Dlouhé roky tvořili modifikace do jednotlivých dílů oblíbené série Farming Simulator a vylepšovali hru. Občas i samotní vývojáři Farming Simulatoru ocenili jejich práci. Před několika lety skupině nadějných modderů došla trpělivost a začali s vývojem vlastní hry. Pojmenovali ji Cattle and Crops a zaměřili se nejen na realistické zpracování, ale i další maličkosti.
Skupina nezávislých vývojářů a designérů z Německa si dala za úkol vytvořit detailní simulátor, který se realitě přibližuje tak, jak jen je to u hry ze žánru simulátoru možné (to Farming Simulator nikdy oficiální cestou nenabídl). Chtějí zaujmout nejen milovníky hospodářství, ale také příležitostné hráče. Při tom všem využijí nejnovější technologie, aby hra i po grafické stránce odpovídala dnešním standardům.
Ve hře Cattle and Crops máte dostat velmi detailní a přesná vozidla s vlastními funkcemi. Budete si moci nastavit zpětná zrcátka, otevřít dveře nebo si přizpůsobit tříbodový závěs. Podobně detailní to bude i v samotném ovládání jednotlivých strojů. Studio si vymyslelo, že dá hráčům možnost si vybrat mezi realistickým a arkádovým modelem. Přesto autoři nezapomněli klást důraz na fyziku, stopy v terénu a zvuky, abyste se cítili jako při řízení skutečného traktoru.
Masterbrain-bytes vytvořili dynamický systém terénu zahrnující stopy po kolech a strojích, které mají vliv na hloubku terénu, ať už při postřiku, orbě nebo jen při jízdě po polích. Když s traktorem budete postřikovat pole s rostoucím obolím, budete vytvářet v půdě stopy a tím zničíte část úrody, stejně jako ve skutečnosti. Musíte tak zvolit traktor s úzkými koly a hlavně jezdit stále po stejných kolejích.
Při běžných činnostech vám budou pomáhat zaměstnanci, které si budete moci najmout a sledovat je při práci. Své zaměstnance můžete pověřovat běžnými úkoly – přeprava ovoce, krmení zvířat, sklízení pole a mnohé další úkoly. Na své zaměstnance nesmíte zapomínat, v průběhu hry se budou zvyšovat jejich schopnosti a spokojenost. Čím budou spokojenější a zkušenější, tím budou efektivnější.
O zvířata se tak nebudete muset starat sami, v konkurenčních hrách to jinak nejde. V Cattle and Crops budete moci těmito úkony pověřit umělou inteligenci. Aby se zvířatům dařilo, musíte je krmit, kydat a dávat pozor na různé nemoci. Jenom tak se bude vaše stádo rozrůstat, abyste mohli dospělé kusy prodávat nebo od krvav získávat mléko.
Růst a vitalita rostlin závisí na různých půdních podmínkách, jak jsou úroveň vlhkosti, živiny a několik faktor nákaz. Růst rostlin (na základě stupnice BBCH) je simulován každý den pro každou rostlinu. Abyste vypěstovali jen to nejlepší, musíte se o své plodiny a pole dobře starat.
Na realistických klimatických datech se bude zakládat systém počasí. To bude velmi přesné pro každé roční období. Počasí má přímý vliv na půdu, v závislosti na strojním zařízení, které používáte, se může stát, že po dlouhých deštích uvíznete v bahnitých polích. Dlouhé období sucha nebo deště také ovlivní vaší zemědělskou strategii: není-li déšť, budete muset najít způsob, jak zavlažovat svá pole; pokud je deště příliš, můžete mít potíže při sklízení svých plodin.
Tohle vše ale půjde různě nastavit, upravit nebo zcela vypnout v nastavení hry, včetně vlivu počasí a nákaz rostlin.
V režimu kampaně dostanete několik výukových misí, při kterých se naučíte vše o výše uvedených detailních funkcích farmaření. Vyzkoušíte si náročný život zemědělce a postupně se vypracujete až ke své farmě a ke svým strojům. Svou postavu budete vylepšovat získáváním zkušenostních bodů a své podnikání budete specializovat a rozšiřovat do dalších map. Díky volnosti hry si budete moci snadno přidat svůj vlastní příběh, a to přidáním nových misí na svých mapách.
Kromě toho vám režim sandbox umožní otestovat a hrát bez jakýchkoliv omezení, XP či specializací postav.
Na samotný závěr si vývojáři nechali multiplayer. Ten samozřejmě bude součástí plné verze (1.01), stejně tak podpora modifikací (video-návod a nástroje).
Aby Cattle and Crops mohl vyjít, potřebují autoři vybrat na Kickstarteru 75 tisíc eur. V době psaní článku měli na účtu již přes 90 tisíc eur a slibují, že pokud vyberou celkem 125 tisíc eur, bude Cattle and Crops nejen v angličtině, ale titulky budou i v češtině. Zajímavé, že zkušení moddeři nezapomněli na nás, hráče z České republiky a Slovenska.
Plná verze Cattle and Crops vyjde v listopadu 2017 na PC. Předběžný přístup pro podporovatele Kickstarteru je v plánu na březen 2017.
Hlavně, aby to nedopadlo tragicky jako u FarmExpert…
Tak to bude opravdu hc simulator. Kdyz si to vemu, tak Ti modderi vseobecne jsou vyvojari nadruhou, takto by mohli rovnou vystridat dnesni takzvane vyvojare u vetsiny her a zanru, pak by herni scena nevypadala jak vypada, tzn. odflakle/polovicate. Na druhou stranu, ne vzdy za tu "laxnost" mohou vyvojari sami, ale jsou brzdeni vydavateli, to je pak tezky no…
Je docela smutné, že komunita je leckdy aktivnější a iniciativnější než sami vývojáři. Proto moddery tak obdivuju.
Tohle by se mělo stát s Armou. Kdyby Arma měla pořádnou konkurenci tak by na to Bohemka možná nesrala…
Odpověď na komentář uživatele Michal Burian
Taky bych se tomu nedivil, protože je tu spousta samostatných i seskupených modderů a dělají opravdu parádní věci do FS. Mám spoustu velmi pěkně udělaných traktorů, které oceňují i zahraniční moddeři a pár českých map, které jsou opravdu krásně udělané a hlavně dost propracované
Odpověď na komentář uživatele
Bych se nedivil, kdyby byl do toho nějaký cz modder zapojen.
" Zajímavé, že zkušení moddeři nezapomněli na nás, hráče z České republiky a Slovenska. " Tak unás je docela velká a aktivní komunita a tyhle hry se tu docela prodávají takže mi to tak divné nepřijde.
Miky & OS1R1S – díky hoši za objasnění, já právě FS snad ani nikdy nehrál, proto jsem byl naladěn do tázavosti ohledně toho, proč modderům došla trpělivost
Odpověď na komentář uživatele Maestrodk
Zrovna komunita Farming Simulatoru je skutečně hodně aktivní – vytváří vlastní mapy a stroje, které jsou často mnohem detailnější a celkově lepší než ty od vývojářů hry. Příkladem může být dokonce jedna mapa od českého moddera, který si vytvořil i vlastní textury a vylepšil spoustu věcí ve hře, manuální převodovka, otevírání vrat u stodole a mnoho, mnoho dalšího. Nemluvě o samotných strojů. Dokonce v GOLD edici Farming Simulatoru 15 se vývojáři hry domluvili s moddery a dali jejich modifikace do hry oficiální cestou (za peníze) .
Já na takovéhle hry nejsem, ale je hezké vidět, že je kolem toho taková aktivní komunita.
Odpověď na komentář uživatele OS1R1S
Přesně tak
Odpověď na komentář uživatele
Podle mě jim nedošla trpělivost s autory, ale s jejich nulovou ochotou zlepšovat tu hru samotnou. V podstatě se až na pár malých novinek ta hra moc nemění a jde víceméně každý rok o to samé. Nulová změna terénu, počasí nehraje prakticky žádnou roli. Kromě MP musíš vše dělat v podstatě sám a další a další věci co jsou každým rokem stejné. Neber mě špatně, FS mám rád a na nový díl se těším, jenže ono to ani jinak nejde, když je tu skoro nulová konkurence Jak já to každým rokem vidím, tak FS je hlavně práce komunity a bez ní by se snad ani nikam neposunulo.
Edit: Tak koukám, že byl Miky rychlejší
Odpověď na komentář uživatele
Došla jim trpělivost s tím, že si kupují hru, kterou každé dva roky vylepšují. Chtěli hru podle svých představ, tak začali s vývojem vlastní. Pokud hrajete Farming Simulator a sledujete modifikace, tak víte, že vývojáři často v dalších dílech využívají nápady komunity.
Co si sám neuděláš, to nemáš.
"Před několika lety skupině nadějných modderů došla trpělivost a začali s vývojem vlastní hry. " Chtělo by to lépe popsat, proč jim ta trpělivost došla, jelikož tam píšete, že i samotní vývojáři Farming simulatoru je ocenili. To, že jim došla trpělivost bych bral spíše jako nezájem ze strany vývojářů a házení jim klacky pod nohy.