Mnozí fanoušci série Grand Theft Auto léta čekali na DLC či expanze singleplayerové části GTA V, které by navázaly na odkaz přídavků The Lost and Damned a The Ballad of Gay Tony pro GTA IV. Různé zdroje více či méně blízké tvůrcům z Rockstaru nejednou naznačovaly, že se něčeho opravdu dočkáme, ale nakonec na žádné rozšíření nedošlo. A v tuto chvíli se dá s jistotou říct, že už ani nedojde.
Proč to tak ale je? Na tuto otázku konečně odpověděl Imran Sarwar, ředitel designu z Rockstaru, v sérii otázek a odpovědí spojených s GTA Online, které vydal magazín Game Informer:
„V případě GTA V byl singleplayer vážně obrovský a velmi, velmi kompletní. Šlo o tři hry v jedné. Všem trvalo rok, než pořádně udělali next-gen verzi a online složka měla velký potenciál, ale je třeba si uvědomit, že ten potenciál také spolykal množství zdrojů. A pak jsou tu další hry – konkrétně Red Dead Redemption 2. Kombinace těchto tří faktorů v případě této hry znamená, že jsme neměli pocit, že jsou singleplayerové expanze možné nebo nutné, ale pro budoucí projekty je klidně můžeme vytvořit.“
Sarwar tvrdí, že nešlo o vědomé rozhodnutí. Prostě se stalo, že na singleplayerové DLC nebyl čas ani prostor. Nyní každopádně s jistotou víme, že za vše může samotný rozsah singleplayeru Grand Theft Auto V, který už nebylo třeba dále rozšiřovat, zaměření na GTA Online (čtěte: z GTA Online plynou dostatečně velké zisky) a postupný vývoj dalších titulů v čele s Red Dead Redemption 2.
Imran Sarwar však dodává, že do budoucna by v Rockstaru chtěli vytvářet singleplayerová rozšíření, přičemž Rockstaru jako společnosti na singleplayerových hrách v otevřeném světě stále záleží. Tamní zaměstnanci jsou přesvědčení, že multiplayerové tituly se z hlediska vyprávění příběhů a autenticity herního světa nemohou s těmi singleplayerovými měřit.
Stále je každopádně možné, že se nějakého přídavku dočká alespoň Red Dead Redemption 2. S ním může souviset i budoucnost GTA Online. Ve hře je kupříkladu možnost, že se sníží tempo vydávání aktualizací a nového obsahu GTA Online, aby Rockstar přiměl hráče se více věnovat online složce Red Read Redemption 2. Prý by bylo skvělé, aby hráči měli možnost dělit čas mezi dva úžasné herní světy, ale konkrétní plány zatím neexistují, takže nezbývá než čekat na to, jak moc Red Dead Redemption 2 podporu GTA Online nakonec ovlivní.
Red Dead Redemption 2 dorazí během jara 2018 na PlayStation 4 a Xbox One.
GTA V tedy definitivně zůstane nejvíce nedotaženým dílem série, no žádné překvapení… R* mě bude muset za pár let hodně přesvědčovat, abych se k jejich hrám vrátil. Po jejich přístupu a dojení GTA Online a vykašlání se na značky jako Midnight Club…
Odpověď na komentář uživatele Esprite
V listopadu 2021. +- rok.
A kdy hodlaj vydat GTA VI jako? !
Odpověď na komentář uživatele Ondrej_V
jak říkáš, říkali, že by to v bylo neskutečně náročné do plné hry dodělat
Odpověď na komentář uživatele Ondrej_V
Možná i dvakrát. Zdá se mi, že jsem na to čekal víc než rok (hrál jsem na PS3) .
Odpověď na komentář uživatele Unmar
Tak to je ještě větší demence než jsem myslel. Hejtovat někoho za to, že neudělá DLC. Tohle si musím uložit a pak vám to budu postovat, až zase Ubi oznámí další seasson pass a tunu DLC a vy budete brečet, že zase další na hovno DLC S takovou se člověk opravu u některých nemůže divit ničemu
Kolousek001: Ano byl obří. Pokud si proběhl jen hlavní linku, tak ti to opravdu mohlo připadat krátké (speed runy mezi 12-14 hodinami pro mě opravdu není krátké ) . Pokud bys chtěl dokončit všechno, tak je to 80-100 hodin a ano, to mi příjde dost. Když se člověk opravdu zasekává, tak je to hodně přes 100 hodin, záleží na stylu hraní. Aaaa to, že ses u toho nudil, to je tvůj problém To je vždy individuální a nikdy se nezavděčíš všem. Namátkou FC 4 (kopie FC 3) u mě nestála ani za 5/10, ale každý to má jinak Tady máš statistiky kdyby ses chtěl chytit nějakého zdroje ty rychlíku ([ odkaz ]
Odpověď na komentář uživatele Bonny
Heisty byly pěkně náročné na vytvoření. Poměrně dost dlouho jim to trvalo. Posouvali i datum vydání, ne?
Ještě mě mrzí, že už nebyly další heisty v MP
@GOLD DILDO
Nikdo tady nekritizuje Rockstar za MP ale za to že neudělali rozšíření SP… A já je kritizují za to že DLC obsah není dostupný i v SP.
Odpověď na komentář uživatele Drtikol
Po nich přišli další, ale pořád to neni to co má SAMP.
Byl obrovský? ? ? Já ho dohrál celkem zachvíli a naprosto mě nudil ještě ke všemu …
Všichni ale chtěli mp na způsob SAMP, ne grindovací hru s levely, kde blbnutí je postihováno. Byli někteří co chtěli něco na způsob samp vytvořit, ale Take2 vyslalo výzvu od právníků. Tož tak…
Hej hoši tam dole s tou spoustou lajků- to snad nemyslíte vážně? Jednou si Rockstar dovolí vydat multiplayer (o který ho dlouhá léta sami hráči žádali) a vzápětí je kvůli tomu kritizován? Kdyby nechtěli dělat SP hry, tak v žádném případě nezačali vyvíjet RDR2, kde o online složce zatím nepadlo ani slovo (vyjma idiotských komentářů) .
Příště by bylo dobré použít tu věc v hlavě a začít rozlišovat jednotlivé případy- tohle není kauza SW Battlefront s kouzelnýma krabičkama, Rockstar nezavřelo Visceral.
Firma není nafukovací a nemůže dělat ne deseti projektech najednou. Kdyby to DLC udělali, tak by zase všichni nadávali, že RDR2 vyjde o 2 roky dýl.
GTA V singl ještě někdo hraje? Vždyť bez modování obsahu ze onlinu by ta nuda po dohrání umořila i osla.
Jako upřímně online šlape proč bychom dělali singl škoda peněz