Ze statistik vydaných her za loňský rok na Steamu jasně vyplývá, že program Steam Greenlight měl něco do sebe. Díky němu se na Steam bez fanouškovské podpory nedostala žádná menší hra. Vedení Valve ale program loni zrušilo a místo toho po indie vývojářích požaduje poplatek ve výši 100 dolarů. V přepočtu 2100 korun je ochotný dát každý, jak vyplývá z nejnovějších statistik.
Server SteamSpy, který bedlivě sleduje statistiky Steamu, odhalil, že za rok 2017 bylo na Steamu vydáno 7672 her. To představuje meziroční nárůst o neuvěřitelných 53 procent. To je opravdu hodně.
Mohlo by se zdát, že Valve je díky velkému nárůstu za vodou, ale bude to spíše naopak. Velký příliv her Steam škodí, a hlavně zapadnou projekty, které si zaslouží pozornost hráčů.
Zdroj: GamesIndustry.biz
Odpověď na komentář uživatele OneShot
Já už od uvedení Steam Directu zastávám názor, že by se hry měly kontrolovat ne až po vydání, ale ještě před vydáním. Na co nám bude, když ty hry vyjdou a pak se odstraní z obchodu, když už škoda bude napáchána? Každý normální člověk pozná, pokud hraje hru nebo "hru", která má zajistit peníze za co nejmenší snahu. Proto by bylo vhodné si na tyhle typy her posvítit ještě před vydáním, prostě je to na Valve, aby je otestovalo.
Jen k těm klenotům a tak dodám, že třeba takové To the Moon, když vyšlo, tak nemělo moc dobré prodeje, nikdo o té hře nevěděl a vše se rozhoupalo až za pár let. Dneska je ta hra úspěšná, dokonce se o ní i mluví na některých herních webech, ale před lety po ní neštěknul ani pes. A to je to velmi kvalitní hra.
Problém u těch špatných her je, že většinou stojí málo, takže někdo dá kladnou recenzi, i když kvalita dané hry je nevalná (viděl jsem kladné recenze na hry pro sběratele achievementů, kde lidé psali, že to je jediné dobré na té hře) . Navíc na některé hry neexistují recenze nebo jich je strašně málo na posouzení kvality.
Odpověď na komentář uživatele FireWolf
To je tak, když někdo přijde s nějakým řešením, ostatní hned řeknou, že je to blbost, a pak se ještě diví, že se nic nezlepšilo. Žádné síto není dokonalé (a to na obě strany- projde něco, co nemělo a naopak neprojde něco, co mělo) , ale tohle myslím není tak špatné. Stačí správně nastavit hodnoty (čas, počet stažení a procento negativních recenzí) . Ještě by mohl být faktorem počet odehraných hodin, ale to by mohlo být dvousečné, když spousta lidí přidává jen tituly do knihovny, aniž by je kdy otevřeli.
Hry na sbírání achievementů mají myslím většinou velmi negativní recenze, takže by sítem neprošly. A o opravdových klenotech se většinou informuje na herních serverech (ne nutně těch hlavních) , takže si svojí komunitu získají, budou mít počet stažení a velmi kladnné recenze.
Pokud je můj návrh tak špatný, tak místo psaní, že je to blbost, ho zkus vylepšit.
7+6+0+0 = římsky XIII — > Half-life 3 potvrzen
Odpověď na komentář uživatele Bonpar
Kvantita a kvalita spolu nutně nesouvisí. Nicméně samozřejmě máš v jádru pravdu. Valve jde o co nejvíc hráčů, o tu masovku a té je kvalita ta tam. VIZ skvělé PUBG
OneShote blbost, Valve se nikdy dobrovolně nepřpravý o výdělek, profit a obrat.
FireWolf: Ohnivý vlku, steam pozná středověk. To až tam jednou vyjde moje vlastní hra.
Odpověď na komentář uživatele OneShot
Tohle je blbost. Právě kvůli odpadu zapadnou ty klenoty, které moc kusů neprodají, přičemž odpad (viz ty hry na sbírání achievementů) mají hromadu "hráčů". Takže kdyby platilo tvé řešení, tak paradoxně z obchodu zmizí kvalitní kusy, ale tyhle srajdy tam zůstanou. Chce to kontrolu ještě před vydáním hry, kdy by se prostě měly splnit určité normy, co se týče kvality. Teď to je tak, že stačí zaplatit poplatek a hra se dostane na Steam, ať už je jakákoliv. Dokonce i greenlight byl vedle directu o dost lepší a to měl své mouchy.
Kdyby se zabíjelo za blbý nápady, to by bylo bytů volnejch. (Doslova)
Odpověď na komentář uživatele skylines
Řešení bych viděl v tom, kdyby se z obchodu automaticky odstraňovaly všechny tituly, které po uplynutí stanovené lhůty (dejme tomu 3 měsíce) neprodají určitý počet kusů (třeba 2000 stažení bez refundu) a/nebo mají uživatelské recenze převážně záporné (např. 60% a více) . Po této době by tituly zůstaly pouze v knihovně uživatelů, kteří si takový titul zakoupili, v obchodu by však už neexistovaly.
Je fajn že dají možnost každému se prosadit ale myslím že by tam měla být nějaká regulace nebo přinejmenším zkušební publikum než to nasadí do prodeje. Potom je to tam samá kopírka kopírky kolísající kvalita podobně.
Odpověď na komentář uživatele @strykercz
Problém je, že 99 % z nich jsou asset flipy, naprostý odpad nebo blbosti pro achievement huntery.
Keď som kvoli kartičkám na vianoce prechádzal povinne tú frontu tak mi ponúkalo minimálne 95% hier shit resp. poloshit.
Je pravda, že teď když si tak člověk projíždí steam, jestli by ho třeba něco náhodného nezaujalo, tak se musí prohrabavat tunou shitu a rychle ho to přestane bavit.
Čím víc her a čím méně kvalitnějších vyjde, tím horší je to pro indie vývojáře dobrých her, kteří si nemohou dovolit velký marketing a jejich hra tak v obchodě zapadne. Tohle je Valve u pr*ele.
Součástí statistiky jsou asi i VR hry / aplikace, ne?
Odpověď na komentář uživatele
protoze mozna vidi dal, nez na spicku svyho nosu? kratkodobej prisun penez za vydany hry nikdy nemuze vyrovnat spokojenou zakladnu 70M+ hracu