Jaffe se na toto téma rozpovídal v rozhovoru pro zahraniční magazín Edge, jehož redaktorům prozradil, že ho představení nových konzolí nechává úplně chladným.
„Next-gen mašinky jsou mi totálně ukradené,“ uvedl David. „V Sony jsem začal dělat hry pro Super Nintendo, Sega Genesis a pak PS1, PS2, PS3, Vita … prostě celé portfolio.“
„Každý nový přístroj ale víceméně znamená jediné, vyšší náklady a zase o něco složitější vývoj. A to vše jen proto, aby to hráče za chvíli omrzelo. To u čeho ještě včera říkali ‚no, to mě po*er‘, totiž další den nikoho nezajímá.“
A svůj postoj asi Jaffe jen tak nezmění. Na konci měsíce má totiž v plánu opustit studio Eat Slep Play, u jehož zrodu v roce 2007 stál, a založit si vlastní firmu, která se bude soustředit na vývoj malých projektů.
Ty by měly v drtivé většině případů skončit na mobilních přístrojích, případně v internetových prohlížečích, neboť Davida štve jak složité je procpat na velké konzole ambiciózní, inovativní gamesy.
přesně je čas než budou dalši konzole at počkaj este budou spousta her a ja doufam že xbox720 nebo ps4 budou až za 3-4 roky
Tak to je názor který mě opravdu zklamal. Anoí nová konzole bude mít vyšší náklady a složitější vývoj, ale to hlavně proto, že konešná hra potom bude mnohem dokonalejší. Pokud má mít nová hra lepší grafiku a hlavně, protože nejsem povchní hrác, lepší umělou inteligenci a lepší chování, tak jí pravděpodobně bude složitější naprogramovat. Ale tak je to vždycky se vším. Chceme li vytvořit něco dokonalejšího, je pravděpodobné že i vývoj bude nákladnější a složitější. Já se jako hráč na novou konzoli těším, protože budou prostě lepší hry. Ano, pokud nebude dobrý scénář tak je to stejně k ničemu, ale technická stránka hry je důležitá, jinák můžeme číst knížky a grafiku si domyslet v hlavě (nic proti knížkám, ale pokud je vizuální stránka hry tak nedůležitá, stejně jako inteligence nepřátel, tak se na ni nemusíme dívat, a stačí nám pak scénář…) Tenhle přístup neberu. Ano bude s tím víc práce, aby jste vytvořili hru co se bude mnohem lépe chovat…Ale pak programujte nějakej primitivní tenis kde se bude jenom jedna kostička odrářet od dvou ploch…, to je asi nejjednoduší a taky to lidi bavilo. . proč jít dál. Nechápu. .
„Každý nový přístroj ale víceméně znamená jediné, vyšší náklady a zase o něco složitější vývoj. A to vše jen proto, aby to hráče za chvíli omrzelo. To u čeho ještě včera říkali ‚no, to mě po*er‘, totiž další den nikoho nezajímá. “
když je to tak tak proč ten frajer pořád nedělá hry na PS2 dost lidí tu konzoli ještě stále má. Počkat no jasně dyť by zato dostával míň peněz. To je zas snůška keců od zakomplexovaného trouby poránu. Prostě je to línej moula, kterej se nechce přeučovat na vývoj her na novou generaci konzolí tak má pindy. Kdyby měl každej takovej názor tak tady dneska všichni jezdíme v parních autech a místo koukání na televizi posloucháme gramofon.
Jo a mohli by sme bydlet klidně v jeskyních. Vžtytˇ to na přežití stačí. Když si dnes podívám na hry 10 let starý děkuju za pokrok vývoj atd. Když nemáte na novější výkonej stroj běžte si hrát ven. Kvůli tomu se vývoj nezastaví.
David ma pravdu. Staci mrknut na tech. demo KARA a neveriacne krutim hlavou co ta pekelna PS3 v sebe 6 rokov skrivala. Na takom engine by mohla fungovat este 3 roky. To su len hraci nenazrany a chcu novsie masiny. Pockajme az bude koniec tejto gen. konzol, pretoze v tedy zacnu zdimat 99, 9% vykonu. Este nikto neoznamyl novu gen. svojho stroja (Nintendo neratam. Oni si idu vlastnou cestou) . Az potom zacnu vychadzat hry na samotnych moznostiach danych strojov a este budeme neveriacne pozerat na tu skrinku pod TV a utierat z nej ten mesacny prach zo slovamy , , Prepac, ze uz som ta chcel predat“. SONY nam to ukazala na konci PS2 z peckamy ako God of war 2, Shadow of the Colossus, Gran turismo 4…. Neverite? Ved sa dockate.
R. i. P: myslim ze se mylis, nevim jak u tebe, ale je v zajmu kazdyho se porad vzdelavat a jit dopredu, a myslim ze vyvojari nejsou o moc jini nez ostatni lidi, a stejne tak jako ja se vzdelavam kazdej den, i kdyz uz jsem nekolik let ze skoly, tak i vyvojari se ucej novejm vecem jak kodovat atd… Dale, samozrejme next-gen konzole nejsou jen o super next-gen grafice, ale samozrejme o lepsim programovani AI, Fyzice a dalsich zalezitosti… Myslim ze porad je kam jit dal, nejen v grafice. Ja bych nerekl ani slovo, kdyby grafika stagnovala na miste, ale vylepsovala se treba fyzika ve hrach, nebo prave AI, ktera je dneska spis otazka par podminek a promennejch. Sony puvodne vydala PS3 s 12jadrovym CELL procesorem, kde by tahle konzole uplne nakrasne zvladala mnohem slozitejsi vypocty prave veci ktery se netykaj grafiky, misto toho ale kdyz MS vydalo Xbox – levnou konzoli, se zdanlive stejnym vykonem, tak muselo v SONY bejt jasno, ze veskery jejich naklady na CELL procesory jsou tatam, protoze nikdo se nebude snazit programovat mnohem slozitejsi AI kdyz to na druhy konzoli nepobezi… Mno, misto toho, dalsi verze konzoli bude mit opet klasickej x86 procesor, jako mame v PC a k tomu stejnou grafiku, takze si vicemene koupite to samy co maj PCckari v bedne, a vyhodou bude, ze hry na tom budou slapat lepe, protoze nebudou pouzivat zadny standardizovany API a jiny berlicky pro vyvojare, aby se sjednotily rozdily HW. Jak jiste vis, u konzoli hra pristupuje primo k HW, cimz padem ma moznost vymacknout z HW mnohem vic, nez na PC se stejnou konfiguraci, kde prave bezi jeste OS na pozadi, a veskerou praci delaj API (DirectX, OpenGL atd) .
Ale verim tomu, ze driv nebo pozdeji se k tomu dopracujeme, ze se AI rizeni protivnici zacnou opravdu chovat realne, prestanou prochazet nascriptovane zavrenejma dverma, a zasekavat se o steny…
Jde vidět že toho o sexu a hraní na konzolích moc nevíš…
A hrat hry na konzolach je ako Sex bez Ograzmu.
A povie mi niekto kto by na nich nekaslal ?
Má pravdu ten chlapec! Když se nad tím zamyslíte tak zjistíte že kromě grafiky by to nic novýho nepřineslo a všem co tady vždycky masturbujou jak jsou ty hry na konzolích hnusný a blablabla…zahrajte si třeba Red Dead Redemption a uvidíte že hra na konzoli graficky strčí do kapsy leckterou pc hru. Většina AAA her navíc nevidělá takový prachy aby se zaplatila kdyby měla 3x větší náklady na vývoj. Spousta vývojářů by navíc zase skončila protože by nezvládla přechod na next-gen…a tak dále a tak dále…
hm. . kazdy je nahraditelny
to Rambo. . tady je problem, ze ty tvoje "dobovy" hry vypadaji uz 5 let stejne…
btw: at si klidne skonci. . nebude jedinej…
na jeho misto prijde jiny. . a takhle to pujde porad a porad do kola… mozna
Mno co, dalsi vyvojar kterej si uvedomil realitu a vyhorel, a stehuje se na Indie scenu… takovejch uz bylo, a bude jeste vic…
Mě bohatě stačí že hra vypadá dobově nepotřebuju nějaké moderní high extra super skvosty.
A pak tu jsou vývojáři, kteří si na výkon stávajících konzolí stěžují Každopádně takhle se bránit změně – rozhodně by byl vývoj třeba 8-bitových her jednodušší, tak proč přecházet na něco vyššího. Proč GUI, když může uživatel pracovat v příkazovém řádku. Tohle myšlení je dost zpátečnické. Btw člověk taky dokázal žít i bez ohně . Navíc s náročným vývojem se dnes pojí i cena, která také u her není zrovna nízká.