Tvůrci sérií Gothic a Risen ze studia Piranha Bytes nechyběli ani na Gamescomu, a tak tu máme 9 minut oficiálně vydaných záběrů z hraní jejich připravovaného RPG Elex.
Díky tomu se můžete podívat třeba na množství potyček s nepřáteli za použití futuristické výbavy. Nebo na průzkum a průchod poměrně členitého prostředí, v němž nechybí prkvy fantasy i post-apokalyptického zasazení.
Elex je zkrátka pozoruhodný kočkopes, dojem z něj ale bohužel kazí viditelně nedotažené a leckdy dost primitivní animace. Sice jde o záběry z pre-alfa verze, ale když se podívám na předešlé počiny Piranhy, obávám se, že tenhle stav může být k vidění i ve finální verzi. Její vydání je přitom naplánované na příští rok.
Odpověď na komentář uživatele Miroslav Kuba
Takhle o tom přemýšlím celou dobu. A zatím je to takové … není to ono prostě. Jak jsem řekl, aby mohl vedle sebe být ten scifi a nějaký fantas-středověký svět a jejich rozdělení má být nějaká apokalypsa, tak by měla být řádná. Mně by jen sedělo, že ten svět je tedy zpustošený, místní přeživší se naučili používat opět nějaké nové věci a v tom tam vrazí vyspělá rasa a bude je chtít vyhubit nebo podmanit. To pak už trochu beru. Ale nikde není psáno, že to tak nějak asi bude že jo.
Odpověď na komentář uživatele Virus
Na tohle znám jen jednu odpověď…Důvod proč jedni žijí ve středověku a druzí ve scifi době ukáže až příběh. Jestli to bude udělaný jenom tak, že jedna frakce co byla zasažená tou post apo blbostí nemá lidi schopný výrábět moderní věci (zbraně, budovy atd. . ) a nemá na to ani prostředky tak proč si nevzít do ruky aspoň ten meč a postavit si hrad když na nic lepšího nemají. I když je pravda, že jejich sousedé a konkurenti v podobně scifi by je smetli ze světa během pár sekund. Tak ale pokud mají nějaké nadpřirozené schopnosti (magie) by mohli i být sobě rovnými soupeři. Já vím moc smysl to nedává, zde to chce opravdu hodně lidské fantazie pro spojení takto odlišných světů. Však proto je to taky hra a v těch se může stát i nemožný.
Odpověď na komentář uživatele Miroslav Kuba
Ale to je zas kus od kusu. Final má prostě svůj svět, kde mini holka nese meč jak hovado. Pasuje to tam jo, je to tak prostě. Tady ať si má taky rotační meč ale proč je třeba meč silnější než puška? Proč ten nádech postapo, který ale není úplně ono. Máš tam sekeru zabitou ve futrech, baráčky ze středověku ale i moderní obydlení s autem. Prostě když už ten futuristicky, scifi něco bla svět měl být postihnut nějakou katastrofou a zub času se na něm měl podepsat, tak sakra pořádně. V tomhle mi to krásně ladí třeba ve hře Horizon: Zero Dawn. Tam mi to vše sedne, tady ale ne. Tam je prostě velký časový odstup mezi civilizací a i když osadníci umí používat moderní věci, tak chápu proč žijí jako pralidi. Tady nechápu proč vedle scifi komplexu má stát hrad. A tak to prostě je. Nesedne mi ten vzhled. Myšlenka není špatná. Jak sám říkáš, i jiné hry to mají a sedne to tam. Tady mi to ale nejde ještě dohromady.
Odpověď na komentář uživatele Virus
Sice se jedná o EU hru, ale když se podívám na JRPG jako je final fantasy a dalších x her tak tam též mají všechny druhy zbraní, uzemí namixovaný sci-fi, fantasy a též to funguje. Když přimhouřím oko tak v eluxu to bude něco podobnýho až na ten evropský nádech (grafika, postavy, příběh) . Jako každý má jiný názor (a nikomu ho neberu ) , ale říkat, že to je mix z kterého nemůže vzejít nic dobrýho též nedává moc smysl (zase příklad final fantasy kde je právě též mix všeho a krásně to funguje) .
No, tak to mám zhlédnuté a musím říct, že tento guláš mi prostě nesedí. Sice času vývojáři mají hodně a jistě jsme neviděli vše ale Elex mělo být buď postapo, scifi, nebo fantasy. Né tohle všecko v jednom. Ten svět prostě nepůsobí jednolitým dojmem a to celkově hru sráží. Ještě po hře juknu a uvidím co recenze, ale zatím by se mělo máknout na tom ať ten svět působí tak, že tam vše patří. Né že vidím staré, hnusné auto, na zádech mám trysky a ve vzduchu lítaj éra. A když mi plazmová puška nedostatečně zraní nepřítele, vytáhnu meč, pilový meč a nebo ohnivý meč a jednou ranou z výšky uberu 3/4 života. To je prostě nesladěné, jak prase. Tedy pro mě, protože ostatní to samo sebou mohou vidět jinak.
Odpověď na komentář uživatele Benal
Co vím, tak většina vývojářů pracujících na G1/G2A už ve studiu není. Samotní 4 zakladatelé (Nyul, Putzki, Brüggemann, Hoge) už ve studiu nefigurují, stejně jako skladatel Kai Rosenkranz.
Vtipné je sledovat jednu věc a to tu, že Mike Hoge (nejdůležitější člověk co se týká Gothicu – game, level a story designer alias hlavní vývojář a také obličej hlavního hrdiny v G1/G2A ) byl hlavní člověk u vývoje G1/G2 a datadisku, u G3 s ním dělal hlavního vývojáře Björn Pankratz, u R1 opět hlavní roli přebral Hoge a u R2/R3 potažmo ELEX je hlavní vývojářem už jen Pankratz…
Změnili svůj původní styl a nyní budou vydávat hry jako je R2/3 či ELEX, čekat od nich kvalitu jako jsou první dva díly Gothicu je naivní…
Odpověď na komentář uživatele SteveHood
Gothic 3 je hlavně doteď největší omyl Piranha Bytes. Skoro způsobil konec studia (velké náklady a malé výdělky) . V té hře při vydání nefungovalo nic (boje, zbroje, úkoly, AI, schopnosti, vyvážení hry) , bugů bylo jak za všechny ostatní jejich hry dohromady, hra měla mizernou optimalizaci (a má doteď) a především strašně hloupě a nelogický vypadající svět (Myrtana ušla, Nordmar beru na milost jen kvůli pěkné atmosféře severu a architektuře klanů, poušť je strašná, svět je prostě kopie TES her, což nemám rád) spolu se stupidním příběhem bez jakéhokoliv překvapení a zvratu najdi Xardase/najdi 5 artefaktů/odejdi s ním pryč (kde jsou ty časy překvapení jako vyvraždění mágů ohně, zřícení dolu, kdo je ve skutečnosti Spáč atd. či Xardasova zrada na konci G2) a generickými questy dones/zabij. Komunitní patch některé věci opravil (především bugy, optimalizaci a špatné vyvážení hry a AI) , ale holt s příběhem, bojem, questy a herním systémem (trapná reputace místo frakcí, kdo takovou kravinu kdy viděl) samotným se moc dělat nedá…
Škoda, že se poučili ze svých chyb jen u prvního Risenu (hra se skvělou atmosférou, mechanikami a bojovým systémem) a poté už vydávají jen paskvily jako Risen 2/3 a ELEX nevypadá o moc lépe. Kdyby radši vydávali hry podobné G1/2 či R1, tudíž menší, ale obsahem naplněný a provázaný herní svět a drželi se u svých starých promyšlených mechanik, tak by si vedli lépe. Tento styl sice nemá tolik fanoušků jako moderní RPG od CDPR či Bioware (které se aktuálně snaží Piraně napodobovat, bez úspěchu) , ale své hráče si taky najde (podobně jako PoE či Divinity) a fanoušci Piraní (jakožto já) by jim za hru kvalit aspoň R1 dali cokoliv… )
Co si budeme nalhávat, Gothic 3 byla, je a bude skvělá hra
Odpověď na komentář uživatele Benal
Risen 1 je dobrej, ale vytahovat zrovna Gothic 3…? V čem je jako G3 lepší než R3? Akorát tak v rozlehlosti a hudbě… Jinak je to celkem bída a ještě byl zabugovaný jako prase.
Je smutné sledovat jak studio, které bylo schopné vytvořit něco tak geniálního jako Gothic 1 a 2, hry které zůstaly do dneška v něčem unikátní, teď vyprdnou něco jako Risen 3 a tohle zatím taky nevypadá na velkej návrat. Nevim jestli už lidi, co pracovali na těch původních hrách pracují u jiných vývojářů nebo co se stalo… Gothic 3 a Risen 1 byly stále velmi kvalitní hry. Nebyly už legendární jako první díly Gothicu, ale kvalitní byly. Od té doby jejich hry jen upadají….
Myslím si že tohle bude slátanina : / Je to škoda. Prostředí vypadá sice dobře ale působí do dost nudně a zmateně… Snad ten příběh bude stát za to. .
Tohle video jen potvrdilo mé obavy a fakt to vypadá na kravinu. A myslím, že se to nezmění ani v pozdějších fázích vývoje. .
Jak se již psalo přede mnou, měli by zapracovat na enginu a udělat nový Gothic. A ne dělat takovouhle hrůzu.
Odpověď na komentář uživatele Blackhand47XD
Jestli je easter egg dobrý nebo špatný, je čistě subjektivní záležitost, ale nic to nemění na tom, že easter egg nerovná se vykradačka, jak jsi tu na začátku naznačoval.
Odpověď na komentář uživatele Jakub Jaroš Faith
Jako dobrý easter egg bych to bral, kdyby měli třeba pozměněná jména nebo užívali stejných hlášek. Příkladem dobrých easter eggů jsou Zaklínač, Elder Scrolls. . kde to prostě není úplně očividné, ale fanoušci hned poznají o co jde.