Šéf studia Avalanche a tvůrce Just Cause se nechal slyšet, že na to jdou vydavatelé a společnosti špatně. Je přece mnohem lepší způsob omezit pirátství, nebo jej dokonce kompletně vymítit. Jakožto dlouholetý odpůrce současné DRM ochrany by se Sundberg uráčil hackery i najímat.
„Pirátství je vždy stresující,“ řekl Sundberg v rozhovoru pro CVG. „Nikdy nebylo k dobrému účelu. Necháváme tu válku vydavatelům. Ale takových 50% lidí, co u mě pracuje kdysi začínalo v hackerském zázemí.“
Na otázku, zda je dobrý nápad přebírat vedoucí hackery a nabízet jim práci Sundberg odpověděl: „No jasně. Myslím, že je to férový způsob, jak někoho překlonit na tu správnou stranu barikády. Je to alespoň jedna z možností. Některé už ale zlomit nepůjde, jsou až moc zažití a vidí nás jako nepřátele. Ve Švédsku je pirátská scéna obrovská. Jsme domovem Pirate Bay, však víte. Jako studio ale vidíme hodně talentů v komunitě hackerů.“
„Současná DRM ochrana pirátství nezastaví,“ dodal Sundberg. „Jen trestá lidi, kteří si hry opravdu kupují. Je totálně na nic. Nucení lidí být neustále online a podstupovat aktivace a kontroly neznamená vykazovat respekt těm, kdo utrácí peníze v obchodech.“
Sundberg také věří, že kvalitnější PC hry s častými updaty by mohly snížit míru pirátství. „Vždycky děláme PC hry, ale neradi portujeme konzolové hry na PC,“ svěřil se Sundberg, jehož série Just Cause po světě sklízí značné úspěchy na všech platformách. „Vždycky jsem se přidržoval myšlenky, že musíme vytvářet PC hry pro PC hráče. PC hráči a konzoloví hráči jsou dvě naprosto rozdílné skupiny. PC verze jsou dnes spíše dodatečnou myšlenkou pro vydavatele ve stylu ‚jo, a potřebujeme ještě PC verzi‘. Tak to zkrátka nejde.“
Lepší PC hry by se nám rozhodně hodily. Co si o tom myslíte vy?
Christofer Sundberg je asi jeden z mála, který používá mozek a normální logiku. Někteří hackeři jsou opravdu hodně talentovaní, vezmeme-li v úvahu fakt, že na nějáké ochraně pracují několik desítek inženýrů několik let a pak si přijde hacker a ochrana je ta tam. To už chce velký kus talentu a umu, proto se není co divit, že právě takové lidi najímá na svoji stranu.
Přesně to ‚jo, a potřebujeme ještě PC verzi‘ zní jako od Ubisoftu, co se na PC hráče vždycky vy*ere. Navíc ta jejich DRM ochrana co byla teď u AC: BH, kvůli které se to prý tak protahovalo, byla prolomena během několik hodin díky demenci Ubisoftu, když poslal nechráněnou verzi do Ruska a piráti nemuseli čekat ani den.
To JakER : Zrejme ten pán rozlišuje medzi "vedoucí hackery" a warezom. Nápad to nie je zlý, i keď už nie najnovší. Používajú ho aj v iných oblastiach, ale musí vytvárať synergický efekt s ďalšími opatreniami. Žiaľ výsledky sú latentné.
Já myslím že ano. Ale dnes už umí warezačit každé malé děcko takže jestli by chtěly společnosti po celém světě zaměstnat alespoň 50% pirátů tak by polovina týmu měla méně jak 18.
Ten pan je naivni, kdyby mel ze sveho investovat stovky milionu dolaru do vyvoje her rocne, dival by se na to jinak.
honzaik: a na co si je naima tento pan, ktery drm neuznava?
Jan Kotrba: přesně tak, níž už ceny her ani jí nemůžou díky DPH a další podobným doplatkům, něco z toho vývoje mít musí Ale čemu nerozumíš na té ochraně Cryteku? Mě přijde v pohodě
Honzaik: to je možný, taky že prolomení těchto ochran trvá cca týden
Hry už levnější můžou být jenom těžko. Za posledních několik let šlo všechno spotřební zboží skokově nahoru, jen hry šli dolů. Té ochraně Crytecu nějak nerozumím…
fatal. error=xp: jejich zaměstnání se nikam nedostanou ? ? …. většinou lidi kteří vytvářejí ochrany pro hry jsou hackeři, např sony si je najímá> v japonsku jich má požehnaně
cicu jj
Kdo prolomil PS3, Geohot? ?
Konecne niekto kto rozmysla hlavou. Kiez by aj Crytek zacal rozmyslat, pouzivaju to najhorsie existujuce DRM. Neni nad to obmedzit kupenu hru na 5 reinstalacii a potom sa mozete domahat podpory, tento pristup urcite obmedzi piratstvo. Praveze takato ochrana nuti aj pravych hackerov (nadsencov) vyrvat si tento hnus z disku.
Co sa tyka portovania konzolovych hier stym ze sa neuracia to vyskusat hrat na klavesnici s mysou (Assassins Creed) , tak toho sa nikdy nezbavime. Mala praca navyse a zisk je dobry.
Hackeři jsou většinou slídilové, nebo vyčůraní Pckáři. jejich zvědavost je to, co z nich dělá tak ‚schopné‘ hackery. Jejich zaměstnáním se nikam nedostanou.
To je správný přístup, ale ještě by mohli ty hry zlevnit .