Aktualizováno (4.2. v 16:10): Z dosavadních materiálů je jasně patrné, že Lara Croft bude pokračovat ve svém nebezpečném dobrodružství. Čekat opět můžeme otevřený svět a nové problémy, včetně velkého medvěda. Není divu, že Crystal Dynamics vytvářejí další survival akci, reboot Tomb Raider z roku 2013 byl velmi dobře přijat a navíc se stal nejprodávanějším dílem série.
Po událostech z Yamatai bude archeoložka Lara Croft zkušenější. Nebude se bát nebezpečí a dokáže se poprat s výzvou. Že už by nebyla tak uhekaná? Co ji ale vede k novému dobrodružství? Game Informer tvrdí, že Lara si nese následky z ostrova Yamatai. Nemůže zapomenout na to, co se na ostrově stalo. Viděla toho hodně a prošla si peklem.
Lidé v okolí považují Laru za blázna. Mladá archeoložka totiž neustále mumlá o nesmrtelných bytostech a tajném kultu vyznavačů Slnka. Lara už to nevydrží a rozhodne se jednat. K novému dobrodružství ji vedou právě tyhle věci a navíc si chce potvrdit, že to co na ostrově Yamatai zažila a viděla (nesmrtelné duše atd.) bylo skutečné. Po návratu domů se celý rok pečlivě připravovala, četla různé knihy a nakonec objevila náznaky o městě Kitezh.
Lara si z Yamatai ponese následky, konkrétně psychologické jizvy, které o sobě dají čas od času nepříjemně vědět. Ostatně to vývojáři odhalili již v traileru.
Podle legendy měl neopevněné město Kitezh postavit ve 13. století princ Vladimír hluboko v ledové divočině, kde dnes leží Sibiř. Na město zaútočily Mongolské kmeny, které byly připraveny na cokoliv. Nečekala je ale žádná velká bitva, město bylo neopevněné a lidé se vůbec nebránili, akorát se modlili. Jakmile armáda padla do města, tak se Kitezh začal potápět do ledových vod. Lara chce město Kitezh nalézt a hlavně objevit skryté poklady a tajemství o nesmrtelnosti, které sebou vzala voda.
Lara se tak vypraví na nové nebezpečné dobrodružství, které ji zavede do zmrzlé divočiny Sibiře, kde bude pátrat po ztracených tajemstvích nesmrtelnosti. Lara bude muset lovit a vyrábět předměty, aby dokázala přežít. Proti ní budou stát noví smrtící nepřátelé, tajná společnost z předešlého dílu a mnoho dalšího.
Tou společností je Trinity. Právě ta na ostrov Yamatai vyslala své lidi, s nimiž Lara měla spoustu práce. Jak se dá čekat, členové Trinity budou hledat ztracené město a Lara se s nimi budete muset vypořádat. Opět se tak můžeme těšit na spoustu přestřelek, které bude střídat přežívání v mrazivé divočině.
Chybět nebudou ani mnohem složitější puzzle. Každopádně hlavním nepřítelem bude samotné prostředí a divoká zvířata. Oproti předešlému dílu dojde, ale ke změnám. Na výpravu se s ní vydá kuchař John Maiav z lodi Endurance a oba dva budou plně vybaveni, aby dokázali v drsných podmínkách přežít.
Oba si myslí, že jsou skvěle připraveni a nic je nedokáže překvapit. To se ale šeredně pletou. Bojovat o život budou muset zvlášť, rozdělí je totiž velká sněhová bouře, při které pravděpodobně Lara přijde o některé věci. Naštěstí se to netýká lezeckého vybavení (můžete vidět na obrázcích). I přesto ji nezbyde nic jiného, než oprášit schopnosti, které získala na ostrově Yamatai, a hlavně se naučit vyrábět různé předměty a potřebné věci. Cestou tak budete muset sbírat různé rostliny, oblečení nebo minerály, stejně tak lovit zvířata pro kůži, abyste se mohli léčit, vyrábět si předměty a vylepšovat své zbraně. Vyrobit si budete moci kupříkladu granáty, molotovy, různé luky a také otrávené šípy.
Lara bude moci vyšplhat na stromy, schovat se ve křoví nebo plavat ve vodě. Ruku v ruce s těmito detaily jde i skutečnost, že tvůrci kladou větší důraz na plánování boje, kdy se kolem nepřítele budete moci plížit. Lara navíc bude mít nástroje/věci pro odkládání nepřítele.
Na Sibiři bude vládnout skutečně mrazivé proměnlivé počasí a chybět nebude ani dynamická změna dne a noci. S tím souvisí další věc, zvířata a nepřátele budou reagovat na změnu počasí, přesněji řečeno i na změnu denní doby. Pokud tedy budete potřebovat např. kůži vlka, tak ho ulovíte nejlépe v noci.
Souboje jinak mají více připomínat povedený survival thriller The Last of Us od Naughty Dog a Sony. Luk bude mít více vlastností, stejně tak bude více typů od každé zbraně. Vyrobit si budete moci menší luk s malým dostřelem nebo větší luk s delším dostřelem. Každý bude mít své výhody i nevýhody.
Základny (Huby) budou dvakrát nebo třikrát větší a v herním světě nalezneme i více hrobek. Ty budou rozsáhlejší. To samé se dá říci o puzzle.
Crystal Dynamics se starají pouze o Xbox One verzi Rise of the Tomb Raider. Xbox 360 verze byla svěřena studiu Nixxes Software.
„Plně se soustředíme na Xbox One verze bez jakýchkoliv omezení, aniž bychom brali zřetel na Xbox 360 verzi,“ řekl pro Game Informer šéf Square Enix, Darrell Gallagher. To jinými slovy znamená, že Xbox One verze nebude limitovaná a nestane se to, že by museli vývojáři něco odstranit, aby nebyl problém u X360. Zároveň u Xbox 360 verze dojde k různým omezením, podobně jako u Forza Horizon 2 nebo Middle-earth: Shadow of Mordor (u staré generace chyběl Nemesis systém). Pokud si tedy chcete Rise of the Tomb Raider užít, doporučuji Xbox One nebo počkat na PC či PlayStation 4 verzi.
Pokud se ptáte, proč vůbec Rise of the Tomb Raider vzniká na Xbox 360, tak Gallagher tvrdí, že jde o ekosystém, který je stále super silný – pochopitelně ve spojení s prodeji, nikoliv hardwarem.
„Existují miliony hráčů, kteří mají doma Xbox 360. Než jsme se rozhodli pro X360 verzi, udělali jsme test. Nixxes dali dohromady tech demo Rise of the Tomb Raider. Byli jsme z něho naprosto uneseni, dosáhli velkých věcí.“
Nixxes Software se podíleli na předešlých dílech série Tomb Raider, včetně Tomb Raider Definitive Edition.
Rise of the Tomb Raider vyjde koncem letošního roku pro Xbox One a Xbox 360. Crystal Dynamics nevylučují další platformy, jako PC a PlayStation 4. O Xbox verze se postará sám Microsoft, který je uvede na trh.
Ten 3 obrazek od vrchu vypada jako pridavek k sims-extremni pocasi
Doufám v PS4 verzi, TR 2013 byl super…
CZMARTY7 : Jak já byl zdrcený, když Lara umřela/neumřela ve velké pyramidě.
MrKominek: A proto jsou dost často tak nesnesitelný. Takže zavést to do hry byl hodně špatnej tah…
Alangor: Přesně. To byla další věc kterou jsem chtěl, ale zapomněl napsat. Že ta hra se snaží bejt bůh ví jak vážná a oto víc mi to vadí. U jiných her to člověk prostě čeká.
Já bych teda bral remastery všech dílů a TR2 bych dal jako elitní ukázku ve stylu HALO2 z Mastera Chiefa Collect…
Jak já vzpomínám na tu neuvěřitelnou atmošku v Benátkách…
První díl jsem si užil, ale některý scény fakt přehnaný. Tisíce držkopádů, při kterých byste skončili na vozíku.
Sice nevim jak moc bolí to, když se nohou chytnete do medvědí pasti, ale myslim, že byste hned tak nechodili, natož skákali ze střechy na střechu.
Nostalgicky vzpomínám, kdy jsem v klasických dílech hledal páku, klíč, další lokaci, ano proč to nepřiznat i několik dní bylo to skvělý, doba pokročila tak jako vše se mění i když si umím představit jak bych se bavil stále jako tehdá, ale ten restart jim vyšel a zase jsem se bavil skvěle a o to tu jde především. Hodně si přeju aby to vyšlo i u tohoto dílu, že si to všichni a na všech platformách zase s Larou užijem
Už ted‘ všem majitelům Xboxu závidím, že si na Vánoce zahrají takovouhle pecku. Doufejme, že to pak na ostatní platformy vyjde co nejdříve.
Lara Croft: AC 3
Microsoft vydává pouze Xbox One a Xbox 360. O případné další verze se postará Square Enix
Microsoft jako vydavatel? Takže to bude na Xko, na PC s časovým odstupem a na PS vůbec ne?
th0ca: kym nema tu sikmooku anime tvar z Definitive edicie, tak je to este dobre
Jop, pořád má pěkný zadek, to bude dobrý díl
Vypadá to luxusně. Uncharted 4 má konkurenci. Ale je mi to jedno která bude lepší, koupim si obě protože tyhle dvě nejlepší akční adventury musim mít.
dopitapetr: Díky za informaci Je to škoda no : / Na hru se fakt moc těším a PS4 teď ještě neplánuji pořizovat.