Tento krok podstoupili vývojáři kvůli odezvě přátel a rodin padlých vojáků, kteří vyjádřili obavy a starosti ohledně využití Talibanu v multiplayerové části hry.
„Za poslední měsíce jsme obdrželi feedback z celého světa, týkající se multiplayeru Medal of Honor. Dostali jsme dopisy od hráčů, vojáků, přátel a rodin vojáků, jež jsou stále v aktivní službě,“ vysvětlil situaci exkluzivní producent Greg Goodrich. „Většina dopisů byla nesmírně pozitivního rázu, za což je vám tým hluboce vděčný.“
„Avšak kontaktovali nás i přátelé a rodiny padlých vojáků, jež vyjádřili starosti a nepřízeň k zahrnutí Talibanu do multiplayerové části titulu. A to jsou velmi důležité hlasy pro tým MOH. Jsou to hlasy, které si zasloužily vyslechnutí a kterých si nesmírně vážíme. Kvůli tomu, a kvůli samotnému srdci série Medal of Honor, která vždy podporovala a vyzdvihovala americké a spojeneské vojáky, jsme se rozhodli přejmenovat nepřátelské týmy v multiplayeru z Talibanu na Opposing Force (Nepřátelské Síly).
Goodrich dodal, že se změna vlastně netýká přímé hratelnosti a hry samotné, protože to nemá nic společného s herními mechanismy. Změna byla provedna pro muže a ženy v aktivní službě, a také pro rodiny těch, kteří zaplatili tu nejvyšší daň.
„Všem, kdo slouží – vážíme si vás, děkujeme vám. Pro všechny vojáky, námořníky, piloty a všechny ostatní – dávejte na sebe pozor a vraťte se brzy domů,“ ukončil Goodrich.
Mohli by sa stazovat aj afganski a iracki civili, ktorym americki vojaci omylom zabili rodinych prislusnikov pri honbe za teroristami, ale ti maju asi horsie starosti. Hovori sa, ze ked kaca les, tak lietaju triesky… Amici zacali vojnu ktoru nemozno vyhrat, a nemaju gule na to priznat si to.
JANSULOVSKY: ANO na takovém principu myšlení by nemohla vyjít žádná hra … Prostě a jednoduše se ukazuje, jací jsou američané pokrytci! Asi nejsou sto pochopit nadstázku a prostý fakt, že to je PROSTĚ JENOM HRA, nakonec ale je dobře – že MOH nemá žádné problémy a negativní feedback a může v klidu a v pořádku vyjít …
Kdyby takhle furt bečeli Němci nebo Japončíci, tak si nezahrajem vůbec nic… Snad mě většina chápe jak to myslím…
zato muže určite ten prezident nebo co
A takto zase jedna bariéra v hernom svete zostala neprekročená. Video-hry budú stále vnímané ako hračky pre deti pokým budú stále takéto jednorozmerné. Pokým sa vývojári budú nechávať dirigovať podľa ľudí, ktorí ani nehrávajú hry a vidia všetko čiernobiele, tak celý herný priemysel zostane na mŕtvom bode. Podobné "tabu" témy boli už dávno zúžitkované v iným druhoch zábavného priemyslu, tak kedy dôjde čas aj na ten herný?
Vcelku nechápem ako to môže vyriešiť problém… tak či tak budeme zabíjať amerických vojakov, nemali by sa skôr sťažovať na to a nie na taliban?
Název Taliban by do hry přidal ještě více realistiky … Když je ale takhle mohutný odpor – tak je přejmenování zcela logickým krokem … a ano amíci jsou teda opravdu někdy skutečná hovada …
Champion: V jednoduchosti je síla. Máš pravdu – je dobře, že takové řešení stačí !
no jasne jakmile zacneme strilet americany je to hnedka spatny….
JakER: Neomlouvej se myslel jsem to jako vtip. . Ale pravdou je že někdy moc nechápeš co píšu. Možná to je moje chyba že se dobře neopodstatnim.
A jinak já taky nejsem rasista. . Mě muslimové totiž pepřidaj jako rasa člověka. Ale čenoši či asiati mi nevaděj ) )
Tak jako…Je to takové podivné, protože prakticky na každou hru si může někdo stěžovat…. Ale chápu a respektuji EA, protože mě kdyby došel takový dopis, asi bych taky radši udělal změnu…. Vžíjte se do role těch lidí….
sk8mancj: Já s tebou nemám žádnej problém A zvláště né proti tvejm náorům. Sám nejsem rasista ale muslimové moc lidsky nepřipadaj. A jestli došlo k omylu tak se omlouvám
JakER: Nevim co semnou máš za problém ale přečti si někdy pořádně to co píšu. . Neustále mě nechápeš. . xDD
Pravda, Američani musí mít první i poslední slovo….
kéž by všechna řešení byla tak jednoduchá jako přejmenování problému… až budu mít problém s hladem přejmenuju si to na nedostatek potravin a rázem bude po problému s hladem…
Ale co se týče odvětví PC her, je to vlastně dobře, že takové řešení stačí
když v CoD vystřílí cely rusky letiště, žadnej američan ani nekvikne, ale drží tlačítko myši ochotně dál… ale když mam střelit virtualního panáčka s vlaječkou ameriky… O_o