Aktualizace: Crytek oficiálně popřel, že by měl nějaké finanční problémy. Aktuálně se firma soustředí na vývoj nadcházejících titulů Homefront: The Revolution, Hunt: Horrors of the Gilded Age, Arena of Fate a Warface, stejně tak na podporu CryEngine.
Původní zpráva (23. června 2014)
Německá společnost Crytek v posledních letech dost expandovala, zapomněla ovšem vydávat hry a zažívá velký úpadek, který se snaží napravit vývojem nových nadějných her jako je Homefront: The Revolution, Hunt: Horrors of the Gilded Age a online akce Arena of Fate.
Velké problémy v Cryteku odhalilo nejnovější číslo papírového magazínu GameStar. Tamní redakce tvrdí, že Cryteku dost zatopil titul Ryse: Son of Rome, vývoj prý byl přímo katastrofální. Studio nestíhalo, pár měsíců před plánovaným vydáním bylo daleko od své představy. Kvůli tomu musela firma nabrat nové zaměstnance, kteří pomohli hru dokončit. Bohužel se Ryse ani moc dobře neprodávalo, podle dostupných informací má zatím prodáno necelý milion kusů.
Situaci Cryteku nepomáhá ani zájem o CryEnginu. Podle mnohých jde sice o nejlépe propracovaný a nejlépe optimalizovaný engine, avšak moc zájemců o něj zatím není. A to ani poté, co Crytek zavedl měsíční platební model.
Je to škoda, osobně doufám, že se Crytek z problémů dostane. Jde totiž o talentovaný tvůrčí celek, který v minulosti vytvořil první Far Cry a Crysis, aby později přešel k multiplatformním titulům Crysis 2 a Crysis 3, které i přes velkou snahu nedokázaly zabodovat. Vše pak dokonala free-to-play střílečka Warface (úspěšná byla pouze v Rusku).
GameStar ve svém článku píše o tíživé finanční situaci, kdy zaměstnanci (má jich být dohromady kolem 800) dostávající peníze se zpožděním. Vedení je uklidňuje, že nejhorší je prý za nimi, vše ale záleží na tom, jak se bude dařit připravovaným hrám, minimálně Homefront: The Revolution a Hunt: Horrors of the Gilded Age vypadají hodně nadějně.
Smejdcz: Shit, tak tohle je brutální…
Tak prý Crytek přestal pracovat i na Homefront: The Revolution. Zaměstnanci nechodí do práce v britské pobočce. To už vypadá špatně. [ odkaz ]
to: Smejdcz
Vůbec si nepochopil o čem jsem psal. Já to beru z technického hlediska. Ne jako laik. Hratelnost téže ořezaly. Sloučily schopnosti obleku. Nejde lehnout a naklánět se. A zase jak už to u konzolovkách bývá tak nejde jít do stran při sprintu (klávesy A a D nereagují) . Dojebaný FOV který se dá sice spravit ale nikdy to nebude jak čistá PC verze Crysis Warhead. FOV zbraně ani zpravit nejde. Což absolutně nesnáším když je zbraň přes 1/3 obrazovky.
[ odkaz ]
[ odkaz ]
Chování zbraní a balistika je téže horší. Obtížnost je trapná.
Taky prosím už si všichni uvědomte jednu zásadní věc. PC vs. Konzole, když budu ignorovat grafiku a optimalizaci tak je tu pořád jedna zásadní věc. Ovládání! To vždy bude zjednodušeno pro gamepad protože máte méně kláves a i méně jich můžete zarás zmáčknout. Tzv. slučování kláves pro více funkcí které je dnes v módě není děláno protože je COOL ale děláno jako nutnost pro gamepad.
Jinak podle toho co jsem čet tak Crytek z několik let živil MS na Ryse dotacích a problémy začaly když se nedohodli na pokračování. Můj predpoklad je ze bez konzoli by Crytek už dnes neexistoval.
Každý je zodpovědnej za svůj upiratenej kud a tím to hasne! ! !
SmejdCZ: Ale Lolendo má pravdu, já sice betu neupirátil a mám koupené všechny díly, ale druhý díl kompletně posr*li, líbil se mi akčností a obecně jako hra, ale ta grafika. . Doslova Crytek ukázal, že jim jsou PC hráči u prdele a dal nám stejné textury jako měli X360 a PS3 což byl hnus a to nemluvím o chybějících DX11 efektech. .
Smejdcz
Mr. Lolendo: Mohu se zeptat, jak s nimi přesněji "vyjebal"?
—-
Jednoduše. Udělali konzolovou verzi. A proto platí, že pokud firma dělá hry i na konzole, zaslouží si, aby jejich hry byly pirátěny za každých okolností…
(sarkazmus)
Crysis 2 byl super díl Hodně se mi líbil
Mr. Lolendo: Osobně jsem hrál na PC všechny díly a nikdy by mě nenapadlo si zrovna u téhle série stěžovat na grafiku, vždyť byla parádní na poměry jiných her. Navíc hra měla doslova vyšlechtěnou hratelnost, kterou strhával k zemi akorát totálně nudný příběh bez nápadu.
Ale jestli je pro tebe nejdůležitější vizuální stránka (sakra jak si tu někdo mohl stěžovat na vizuál) , tak to stejně nechápu. Jako kvůli tomu, že vydali DX11 efekty později (opravdu neuvěřitelný skok oproti DX9, lol. . hlavně v pohybu! ) , totálně zazdít prodeje a nechat studio vytéct na samotné dno. Jo proč ne, rozumný důvod… tfůj, jak si to mohli dovolit sakra? !
to: Smejdcz
Sliboval super grafiku a DX11 efekty, Obojí vydal až 3-4 měsíce po obrovském tlaku PC hráčů. Nakonec vydali stejně paskvil. Textury sice vypadají o něco lépe ale mohli by vypadat ještě mnohem lépe. Taky mnohdy textura byla upscalovaná a vyfiltrovaná jenom. Na výkon taky poukázaly na to že textury ve vysokém rozlišení nejsou pro PC žádný problém protože nároky se nezměnily. (je to samozřejmost ale teď to viděla i mainstream komunita) . Teselace. To je tak nepředstavitelný hnus že bych se za takovou práci sám styděl. Proč teselovat i ty objekty které to nepotřebuji a není na nich vidět žádný nárůst detailů? ! Proč. ?
1) jsem línej vocas
2) Chci aby efekt byl úmyslně náročnější protože AMD/Nvidia mě pochválí za vyšší prodeje jejich karet a koupí mi nové auto.
Mr. Lolendo: Mohu se zeptat, jak s nimi přesněji "vyjebal"?
to: Smejdcz
Já mluvím o petrželi a ty o koze.
Píši: Crytek muže si sám za to že jim unikla beta verze což je pravda. Čili někdo přímo z Cryteku ji vypustil. Nebyla ukradena PC hráči!
Ty mluvíš o tom že nemorální piráti PC hráči si to stáhly. Vzhledem k tomu jak Crytek vyjebal s PC hráčema tak si to zasloužil.
Mr. Lolendo: Takže Crytek může za to, že ta uniklá beta byla jednou z nejstahovanějších her, kterou si stáhl skoro každý, tudíž poté už nekoupil plnou verzi? Nějak jsem tě nepochopil nebo nevím no. Nepamatuji si, že by na oficiálním fóru byl odkaz od nich a u toho text "stahujte a prďte na všechno".
to: Machine78
Za beta únik si muže samotný Crytek a ne PChráči! Každopádně první Crysis bylo v té době modla nebo jinak prostě krásná naleštěná nahá prcinka a každý si chtěl vrznout. Si pamatuji do teď jak jsem to hrál na invexu v Brně. Velká TV, fullHD rozlišení, High detaily a všem tekli sliny. Jsem chytl korejce a vyhodil do vzduch a rázem sestřelil raketometem. Všichni z toho měli prdel. . Nebo jak borca na předváděčce honil ve vodě žralok. Si řek že to stihl na pevninu ale ten žralok byl buglej a slupl ho.
Přišel Crysis 2 kterej šel s příběhem úplně někam jinam. Měl slabou grafiku (horší než první díl) , větší nároky na procesor, a vymizela interaktivita. (né ale úplně) . Stál více prachů a byl pro PC komunitu zklamáním ve všech směrech. Jasný soundtrack byl samozřejmě skvělí. Hans Zimmer aby ne.
Docik: To byla Crysis 2