Pokud vám připadá, že velké společnosti nevymýšlejí nic nového a snaží se živit pouze na svých zaběhnutých značkách, tak máte pravdu. Je to z důvodu, že se vydavatelé bojí investovat do nových značek a když mají vývojáři nějaký nápad, raději vytvoří spin-off již zavedené série. Příkladem může být nedávno odhalený Far Cry: Primal od Ubisoftu, který s původním Far Cry nemá moc společného. Někdy ale spojení nového a starého funguje na jedničku. Když to ale neklape, tak fanoušci dost zuří.
V Electronic Arts po dlouhé roky ždímou své zavedené značky (FIFA, NHL, Need for Speed, Mass Effect, Dragon Age, Battlefield, Sims, SimCity) a jen zřídka kdy přijdou s něčím novým. To by se ale mohlo brzy změnit, vedení firmy si uvědomuje mezery ve svém portfoliu a rádi by je zaplnili novými hrami, které budou hitem. Jde především o akční hry s otevřeným světem ve stylu Grand Theft Auto, Assassin's Creed a Batmana. U EA taková hra chybí.
„EA nemá gigantické akční hry jako Assassin's Creed, Batman, GTA nebo jiný druh opravdu velkého titulu. Dali jsme do pohybu věci, abychom rozšířili naše portfolio o tento segment, abychom zajistili, že přineseme hráčům hry, které od nás ještě nehráli,“ přiznal výkonný viceprezident EA Studios Patrick Soderlund pro IGN.
Soderlund nechtěl zacházet do detailů a říct, zda skutečně pracují na akční hře s otevřeným světem. Místo toho řekl, že o tom to není, nemusí jít nutně o hru s otevřeným světem nebo o konkurenta Grand Theft Auto.
„Připravujeme spoustu nových značek, chceme více investovat do nových IP,“ dodal Soderlund. Nám nezbývá než doufat, že je to skutečně pravda a nejen od EA se v budoucnu dočkáme nových her, které budou zajímavé.
EA v poslední době získali nejednu posilu, jmenovat můžeme Jade Raymond (Assassin's Creed) nebo spisovatelku Amy Hennig (Uncharted). Obě mají pracovat na novém Star Wars titulu ve studiu Visceral Games (Dead Space). Dle spekulací má jít o akční adventuru.
ltr33: Z tvého přirovnání se dají odvodit dvě věci a to, že stánek s občerstvením má sice o něco kvalitnější suroviny a výsledný produkt je tudiž pro lidské zdraví méně škodlivý ale zase nemá takový marketing a reklamu jako KFC. A nebo jsi se jen snažil přirovnat EA jako mnohem menší firmu než je Sony ale i tak nazvat Sony KFCéčkem je urážka.
dopitapetr – narozdíl od EA si to může dovolit, se koukni jaký rozdíl v nich je…je to jako kdybys porovnával stánek s občerstvením proti KFC….
Tak to bude určitě velkolepé The Sims V
Super. Přeji jim tedy hodně štěstí.
No. Pandemic se krátce po Saboteurovi rozpadlo, proto asi nebylo pokračování. Ale mělo to dobrou myšlenku, to se mi líbilo. A hrálo se mi to taky dobře.
the Saboteur nechapu EA proc neni druhe dil : P
Já bych bral druhý díl Sabotéra byl to docela originální a pro mě velmi zábavný počin.
Moc nadějí do EA nedávám, vzhledem k tomu, že jsem z nich poslední dobou jen zklamaný. Poslední hra, která mě chvíli bavila, byla Dragon Age: Inquisition. Ovšem nebránil bych se něčemu, co by se podobalo tvorbě studia Pandemic – The Saboteur nebo nové Mercenaries by se mi líbilo!
hmm tak jejich mass effect dokaze batmana a AC smazat lousknutim prstu tak nevim co by chteli Kazdopadne drzim palce at se nova znacka vydari a at to neni nic ve stylu assassins creed nebo batmana aa nedej boze calll of duty
EA jsou experti na ohranost čerstvě vydaných her. Když si jejich hru donesete domů a prvně jí zapnete tak vám přijde že už jste jí hráli a po hodině letí do kouta k ostatním. Těžko i představit něco jako AC nebo GTA od EA s jejich zvykem recyklovat naprosto vše. Na druhou stranu hype umí dobře takže to vždy prodají.
Jako jedna z mála společností, která se nebojí investovat do novým značek je Sony. Tam co exkluzivita, tak skoro úplně nová značka.
Ten pripravovany SW titul z posledniho odstavce…. ten mne zajima.
Prznitel: Taky bych to uvítal.
Inovací není nikdy dost. Teď jen to nepodělat Jen se bojím, že MOŽNÁ přijdou s novou IP, ale stejně ji budou ždímat několik dalších let
Nevím jestli ždímou zrovna Mass Effect a Dragon Age.