Tak jsme se konečně dočkali, i když to stejně všichni dávno tušili. BioWare skutečně dělá na Dragon Age III, jež ponese podtitul Inquisition. Podle slov Marka Darraha vývojáři nechtěli hru oznamovat do té doby, než budou mít co ukázat, ale nakonec prý usoudili, že je kolem toho tolik spekulací a náznaků, že nemá cenu dál mlžit a mlčet. A tak jsme se skrz dopis fanouškům na oficiálním webu dočkali konečného oznámení.
Z výše zmíněných slov už asi tušíte, že BioWare zatím nemá k dispozici žádné obrazové materiály, nad kterými bychom mohli slintat a mnout si ruce. Alespoň ale můžeme jásat nad faktem, že na Dragon Age III: Inquisition dělá stejný tým, jako na Dragon Age: Origins. Tím chtěl Mark nejspíš říct, že máme očekávat příklon k principům věhlasného originálu, a že se tím redukuje riziko, že se zopakuje částečný fail jménem Dragon Age II.
„Vývojový tým Dragon Age pracuje na titulu Dragon Age 3: Inquisition už více než dva roky,“ uvedl Aaryn Flynn, generální manažer studií BioWare Edmonton a BioWare Montreal. „Důkladně jsme se zabývali ohlasy hráčů z předchozích her a komunikovali s nimi. Jejich reakce byly velmi přímočaré, a proto se nedržíme zpátky ani my. Ve hře Dragon Age 3: Inquisition chceme fanouškům dát to, co si žádají – skvělý příběh se smysluplnými volbami, obrovský svět ke zkoumání, široké možnosti přizpůsobení a intenzivní taktický bojový systém.“
Nové Dragon Age navíc poběží na zbrusu novém enginu, jenž má zaručit lepší vizuální stránku, rozsáhlejší svět, více reakcí na hráčovy činy a více možností úpravy postav, včetně AI spolubojovníků, což už víme nějakou dobu. Leckoho překvapí fakt, že nový engine staví na základech Frostbite 2 enginu od DICE. Podle všeho ale fakt jenom staví na jeho základech, takže je předčasné mluvit o dalším vlivu EA, což má určitě řada fanoušků na jazyku.
„Současně je nám jasné, že potřebujeme novou technologii k tomu, abychom mohli naši vizi plně realizovat. Proto spolupracujeme se studiem DICE na proměně enginu Frostbite 2 v základní technologii, na které Dragon Age 3 poběží.“
Bohužel, Mark zatím odmítá naznačovat cokoliv ohledně příběhu. Pokud se však dá soudit podle dřívějších spekulací a vývoje poslední knížky Rozštěpení, čeká nás nejspíš další krvavý konflikt mezi mágy a Templáři, stejně jako občanská válka na území císařství Orlais. Další spekulace tvrdí, že právě Orlais má být hlavním dějištěm hry.
Dragon Age 3: Inquisition je aktuálně cíleno na konec roku 2013, a pokud jde o platformy, počítá se s klasickým triem PC, Xbox 360 a PS3.
Série Dragon Age získala více než 80 ocenění kritiků z celého světa a dosud si na konto připsala více než 8 miliónů prodaných kopií*. Za jejím vznikem stojí společnost BioWare, která od vydání prvního titulu Dragon Age: Prameny v roce 2009 spolupracovala také na řadě knih, komiksů, animovaného filmu a sběratelských předmětů na její motivy.
Prosím ať udělají kvalitní RPG jako byl první díl.
A jak v tom wordu poznáte, co kdo mluví? Takže maximálně předěláte věty, kde se vyskytuje jméno hrdinky.
Origins (Prameny) nemělo betaverzi češtiny, to vyšlo česky.
První betaverze češtiny do DAII byly hodně tragické – bylo to daní za velkou uspěchanost. Po dalších dvou měsících to byl prakticky jiný překlad.
Marek_Tvrdy samozřejmě sem myslel neoficiální překlad, oficiálnímu vůbec nevěřím. Já vím, že to není snadné, ale většinou se to nějak podaří vytáhnout ty texty. Já třeba bych si v takovém případě zahrál hru prostě až s češtinou. Jak tady píše většina lidí rpg jsou hodně o příběhu a člověk musí být opravdu hodně zdatný angličtinář aby rozuměl všemu. Ikdyž jak říká Chepa žijeme v English světě, pochybuju, že je aspoň 20% hráčů, co opravdu si sami dokáží preložit všechno. A když vidím, jak tu každý brblá nad příběhem, tak věřím že nejsem sám co by na češtinu čekal. Protože já v rpg prostě musím rozumět všemu.
…. jinak mi nepříjde, že by ženská v ME 3 byla přeložená nějak extra rychle, nevím jak se dělají češtiny, ale nešlo by to jen předělat ve wordu stylem najít a nahradit ? to by zabralo tak max den
Pokud jde o betaverzi češtiny, s tou sem hrál jak origins, tak DA 2 a žádný problém nebyl. Bohužel pořád budou existovat méně inteligentní lidé, kteří nechápou význam slova beta, a budou na nedodělané češtiny nadávat….
Turtle: co to valíš žádná katastrofa, akorát to ztratilo pár kvalit z jedničky…chtěli zkusit něco nového akorát se to nechytlo. Aspon "slibují" že dají na ohlas hráčů a některé věci se vráti zpět. Mě stačí ta věta, že nás čeká obrovský svět a prozkoumání a tím hned redukují chybu, která mi nejvíc vadila u DA2….
vdolek + Monkeyskunk – Vydání hry je ještě daleko, takže o přítomnosti oficiální lokalizace je těžké nějak debatovat. Fatem je, že takový oficiální překlad je velice drahý.
Případná fanouškovská čeština hodně závisí na tom, kdy se povede sehnat texty ze hry. V případě DA2 jsme měli štěstí, že kompletní texty byly v demoverzi, která vyšla před vydáním plné hry. V případě Mass Effect 3 nám zase pomohla alfaverze, která utekla Microsoftu (podobně jako novinářská demoverze utekla v případě Deus Ex Human Revolution) . Ale třeba demo ME3 obsahovalo pouhých 20% textů plné hry, což je na překlad málo.
Pokud se podaří sehnat texty výrazně před vydáním hry (ideálně tak 6 týdnů předem) , tak je solidní šance na českou lokalizaci mužské postavy do měsíce od vydání hry. Nějaká betaverze pro omezený okruh testerů pochopitelně dříve. Ale po zkušenostech s DA2 už veřejnou betaverzi rozhodně nedoporučuji vydávat.
Jestliže se tým dostane k textům až po vydání hry, pak překlad začne až tak po dvou týdnech, až si všichni hru zahrají a pak pochopitelně už ani není tolik požadovaný "drajv" k překladu a celé se to hodně prodlužuje. Pak by lokalizace mužské postavy mohla vyjít zhruba 3 až 5 měsíců po vydání hry.
A teď k lokalizaci mužské/ženské postavy. V případě Mass Effect 3 se podařilo udělat zobrazovač dialogů ve stromové struktuře, což radikálně urychlilo práci na ženské variantě. Bohužel se ho nepovedlo udělat pro DA2. A proto se musí veškeré texty přepisovat ručně při hraní, což nikdo nechce dělat déle než pár hodin a proto byla lokalizace ženské postavy v DA2 odložena na neurčito.
doufám že se to povede. pokud ne, tak si znovu sjedu origins za jinou postavu
Origins a Awakening mě bavili dost… Dvojka taky byla fajn ale chyběl mi tam ten epickej příběh do kterého by mě to mělo zatáhnout.
Myslím si, že i ME 3 je o dost lepší než DA 2 ale je to jen můj skromnej názor
už se těším jako malé děcko !
pametam si doby ket vravely ze zaklinac 2 prot dragon age 2 nebude mat sancu teras pisem JA ze dragon age 3 nema sancu na zaklinaca 2 pekne chujove co ? !
Mě v DA2 hlavně chybely dungy …
Prý částečný fail. DA2 byla naprostá kataklyzmatická katastrofa. Budu držet palce a doufat že se BW alespoň částečně vykoupí za DA2 a ME3 a snad to bude co k čemu.
Konečně! Konečně zase hra co mně zaujala a já můžu ze slinou u pusy sledovat její vývoj! Věřím že mně BioWare opět nezklame!
ja kvuli tomu neplacu pouze jsem to oznamoval nekdo tu o tom psal nicmene verim ze pokud by hra ciste nahodou stala za to coz po dragon age 2 moc ani neverim tak to nekdo prelozi
Dragon age ve frostbite…hmm. . slint. . už v jedničce jsem říkal jak je ta grafika nádherná.
EA si sama podráží nohy, v těch hrách nebude žádná variabilita, co se týče vzhledu hry. Všechno bude prostě postavené na jednom enginu, což se mi teda moc nelíbí.
Chepa: Tak třeba Leviathana sem si poprvé skoro neužila pod tou hromadou terminologie. Díky bohu – tedy týmu Marka Tvrdého – za češtinu