku pustíme videokazetu a ujmeme se role kameramana doprovázejícího produkčního a reportéra dokumentu o záhadných místech. Zajímavé je, že vstupujeme do tři roky opuštěného domu a na verandě svítí světlo (nejspíš důkaz něčí zdejší aktivity). Dále je zajímavá možnost během reportáže sebrat páčidlo zapadlé za kuchyňskou linkou a odemknout jím v kuchyni šuplík, který tak po dohrání pásky zůstane otevřený, čímž se nám zpřístupní sekyra, aniž bychom šuplík museli otevírat páčidlem ze sklepa. A zajímavost třetí, vylezeme-li po schodech do mezipatra, na stole objevíme „vojenská“ sluchátka, což asi opět svědčí o zdejším experimentu dozorovaném Umbrella ozbrojenci.
Po skončení videa prolezeme v obýváku tajným průchodem a před otvorem do sklepa sebereme ze země klíč od hlavního vchodu.
Přemístíme se k hlavnímu vchodu v přízemí a odemkneme jej, aniž bychom následně dveře otevřeli (pokud bychom je otevřeli, otec nás omráčí a hra začíná odznovu).
Následně v obýváku pustíme kazetu podruhé.
Po jejím skončení seběhneme do sklepa, v komoře si dřepneme a upřeme zrak na ženskou postavičku na zemi. Ozve se smích a hádanka v sešitě oznámí, že 5. oběť byla zbavená očí (či tak nějak).
Vběhneme do kuchyně a prstovou rukou ukážeme na stůl. Ozve se zvuk padajícího těla, čímž je závěrečná hádanka vyřešená.
Vystoupáme do podkrovní místnosti, ve které bude na bílých dveřích pět krvavých otisků. Uvnitř nalezneme minci, která se nám přenese do plné hry.
Na závěr vylezeme žebříkem do vikýře, odemkneme okno a jsme volní.
Spousta věcí při hraní nedává smysl a nedá se vysvětlit jinak, nežli že hlavní hrdina byl pod vlivem LSD, což se objeví v závěrečném dodatku.