Quake Champions je podle mého názoru jedním z nejpříjemnějších překvapení letošní E3. Leckomu sice nevoní zaměření na různé postavy s různými schopnostmi, ale Tim Willits z id Software řekl pro Rocket Beans TV, že v žádném případě nejde o MOBA hru a stále jde o starou klasiku, jen obohacenou o Šampióny, tedy postavy se schopnostmi, mezi nimiž jsou i staří známí v podobě Rangera a Visora. Na rozhovor upozornil server PC Gamer.
„Pracujeme na kompetitivní, klasické Quake hře ve stylu boje v arénách, s novinkou v podobě Šampiónů. Podle nás jsou Šampióni přirozeným vývojem nejen Quaka, ale i celého žánru. Proto dnes vidíte mnoho her zaměřených na postavy, protože nemění základní způsob, jakým hrajete hru, ale rozšiřují zážitek a nabízí více věcí, které lze dělat.“
Willits také popřel, že by byl Quake Champions inspirován Overwatchem od Blizzardu, už proto, že se na hře pracuje docela dlouho. Champions popisuje jako dospělou, krvavou, kompetitivní a velmi rychlou hru, která má potěšit veterány série a zároveň přilákat nováčky. Chybět nebudou rocket jumpy, strafing a aircontrol (hráči Quaka jistě vědí, o co jde, a já se vážně nehodlám pouštět do vlastního překladu, který by význam těch termínů mohl změnit). To všechno má ale být součástí hry, která dělá moderní dojem a která tak trochu navazuje na Quake Live.
Vrací se také klasické herní módy. Jak už víme od oznámení hry, Quake Champions se zaměřuje na esporty a jeden z týmových herních módů má být pozměněn tak, aby vyhovoval právě esportu. V nich tkví i zdůvodnění, proč je vlastně nový Quake exkluzivně na PC.
„Neplánujeme konzolové verze. Nechceme žádné výmluvy, žádná omezení. Miluji naše konzolové fanoušky, nechci se ke konzolím otáčet zády, ale v případě této hry se chceme zaměřit na platformu, která nám poskytne úroveň kompetitivních esportů, na kterou cílíme.“
Willits se také řekl, že vydání finální verze bude předcházet beta, v níž tvůrci zůstanou tak dlouho, jak to bude třeba, a to do doby, než hra splní očekávání tvůrců (a snad i hráčů). Nutno podotknout, že možnost přihlášení do bety zatím nikde nenajdete a o datu vydání stále nemáme nejmenší představu.
Nezbývá než doufat, že id Software ví, co dělá, a že Šampióni příliš nezmění oblíbený koncept. Snaha zavděčit se nováčkům i veteránům zní možná děsivě, ale nezapomínejme, že přesně tohle se povedlo jak Wolfensteinovi: The New Order a The Old Blood od MachineGames, tak novému Doomovi od id Software.
Sice jen na poli singleplayeru, ale myslím, že je čas, aby se staré klasiky od id konečně předvedly i na poli multiplayeru. Doomovi se to příliš nepovedlo, tak snad se zadaří Quakovi. Jistou útěchou nám může být alespoň to, že na Quake Champions skutečně dělá id Software a ne externí packalové, kteří dostali na starost multiplayer Dooma.
Chápu jejich rozhodnutí. S radostí hru budu sledovat, snad se povede.
Já si hrál v lese a to mělo teda hoši perfektní grafiku, velkolepou optimalizaci a skvělé FPS. Vývojáři se mají ještě hodně co učit.
Odpověď na komentář uživatele @Stepping Razor
Me stacilo 8 bitu s Nintendem a jak se to hralo. Ted je to stonasobne lepsi a nespokojenych lidicek bude neustale.
My hráli na 32 bit. SEGA hokej a stačilo nám to a vy tady rešíte jak se má hýbat tráva ve hře aj. p*čoviny CHTĚL BYCH MÍT VAŠE PROBLÉMY
Odpověď na komentář uživatele
Nebyla řeč o HW platforem ale vizuálu a technickém zpracování samotných her, když na jedné platformě vývojáři doslova prdí na to jak jejich hry vypadají a nevyužívají potenciál grafických karet, které jsou dnes úplně jinde než v roce 2013 a jiní vývojáři si s tím opravdu dají práci a tahají z HW roku 2013, který mají k dispozici maximum a jejich hra je technicky na úplně jiné úrovni, tak to dokazuje to, že je něco špatně na straně vývojářů já si koupil Titana X abych si zahrál Next-Gen tituly na PC, protože jsem očekával to, že ty hry budou oproti PS4 jinde, jenže která hra byla pokud nepočítám framerate jinde? (Nebudu počítat technologie, které vlastní Nvidia a tak se na konzolích nesmí používat) The Division? To byl výsměch pro všechny. . MGS V? Taky ne. . Snad jen Zaklínač a ten byl na konzole dělaný jiným studiem, které ho absolutně zpackalo. A najednou výjde Uncharted 4, které drtí vše co jsem na Titanovi X za 25 klacků dosud hrál a přitom je ta hra na krabičku z roku 2013. . A aby toho nebylo málo, tak na E3 teď byly další bomby od Sony porovnej si grafické zpracování z E3 konference (Byl to opět Live Gameplay, takže výmluvy, že je to trailer a tak jsou zbytečné. . ) s E3 konferencemi Microsoftu a Ubisoftu a řekni mi že ten rozdíl nevidíš. Pro mě jakožto majitele PC je ostuda, že vlastním PC za šestinásobek ceny PS4 a vývojáři pořád nedokáží přiblížit se vizuálně tomu jak vypadají exkluzivity od Sony, ono to možná ani není o tom, že to nedokáží jakožto o tom, že na to co? Prdí.
Odpověď na komentář uživatele @Stepping Razor
Pojďme si měřit žížalky na hadovi. Všichni výtáhněte starý nokie a kdo bude mít většího hada tak vyhrál svůj argument!
běžte si ti žížalky měřit jinam , děcka rozežrane
Až na to že vedle seš ty. Trapně se snažíš udělat z druhého hlupáka a sám jsi hlupák. Dále už na tebe reagovat nebudu a nezlob maminku at ti koupí silnější konzolku
Odpověď na komentář uživatele
až na to, že jsi tím nereagoval na můj komentář, takže zase vedle
Odpověď na komentář uživatele Faldmen
A takovej dlouhej v podstatě nic neříkajíci odstavec je zase tvůj evergreen a myslíš si jak jsi mě utřel. Utřel jsem tě já právě s tím "Nějakej jaguar FX 1. 6 procesor integrovaná grafika nějakých 1. 8 tflops a budeš drtit vše co kdy vyšlo Jen to tvoje ego nemůže unést. Diskuze s vami nemá cenu a nikam nevede to vím už dávno. Proto se s tím nevypisuju protože si stejně meleš to své. A když ti napíšu že tvoje argumenty jsou jak od malého dítěte ty to musíš napsat rychle taky že Tak nikoho nepoučuj nemáš na to IQ
Mě se líbí nápad s PC exkluzivitou jsem multiplatformní hráč tak mě neštvěte se škatulkováním …nemůžu za to, že máte malý kapesný a kdoví co ještě.
Odpověď na komentář uživatele ElementGamer
Sice se na ten gameplay nedá dívat, ale CSko na konzole je [ odkaz ] jen tuším nevyšlo v evropě.
S tímhle rozhodnutím jen souhlasím, sám mám konzoli i PC, ale tohle si na PS4 moc představit nedokážu. To je stejné jako argumentovat, proč na konzolích není CSko. Důvod je prostý – protože právě na PC se zrodil e-sport.
Odpověď na komentář uživatele Faldmen