Nizozemské studio Guerrilla Games se během své šestnáctileté historie soustředilo na sci-fi střílečku Killzone, která se odehrávala z pohledu první osoby. Čtyři roky po svém založení – v roce 2004 – vytvořili third-person akci Shellshock: Nam '67, kterou vydal Eidos Interactive na PC, PS2 a původní Xbox. Lze tak říct, že se tvůrci vracejí do minulosti při vývoji Horizon: Zero Dawn.
Horizon: Zero Dawn bude akce z pohledu třetí osoby, která bude obohacena o RPG prvky a odehrávat se v otevřeném světě, kde s lovkyní Aloy prožijeme příběh o jejím osudu v rozmanitých lokalitách, v nichž se to hemží mechanickými stvořeními připomínající dinosaury.
K open-world světu se vážou vedlejší úkoly a aktivity. O nich promluvili lidé z Guerrilla Games pro Game Informer. Dozvěděli jsme se, že v nebezpečném světě budou takzvané Corruption Zones. V těchto zónách naleznete větší počet nepřátel. Občas půjde o silnější typy, jindy zase o něco slabší. Každopádně by to vždy měla být určitá výzva. Po eliminaci nepřátel získáte zkušenosti, aby další lov a průzkum byl o něco snadnější.
Velkou roli v Horizon: Zero Dawn bude tvořit crafting. Abyste si mohli vyrobit nové vybavení, budete muset stopovat zvířata a hledat zdroje. Za zabití zvířat a nalezení zdrojů dostanete možnost si vyrobit různé věci, například vak, abyste unesli více věcí, stejně tak různé zbraně a upgrady brnění.
Zaměřit se můžete na lovecké schopnosti. Po celém světě naleznete výzvy spojené s lovem. Čekají na vás úkoly jako v časovém limitu zabít určitý počet zvířat s předem danou zbraní. Jako příklad je uváděna výzva se zabitím létajících monster pojmenovaných Glinthawk v limitu tří minut, jenom tak získáte nejcennější medaili. Nebude to snadný úkol, kolem vašich cílů se budou vyskytovat další stroje, které vás nenechají na pokoji. Vy se jim budete muset bránit. Po dokončení všech výzev prokážete, že jste hodni se stát členem loveckého klubu a získáte přístup do loveckého zámečku, kde započne cesta na vrchol hierarchie.
Kromě stopování zvířat a zabíjení strojů se budete seznamovat s jednotlivými kmeny, každý žije svým způsobem v různých klimatických podmínkách a terénu. O každém kmenu se dozvíte více informací tím, že budete splnit jejich konkrétní úkoly. Ty by vám měly poskytnout dostatek detailů o kmenech z celého světa – o jejich náboženském přesvědčení a jejich celkovém životě. Například kmen Nora, z kterého pochází Aloy, jsou především lovci, zatímco jiný kmen se soustředí na sběr. Každý kmen má odlišné názory na technologie a na to, proč je svět v takovém stavu.
Autoři Horizon: Zero Dawn slibují, že každý kmen má svou složitou historii. Díky tomu všemu v kůži Aloy pochopíte, co se stalo a hlavně uvidíte život z různých úhlů pohledu, což je důležité. Do určitého momentu budete znát pouze svůj kmen. Přijde čas, kdy Aloy otevře oči a vše si uvědomí. Co to bude? Na to si musíme počkat.
Na samotný závěr si Guerrilla Games nechali náhodné úkoly. Ty se budou náhodně objevovat po celém světě. Jednou budete pomáhat zraněnému muži nalézt posvátné kopí pro jeho dceru. Kopí ji dala matka krátce předtím, než zemřela. Dokončení těchto a jiných náhodných úkolů vám přidá různé bonusy, kupříkladu si budete moci vylepšit kopí.
Stále to není vše. V open-world světě budou další vedlejší úkoly, které jsou více příběhově orientované, ale o těch se vývojáři nechtějí moc bavit. Zaujmuli postoj, kdy bude lepší, aby hráč o příběhu věděl co nejméně a vše zjistil sám při hraní. Takový přístup si necháme líbit!
Horizon: Zero Dawn vyjde 1. března 2017 na PlayStation 4.
Odpověď na komentář uživatele Angeller
protoze… "Controller is more accurate. "
[ odkaz ]
Odpověď na komentář uživatele Malasnikov
Hraju FPS a nikdy mi nepřišlo, že bych s gamepadem mohl hrát CSko
Bude tahle hra opravdu ve 4K pro PS4 PRO ? protože to vypadá famózně.
Odpověď na komentář uživatele Malasnikov
To je trefne. . hh
Tohle nikdy nepochopim jak někdo nemůže umět hrát na něčem co je pro hraní her stvořený, zatímco se mu skvěle hraje na něčem co je na psaní a ne na hry.
Odpověď na komentář uživatele Malasnikov
Protože neumíme hrát na gamepadu A když si koupíš příslušenství od Razeru, který je v kompletu dražší než samotný PS4, tak o konzoly fakt nepřemýšlíš.
Maj recht, čím méně toho o hře řeknou, tím jsou hráči více nadšení z toho, co ve hře objeví sami.
Odpověď na komentář uživatele Angeller
Proto by sis měl pořídit PS4. Nechápu PC only hráče proč se zbytečně omezují.
Odpověď na komentář uživatele dopitapetr
Jak dávno.
Odpověď na komentář uživatele ElementGamer
A už máš předobjednáno?
Odpověď na komentář uživatele dopitapetr
Taky, ta grafika je fascinující.
Odpověď na komentář uživatele dopitapetr
Nejsem konzolista, jedině PC. A jediný obstojný tituly na PC dělá Blizzard a tím nemyslím WoW. Tak Rockstar si s GTA vyhrál i na PC, kéž by tak vypadalo víc her.
Odpověď na komentář uživatele Angeller
Kdyby to bylo i na PC, případně Xbox, takhle dobře by to nevypadalo, to mi věř.
A je to tu zase. Hra co vypadá peckově a je to jen na PS
Přesně, moc neprozrazovat z příběhu. Bude to založený právě na tom objevování a pruzkumu, na vše si už přijdeme sami. O zábavu a jak doufám, že skvělou, na dlouhé dny postaráno.