Proč je Rise of the Tomb Raider exkluzivně na konzole Xbox One a Xbox 360? Tahle otázka nedá spát nejednomu fanouškovi archeoložky Lary Croft od srpna loňského roku, kdy Microsoft oznámil nečekané partnerství s Crystal Dynamics.
Darrell Gallagher, šéf Crystal Dynamics, se rozhodl na toto téma promluvit a prostřednictvím magazínu Game Informer vysvětlil, že spolupráce s Microsoftem nevznikla přes noc. Ve skutečnosti je to už dlouhodobé partnerství, které začalo v roce 2008, kdy studio vytvořilo Tomb Raider Underworld pro Xbox 360 s několika exkluzivními DLC balíčky. A potom spolupráce pokračovala s titulem Lara Croft and Guardian of Light, který byl v letní akci pro Xbox 360.
Podle slov Gallaghera jde o přirozenou evoluci spolupráce mezi Crystal Dynamics a Microsoftem.
Oproti jiným exkluzivitám, hlavně těm časovým (Ryse od Cryteku, Dead Rising 3 od Capcomu), je Rise of the Tomb Raider jiný příběh. Microsoft nemá pouze exkluzivitu na své platformy, ale rovněž se postará o vydání hry, reklamu a prý se postará i o to, aby tvůrci mohli vytvořit co možná nejlepší hru. O tom už jsme psali v prosinci 2014.
Dohoda rovněž umožňuje Crystal Dynamics využít odborné znalosti specifikace hardwaru konzolí Xbox. Microsoft je do vývoje zapojen a pomáhá vývojářům, aby dokázali z konzolí vymáčknout maximum. Nejvíce ale budou zřejmě těšit z toho, že se mohou soustředit na vývoj a nemusí řešit reklamu a další věci, bez kterých se velká hra neobejde.
Darrell Gallagher závěrem rozhovoru zopakoval, že Rise of the Tomb Raider může někdy v budoucnu přijít na další platformy, včetně konzolí PlayStation. To také není žádná novinka, Microsoft má totiž jen časovou exkluzivitu. Otázkou jen zůstává, kdy ona exkluzivita vyprší a Crystal Dynamics ve spolupráci se Square Enix budou moci nové dobrodružství Lary Croft vydat i na PC a PS4 (možná i PS3). Aby bylo jasno, Microsoft značku Tomb Raider nevlastní.
„Právě teď se soustředíme na Xbox One a Xbox 360. Na to jsme se zaměřili a neřešíme nic jiného,“ řekl Gallagher.
Pokud by vás zajímal úspěch Tomb Raider rebootu z roku 2013, tak Gallagher potvrdil, že se prodalo 7,5 milionů kusů. Hra vyšla na PC, PS3 a Xbox 360. Později následovaly vylepšené verze pro PlayStation 4 a Xbox One.
Vývojáři se soustředí jen na hru a neřeší reklamu a další záležitosti.
Tuhle větu prosím zarámovat.
Nebojím se toho, že by hra byla špatně zpracovaná. Předchozí díl nám dokázal, že umí z hry vytáhnout maximum. Jestli teď do toho díky microsoftu vloží ještě více úsilí. Není pro mě problém si X1 jen kvůli této hře zakoupit. Je to prostě hra o penězích tahle hra zaručí pár stovek ? tisíc ? prodaných kusů X1 a Crystal Dynamics můžou více investovat do hry a udělat ji lepší.
Abych vám pravdu řekl, nevadí mi, že Ryse a Dead Rising 3 vyšly i mimo xbox one, pokud to zahrnuje jen pc. Přeci jen – Microsoft, co vlastní Xbox, vlastní i Windows a jak jsme všichni viděli na poslední konferenci Microsoftu, společnost hodně pracuje na propojení obou platforem. Pokud by Tomb Raider vyšel taky na pc, pořád bych ho bral jako exkluzivitu. Mimochodem časová exkluzivita není potvrzená věc, pokud dobře vím. Ještě jednu věc k die-hard-PS-fans: rozčilování vám nepomůže. Pokud se vám Xbox nelíbí, tak si ho nekupujte, ale potom nebrečte, že Microsoft si může dovolit investovat.
Radši zůstaňte v práci o něco dýl, abyste si mohli pořídit jak Xbox One, tak PS4 (jako já) .
Jak naznačili tak to bude jak u TR Underworld že DLC rozšířenÍ bude jen na konzole xbox a na zbylé konzole bude jenom původní hra TR. Nejvíc mě to mrzelo u TR Underworld protože DLC LARA SHADOWS byl ultra skvělé rozšíření ale ne muselo to vyjít jenom na xbox fakt jako MS. !
Pokud hra bude opravdu výborně technicky zpracovaná (zvládnutá) díky přímé podpoře MS tak ok beru. Ale pokud ne tak ať jdou někam. Na PC MS kašle. Exkluzivita není pro zákazníka nikdy dobrá věc.
Řeknu vám přesně, proč je Rise of the Tomb Raider exkluzivně na Xbox: protože si to MS zaplatil, hry na Xbox stojí za hovno, a už neví coby, takže tradičně, penízky všechno vyřeší.
Vojta: Jenom primitiv muze hejtovat Xbox One, celkove dost fajn konzole.
Myslím jako tady, vždyť přece všichni víme že je tady na Xko jenom hejt.
Jestli bude PC verze tak to si teda ještě hooodně dlouho počkáme
Prosím? To je na koho? Nic jsme nikam nedávali.
Proč postujete věco o X1 na PS fanboy base českou?
dopitapetr: Neuníka, neboj, len je proste priskoro hovoriť o tom, že hra ktorú hlavne financuje Microsoft na 100% vyjde aj na PS4. Ak sa tak nakoniec stane, bude to mile prekvapenie, ale ako to už budem brať ako hotovú vec tak môžem byť nakoniec dosť sklamaný ak by to nevyšlo. Ide len o to ako sa na to pozrieš.
Fallon: Tobě asi uniká, že to má být pouze časová exkluzivita a že později je více jak pravděpodobné né-li jisté, že se hra podívá i další platformy. Co se týče financování, tak si myslím, že pro Sony nebude žádný problém si zaplatit port pro PS4, případně ještě i na PS3.
Nebolo by lepšie ak by v karte hry RIse of Tomb Raider na zingu v poličku "Vychází na: " boli len Xbox One, a Xbox 360? Momentálne je tam takmer všetko. Myslím, , že by bolo lepšie ak by tam bol zatiaľ len Xbox, a ďalšie platformy by sa pridali až keď sa potvrdí vydanie na nich. Je možné, že na niektoré ktoré sú tam hra nevyjde nikdy. Je to len môj návrh.
Proc je Rise of the Tomb Raider exkluzivne na Xbox…. . no protoze zatim je a pak uz nebude hh