Vítejte v destinaci Seacrest County
Matt Webster z Criterion Games kolegům z IGN v rozhovoru mezi čtyřma očima prozradil několik zajímavých detailů, které byly doposud tajemstvím. Tak zaprvé, Need for Speed: Hot Pursuit je zasazeno do fiktivní destinace Seacrest County, která nenabízí městské husté prostředí, ale otevřený svět i se sněhem, v němž naplno využijete rychlé sportovní a luxusní vozy. Konkrétně se jedná o krásné malebné otevřené silnice a místa, jež byste v takovéto závodní hře rozhodně neočekávali. Co se týče rozlohy, tak se jedná o obrovský svět, zhruba čtyřikrát větší než je Paradise City v Burnout Paradise.
Když už Webster zmínil, že se jedná o krásný otevřený svět, tak musel dodat, že to myslí opravdu vážně. V Criterion totiž použili zbrusu nový grafický engine, který zajistí, aby auta a nejen ta vypadala neuvěřitelně leskle, a to včetně nejrůznějších efektů jako jsou světelné efekty, odrazy nebo denní a noční cyklus, jenž rovněž vypadá velmi efektivně. Blikající červená a modrá světla z policejních majáčků jsou v noci vidět z neuvěřitelné dálky a nechybí ani nejrůznější odrazy na silnici a jiných površích.
Kochat se budeme i modelem poškození. Ten v sérii NFS nebyl doposud tak detailní a nepřinášel žádaný efekt v honičkách. Zničit totiž nepůjde pouze vozidlo vašeho protivníka, nýbrž také to vaše, budete si tedy muset dávat pozor na životnost a pravděpodobně si některé nárazy několikrát rozmyslet, nebo chcete skončit na šrotišti? Klidně, poslužte si!
Dvě samostatné kampaně – Policisté a Závodníci
Need for Speed: Hot Pursuit je rozděleno do dvou samostatných kampaní – jedna za policejní jednotky a druhá za závodníky, což je poprvé v historii série, že hráč bude skutečně zapojen do pronásledování v kampani. Ať už se postavíte na jakoukoliv stranu, budete mít k dispozici zajímavé taktiky a la power-upy. Každá strana má omezené množství použití, takže je součástí strategie je používat v ten nejlepší okamžik. Policisté mají možnost si zavolat na pomoc podporu helikoptéry, rozmístit na určitý úsek silnice bodáky či zátarasy nebo skvělou zbraň – Lock-on EMP. Ta vyřadí elektronický systém auta a závodník má dost velké problémy, 25 procent životnosti jeho automobilu je pryč a policie do něj buď může nabourat, nebo znovu použít EMP. Závodník se však může bránit, a to buď rychle zabrzdit nebo použít blokování singálu EMP, což se bude určitě hodit.
Snad nejdůležitější power-up v rukou závodníků je možnost blokovat radar. To u policajtů vyvolá velké problémy, jejich radar (mini-mapa) bude nepoužitelná a neuvidí, kde se závodníci momentálně nacházejí, takže se jim mohou mnohem rychleji ztratit, a to například ve tmě – stačí poodjet policejním jednotkám, schovat se někde po straně a zhasnout světla. Pokud někdo tento power-up použije, tak je pro policajty těžší dopadnout závodníka nebo závodníky.
Power-upy budeme moci využít nejen v singleplayeru, ale také v multiplayeru. Ten bude moci hrát současně až osm hráčů. Webster neváhal a podělil se informacemi o systému Autolog, jenž bude vaše kamarády a známé neustále sledovat a přinášet vám nejnovější data, inspirace u populárního Facebooku či Twitteru.
A la Burnout Paradise, ale realističtější…
Co říci na závěr? Každý, kdo hrál Burnout se bude v novém Need for Speed: Hot Pursuit cítit jako doma a dokonce o mnoho lépe. Auta nejsou tak “směšně“ až nerealisticky rychlá a podobně je na tom také ovládání a driftování v zatáčkách. Hra disponuje systémem zkušenostních bodů, který stejně jako v Burnout (pojmenován Bounty) odměňuje řidiče za nejrůznější činy – jízda v protisměru, těšné minutí překážky (předjetí automobilů v nebezpečné blízkosti nebo blízko zdi či jakékoliv překážky), devastace okolí a super skoky. Za tyto a další vylomeniny a “frajeřinky“ dostanete nejen XP body, ale také se vám bude rychleji doplňovat Nitro a budete moci používat zmíněné power-upy.
Need for Speed: Hot Pursuit vychází v Evropě přesně 19. listopadu aktuálního roku, a to ve verzích pro PC, PlayStation 3, Xbox 360 a Nintendo Wii. Těšíte se? My rozhodně ano!
Už abych to testoval neboli pařil
Jojo, přesně jsem čekal, kdy EA udělá z NFS Burnout
Vypadá to úchvatně, ty screeny těch aut! ! ! Já jsem z toho prostě hotovej, NFS mám rád i přes arkádovost a myslím, že tento díl mě nadchne!
zatim asi nej need for speed
To se dalo čekat. Burnout pod jiným názvem .
Miky: Aha pardon, jak jsem četl tak jsem nezaregistroval že tam není "nabízí" nýbrž "nenabízí městské prostředí". Pardon, moje chyba
to JakER: Ne, v NFS: Hot Pursuit by nemělo být žádné město, vše by se mělo odehrávat dá se říci na venkově, což dokazují také screenshoty a videa.
To vypadá hodně dobře už se těšim
Nevím no nejsám zrovna rád, že tam budou powerupy, jinak se na nové NFS těším. Chtěl by si to rozdat s CCX kdyby jako já byl polda a měl Veyrona
Jóóóó´ Hustotka, , určitě objednám! !
Co k tomu dodat. Snad jen to že to bude nejlepší NfS v historii. Málo kdo ví co ho čeká. Ten okamžik se zapíše do historie jako znovuzrození celé série. Jo a mimochodem…. ve hře budou i města? Jakto že ještě nikde nebyly? (mám na mysli screeny, videa)
Já myslím že je to jenom a jenom dobře, ještě že to dělá Criterion, který dělal Burnout! Burnout byl skvělí tak ať si to vypadá jak chce – o kvalitu bych se opravdu už nebál … Nečekal bych že to někdy u serie NFS budu moci prohlásit
Dominikanos: Tož když to dělá Criterion, který dělal Burnout!
To vážně vypadá jako Burnout
Se docela těšim .