Vedoucí týmu BioWare Ray Muzyka jednoznačně odpovídá: „ Stojím za tvrzením, že vývoj her je uměleckou činností a jako každá tvorba i tato potřebuje nové nápady a oživení.
Ray Muzyka se minulý týden na GamesComu při položení této otázky velice rozpovídal.
„Příkladem může být náš vývojářský tým. Vytváříme tituly, ve kterých o originální prvky není nouze. Během naší tvorby se hlavně snažíme vyhovět našim stálým fanouškům a v této vizi hodláme nadále pokračovat.
Hráčům chceme poskytnout kvalitní herní zážitek. Vše je o určité rovnováze. Nebojíme se ale objevovat neznámé a vymýšlet nové nápady. Rizika s tímto záměrem spojená akceptujeme,“ tvrdí Ray.
K problému her jako umění se nedávno vyjádřil americký kritik Roger Ebert. K jeho tvrzení, že hry nikdy nebudou rovnocennou tvorbou, se vyjádřilo na 5000 lidí. Drtivá většina jej označila za „blbce“.
Roger Ebert se poté vyjádřil: „Mé dřívější tvrzení se zdálo být mylné. Vypadá to, že vývoj her lze skutečně označit za část umění, které je konkurenceschopné jinému druhu tvorby.
Ray Muzyka s úsměvem dodává: „S tímto tvrzením nemohu nesouhlasit. Možná, že se v budoucnu s Rogerem někdy na něčem opravdu dohodneme.“
stejně nejlepší příběh to umí je BioWare protože to fakt pohltí.
třeba dragon age to můžeš hrát třeba 8 krát a furt tak můžeš něco změnit a hrát to jinak a to je pořádná pecka.
„Příkladem může být náš vývojářský tým. Vytváříme tituly, ve kterých o originální prvky není nouze. Během naší tvorby se hlavně snažíme vyhovět našim stálým fanouškům a v této vizi hodláme nadále pokračovat.
Hráčům chceme poskytnout kvalitní herní zážitek. Vše je o určité rovnováze. Nebojíme se ale objevovat neznámé a vymýšlet nové nápady. Rizika s tímto záměrem spojená akceptujeme, “ tvrdí Ray.
->kdyby tak takové zásady měli všichni vývojáři
BioWare uz by si za svoje hry zaslouzili velmi velký umělecký diplom
A pokud se budeme bavit o uměleckém díle , tak to je ve světě her bezesporu Machinarium … Až jsem se divil – jak obrovský mají tvůrci smysl pro detail a pro umění … Taky jsou tak založení a mají na to jak školy tak i cítění Jejich hra je skvělá !
winkja: Ikdyž v nepřesné formulaci s tvojí pointou souhlasim
Jediný autor který zaruč umění v hernim průmyslu sou BioWare. Dragon Age jsem nehrál ale Mass Effect je úžasný. A nejvíc se těšim na SW: TOR! To bude pecká! Raidy na AT-AT ;DD
Souhlas winkja
S Muzykom suhlasim, a dodal by som, ze BioWare sa o to aby sa hry dali povazovat za umenie, zasluzili velmi velkym dielom…
BioWare jsou takové malé Bradavice, umí tam kouzla a zázraky co jinde ne : ]]
Hry jsou umělecká díla. Tvořit světy, lidi a vše ostatní, konkrétně v Mass Effect…. to je Epické! Ovšem některé hry jsou doslova paskvily. Hold vrchní designer MUSÍ být duší umělcem… tak to vidím já
Určitě záleží na hře. Takoví Postal, Dead Rising 2, Left4dead 2, COD MW 1/2 bych mezi umělecké dílo nepočítal ani náhodou, ale Machinarium, Limbo, Mass Effect 1/2, DAO, ANNO 1404 atd. určitě umělecká díla jsou
V podání BioWare určitě . )