Aktualizace: Krátce po oficiálním oznámení jsme se dočkali dalších detailů. Znovu bylo potvrzeno, že nová hra od Hidea Kojimy bude mít konzolovou exkluzivitu na PlayStationu 4 a vyjde i na PC, ale až později. Minimálně PS4 verzi vydá Sony.
Bohužel jsme se nedozvěděli, o jaký odstup se bude jednat. Každopádně půjde o zbrusu novou značku, která nemá spojitost s Metal Gear nebo Silent Hills, obě série vlastní Konami.
Kojima smlouvu se Sony podepsal 16. prosince 2015, tedy den poté, co mu vypršela smlouva s Konami. Sony do studia Kojima Productions neinvestuje ani jeden dolar, tvůrčí celek zůstane zcela nezávislý. Ale nedozvěděli jsme se finanční podmínky mezi Sony a samotným Kojimou.
Spolupráce se Sony se týká pouze této nové série, nemusí se vztahovat na další hry, které bude Kojima Productions v budoucnu vytvářet.
Zatím nevíme, kdo bude vlastni práva na první novou hru od Kojimy – Sony nebo Kojima Productions. Podrobnosti se máme dozvědět později.
Závěrem Sony ještě dodala, že jejich vztah s Konami se nemění, i nadále budou spolupracovat.
Původní zpráva
Hideo Kojima, tvůrce Metal Gear série, oficiálně k 15. prosinci 2015 odešel z Konami, kde se situace natolik vyhrotila, že mu vydavatel zrušil připravovaný nadějný Silent Hills ve spolupráci s režisérem Guillermo del Toro a nebyl spokojen ani s Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain. Detaily o tom se pochopitelně nedozvíme, ale situace je hodně zamotaná a já doufám, že nám jednoho dne někdo objasní, co se vlastně v Konami stalo, že zrušilo studio Kojima Productions a vlastně japonského designéra vyštvalo.
Hideo Kojima je volný a rozhodně toho dokáže využít. Hned vzápětí totiž Andrew House, prezident Sony, oznámil, že uzavřeli s Hideo Kojimou exkluzivní partnerství, které zaručuje, že první nová hra od Kojimy bude konzolovou exkluzivitou pro PlayStation 4. To značí, že by mohla tajemná hra dorazit také ve verzi pro PC.
Navíc si nebudeme si muset zvykat na název nového tvůrčího celku pod vedením Kojimy, designér totiž založil opět Kojima Productions, akorát s jiným logem a navíc jde o nezávislé studio.
„Jsme rádi, že se Hideo Kojima rozhodl vytvořit svůj nový projekt ve spolupráci s PlayStationem. Těšíme se na spolupráci s ním a na nové vzrušující hry. Srdečně ho vítáme do rodiny PlayStation,“ nechal se slyšet Andrew House.
Když se podíváme na oficiální stránky, zjistíme, že Kojima hledá spoustu zkušených lidí na všechny možné pozice. Z inzerátů každopádně vyplývá, že by dotyční vývojáři měli mít zkušenosti s technologií Unreal Engine, stejně tak s vývojem akčních i neakčních her.
Možná to myslí tak, že každá side-ops mise stačí splnit jednou, což je pravda, jenže pak je tam číslo 2, 3 až třeba 10, 15 toho stejného typu a opakuje se to stejné, akorát v jiné lokaci.
Machujanapitchi- napis teda co musim udelat abych nemusel hrat ty side ops a mohl dohrat jen hlavni pribehovou linii, rad se poucim…
Hrál jsem všechny díly a jsem fanda jako prase a třetí díl je pro mě modla a MGS V: TPP je ve všech mechanikách lepší než předchozí díly až na tu jednu nedokončenou část příběhu, kterou mi ale stejně Sběratelská edice dokončila ale musím brát ohled na to, že Kojima neměl dostatek prostoru na dokončení jinak je ta hra boží Side-Ops mise stačí splnit jednou a je to dokonce jsem našel způsob jak je poté nedělat vůbec a i tak se dá pokračovat, takže je to skvělá hra a Rambo stylem se dá dohrát pokud jí tak člověk hrát chce (samozřejmě na extreme obtížnost to tak nejde. ) ale pokud člověk není kretén a hru si užije, tak využije stealth na maximum pokud je člověk zmíněný kretén a někdo ho během toho odhalí a on to hned kosí, tak to je jeho problém, já si stealth užil perfektně, hru jsem dohrál 4x a využití nahrávek, hlavně na záchodcích bylo boží zpestření.
Ako Suminoe: Tak tedka jsi zas pobavil mne. xD A ze je hnedka na tom svete krasneji, vid ?
btw. Nevim proc by clovek nemohl mit v oblibe jak starsi dily, tak i novej dil zaroven. Nejsem omezenec….
Ratos naprostej souhlas tehle dil muze chvalit jen clovek co nikdy nehral ty predchozi
Posledni mgs je fakt traparna. Uz jenom ty side ops mise mluvi za vse. Muze snad nekoho bavit hrat 10 misi porad dokola? ! A hlavni pribeh kterej muzete dohrat jenom kdyz splnite urcite mnozstvi tech trapnejch side ops! Ani jsem to nedohral a na konec toho pribehu jsem se dodival na YT a muzu rict , ze za me zklamani roku….
Amen bratře Morthe
Ako Suminoe: Jsem polichocen, ze jsem Te pobavil. Vsak ona cira radost schazi lidskemu pokoleni vic a vic a alespon trosku toho svetla a blaha do toho pochmurneho sveta je zapotrebi. Mir v dusi preji…. .
Ako Suminoe: " hra je klasicka akcnarna kde staci jit do krytu, vystrelit na jednoho vojaka a oni ti tam ostatni zacnou nabihat jak v CoD ze je jen sundavas"…. Aha a proto je podle tebe CoD lepsi, protoze je to podle tehle vety uplne stejny. Zabijis kamo
MORTHSIR stealth gurmany s tim si me pobavil. Ta hra je klasicka akcnarna kde staci jit do krytu, vystrelit na jednoho vojaka a oni ti tam ostatni zacnou nabihat jak v CoD ze je jen sundavas. Jediny kde si mohl jet stealth tak v misich s detma protoze ty si nesmel zabijet.
Ako má jednou pro změnu pravdu. MGS to není.
MORTHSIR sem psal ze je to spatnej MGS ale dobra TPS. Po uplnem donudeni se stereotypnima misem sem to schodil na prumernou TPS .
23cicer: Presne !
morth nudař roku ( (:
Ako Suminoe: No tak u tebe se nedivim. Jinak, kde si sebral Black ops3? v kategorii akce/adventura vyhralo MGS…. ale to je sumak, tyhle oceneni jsou beztak na jedno brdo. A vubec, nevychvaloval si nahodou nedavno MGS5 ?