Ta vznikla přímo pro projekt Milo & Kate, přičemž její hlavní předností je počet použitých polygonů. Jak vysvětlil její tvůrce, Ben Sugden.
„Mega Mesh“ jak jí vývojáři interně říkají, dokáže modely zasypat doslova desítkami milionů polygonů, což má ve finále za výsledek jemnější hrany a „realističtější“ vzhled.
A to především v případě interakce s jinými modely. Podle Sugdena šlo o to, aby objekty, které kupříkladu leží na sobě, působili věrohodně a vzájemně se nelogicky nepřekrývali, případně nevpíjeli do sebe.
Problémem ovšem zůstává využití v praxi. Jakmile se totiž začne do her přidávat příliš mnoho polygonů, její běh se díky starším technologiím výrazně zpomalí.
„Kupříkladu Zbrushworks [běžný vývojový program] je výborný pro práci s postavami,“ nechal se slyšet Sugden. „Jakmile jim ale přidělíte 10 milionů polygonů a víc, přestane to zvládat.
„Pro představu, kdybychom touto naší technologií připravovali jeden obyčejný level, vyžadoval by přibližně deset miliard polygonů.“
Studio proto přišlo s vlastním programem – Mega Mesh – jenž je mnohem lépe optimalizován a snižováním rozlišení dokáže velké počty polygonů zpracovávat, což je dobře vidět i na technologických videích.
Stále to má však několik háčků, přičemž jedním z největších je nutnost programátorů pracovat s 2D a 3D modely. „Nejdřív si vytvoříte objekt v programu dle libosti,“ začal Sugden vysvětlovat.
„Pak si všechno namapujete a přesunete se třeba do Photoshopu, kde začnete pracovat na texturách, bumpmapách atd. Tohle všichni známe, ale problém je, že umělci musí pracovat nejprve ve 3D a následně ve 2D.“
„V praxi to znamená, že místo tvaru objektu tak musí umělci během pár vteřin začít přemýšlet kupříkladu přímo o povrchu.“
Eduardo: Jedna babka povídala…. Předveď důkaz a uvěřím ti, ale dost o tom pochybuji, už protože tady na zingu se o tom nic neobjevilo a o takové informaci by se určitě dozvěděl celý svět během pár minut.
Sony rozhodně nemá výdělky jenom z PS3 a PS3 je docela dost úspěšná platforma ( když se podíváš na některé internetové statistiky prodeje konzolí) a navíc Sony teď těží také z PSVita, které se podle mého mínění stane taky docela úspěšné.
ale zajmava technologie
ze jim se moc nedari prodej konzoli PS3
sk8mancj: nevěřim (i jako majitel Xboxu) že je mS ve vedení, je to vyrovnané. Až na vyjímky
Eduardo: nevěřim ti
Eduardo-Poši my odkaz kde si toto čítal Som hrozne moc zvedavý Aby SONY nemala peniaze? Večší vtip som nepočul
Prosim vas PS4 prej vubec nebude namaji na to penize i vyvojari z sony odchazej
fatal: Ms je ve vedení…
Jestli Sony nepřijne s něčim mega před X720 (prostě novým X360) tak bude MS asi ve vedení… každopádně no komment plz
Deset miliard polygonů na jeden level… páni nejsou troškaři. Tak to je super. Zní to vážně zajímavě a lákavě. Smekám.
Mysim že do dalšího Xboxu uvidime pro nas ted nepredstavitelne
Na co tie programatorske hlavicky nepridu Klobuk dole A ze potrebujeme novy XBOX a PlayStation. Oni len potrebuju cas aby prisli na vsetky vychitavky, ktore nam ponukaju dnestne gen. konzol. A kto hovoril ze XBOX a PS3 nam uz nemaju co ukazat? Staci sledovat co nam prinesu posledne 2-3roky dozivania oboch masin a verim ze budeme este milo prekvapeny co z tychto masin este vytrieskaju.