PC verze Tomb Raidera z roku 2013 je známá především díky tomu, že se v ní objevila technologie TressFX, která dala Laře poněkud realisticky vypadající vlasy, které reagovaly na vítr i déšť. Rozhodně nešlo ale o nějaký finální pokus a tvůrci technologii nadále rozšiřují. O ní se rozpovídal game director Brian Horton v rozhovoru na oficiálním tumblru.
„Věříme, že technologii, kterou jsme vyvinuli s AMD pro Tomb Raider z roku 2013 byla základem toho, v co věříme, tedy toho jak mají vlasy v budoucnu ve hrách vypadat. Jako pionýři bereme inspiraci z filmů – snažíme se, aby ta technologie byla ještě lepší,” prozradil.
„Také jsme vyvinuli techniky, které nám dovolují mít více vlasů, ale méně fyziky. Jde o jednu z evolucí. Také jsme například přidali efekt nulové gravitace, když jste ve vodě. Samozřejmě, jakmile z vody vyjdete, budou vlasy vypadat těžší, stejně tak budou samozřejmě mokré a tmavší. Stejně tak jsme přidali sníh a jeho kumulování na vlasech.”
Tuto technologii můžeme samozřejmě očekávat v Xboxové verzi Rise of the Tomb Raider, stejně jako jsme se jí dočkali v případě Definitive Edition v minulém díle. Tak uvidíme, jak to nakonec bude fungovat.
Jako u dílu TR Underworld měla asi Lara nejlepší vlasy a žádný dopad to nemělo na fps… jinak by mohli dát na výběr Tress fx , obyč a pak na způsob Underworldu.
Zatial najrealistickejšie vlasy mal Hitman
stejne je to hnusny, v tom TR2013 jsme to mel radsi vypnuty, jak to divne vypadalo…
Hm, s realistickými vlasy se roztrhl pytel. Osobě se mi to líbí, ale má to nevýhodu. Ve hře to působí jako pěst na oko, když je má jen hlavní hrdina a ostatní postavy mají ty ošklivý normální vlasy, co vypadají divně. U Lary mi to spíš kazilo atmosféru, když se hrdinka brodila ve sračkách a vlasy se jí leskly, jako by právě prošla nějakou vlasovou procedůrou v salónu krásy. U Geralta jsem to jednoduše nepoužíval, protože se mu i tak vlasy třásly a žralo to dost FPS, ale ve scénach, kde byl s Yennifer to fakt působilo komicky, protože její vlasy vypadaly ošklivě,
Mrkrikajs: Porovnával som vlasy z Tomb Raidera a zo Zaklínača. Tie prezentačné videá som dal ako ukážku toho ako to môže vyzerať ak sa to nastaví na lepšie detaily. BTW to, že vlasy vejú aj keď tam nie je vietor je vecou nastavenia a nie nejakej "neschopnosti" implementácie. A je jedno či ide o TressFX alebo Hairworks. A či sa dajú ich verzie porovnávať? Kde je použitá nejaká novšia verzia TressFX? Tuším bola použitá v Lichmond-ovi, ale z toho som nič nevidel. Dá sa to vôbec porovnávať s aktuálnym Hairworks?
Jestli TressFX bylo realistické tak asi nežiju v realitě
Chlapci nemusíte polemizovat. Tady si stáhněte a vyzkoušejte [ odkaz ] Tech demo pro starou GTX470.
oj už zase ten Tress-shit-FX. Nechte mě hádat. "Realistické" vlasy budou moc mít konečně i dvě postavy na scéně! ? Nebo že by Lara měla realistického bobra…
Přes ! CPU! physX jsou renderovány Alice vlasy [ odkaz ]
Jsou nádherné a hlavně nenáročné.
Už i první díl BloodRayne z roku 2003 měl fyzikal base vlasy. Jede to na hawoku. Tedy žádné nalepené vlasy jak je dnes zvykem i v AAA her.
Fyzika dnes trapas. HL2 s Red Faction všechny hry strčí do kapsy.
Dle mého názoru fyzika prostě dělá gameplay. Přikované nezničitelné židle si myslím že nikoho nefascinují. (tedy jo ale ne v gameplay smyslu )
mareknr: To snad nemyslíš vážně. Porovnáváš zde hru, která je o pár let starší než poslední Zaklínač. Ano, i prostý rok je v technologiích velice dlouhá doba, natož dva. A promiň ale ty doslova cloumající vlasy a chlupy při žádné větru nejsou taky nic extra. Celkem smutné, že realističtěji pak vypadají vlasy na vysoké nastavení, když jsou Nvlasy vypnuty. A ty oveľa lepšie vlasy z nové Nvidia prezentačky, nebudou moct být schopny používány ještě tak tři roky. Je to tak pokaždé s nově prezentovanými "Ntechnologies". A stejně se jim nevyhne negativní dopad na FPS. Vůbec nechápu jak můžeš porovnávat vlasy z této Nprezentačky s dva roky starými vlasy od AMD.
Nevim jak ostatní, ale mně ty vlasy přijdou asi to nejméně důležité co na té hře je, ale většina vývojářů se musí prostě pochlubit.
Mohli by to příští rok dávat k AMD grafikám
Mareknr: Tak jistě že Hairworks vypadá slušně to nijak nepopírám a TressFX byl viděn hlavně jen v Tomb Raiderovi, takže tady je srovnání celkem odlišné. A určitě obě firmy pracují (Nvidia teď trochu více) na obou svých verzích
Jiří Vršata: To nemyslíš vážne. TressFx v prvom Tomb Raiderovi mal tonu chýb a vôbec nevyzeral nijak dobre. Samozrejme bolo to lepšie ako normálne používané techniky, ale žiadny zázrak. BTW všetko je to o nastavení daných technológií. Som si istý, že pri lepších nastaveniach by aj TressFX aj Hairworks vyzerali oveľa lepšie. Akurát, že by sme potom z hry mali slideshow. Kľudne si pozri toto video:
[ odkaz ]
Jeden týpek si dokonca urobil srandu a použil Hairworks na Super Maria (okrem iného, viď druhé video v odkazovanom článku) :
[ odkaz ]
Predvedené modely zvierat s Hairworks vyzerajú výborne a robí to na nich oveľa lepší dojem.
BTW tiež treba brať do úvahy, že zatiaľ čo TressFX riešil iba vlasy na jednej postave, Hairworks bol použitý na viacerých actorov a k by nebol nastavený striedmo, nedalo by sa to hrať. Keď víde nejaká hra, ktorá bude využívať TressFX v aspoň takej miere, budeme to môcť porovnať.
Osobní názor: Kam se na tyhle vlasy hrabe nějaká Nvidia hairworks na to jak je ta hra stará. Ty vlasy vypadají mnohem uvěřitelněji než Geraltovo nebo ten paskvil co tu byl nedávno od Nvidie