To logicky stačilo na to, aby výtvor Polyphony Digital sesadil z první příčky britského prodejního žebříčku do té doby neotřesitelné Call of Duty: Black Ops, které se tak v uplynulém týdnu muselo spokojit „pouze“ s druhým místem.
Třetí skončil nový Assassin’s Creed, přičemž první pětici uzavírá FIFA 11 a Just Dance 2. Zlatá medaile GT5 pravděpodobně ještě chvíli vydrží, od čehož si ředitel marketingu v britské pobočce společnosti Sony slibuje rovněž navýšení prodejů PS3. Hlavně přes Vánoce.
„Nové Gran Turismo bylo ve vývoji přes pět let a my věříme, že fakt, že se konečně objevilo na trhu hráče donutí ke koupi naší konzole,“ nechal se slyšet Wilson. „Víme, že čekání bylo dlouhé, avšak jsme přesvědčeni, že fanoušci nebudou zklamáni.“
ten song ♥ co to je ?
btw. GT je dobrý asi tak maximálně v počtu aut, jenže rFactor ho strčí do kapsy stažením pár balíčků
Playman: no, asi hodně lidí má rádo nerealistické a nezáživné hraní závodních her
Lukill: rFactor taky doporučuju ale přece jenom hráči Gran Turisma očekávají trochu jiný zážitek.
btw. jestli si chcete udělat svoje vlastní GT tak si sežeňte rFactor … a máte tam toho ještě víc než je v GT
Playman: Dost dobrej názor
Nebo spíše názor.
Třeba bude hra stát za to nevím ale byl to nejvíc negativní comment.
Playman: Nevím co je na těch jeho dojmech, tak pozoruhodného. To že ani neví jak se hra jmenuju?
Playman: Až si ji zahraješ, tak nebudeš nikde dávat takovýhle řeči. A ten kdo to psal je trošičku mimo. Nejnudnější závody? Tohle mě vždycky pobaví. Nechápu, jak si někdo může stěžovat na ničení bože, v sérii Gran Turismo nikdy nešlo o ničení (to je v pátém díle spíše bonus) , tady šlo o pocit z jízdy a ten je v téhle sérii nejlepší. Když se podivám na načítání závodů třeba u konkurenční hry Forza 3, tak tam jsou delší. Je to sice jenom a jenom jeho názor, a ty já nikomu neberu, ale tohle je jednoduše nesprávný pohled na hru, jelikož lepší simulátor závodů na dnešním trhu nenajdete. BTW zvuky při nárazu se mi sakra líbí.
První dojmy: Grant Tourismoto 5
Hurá, hurá. Pět let čekání je pryč! Jakou jinou první větu v souvislosti s touhle hrou použít? Možná – Pět let čekání na deset let starou hru je pryč! Hurá. Eh…
Od vydání čtvrtého Grant Tourismata uplynuly spousty kilometrů. A po nich přijela spousta her. A spousta těch her, co přijela po té spoustě kilometrů, přivezla spoustu věcí. Věcí pěkných, věcí nepěkných. Ale hlavně že nějakých. To na nich bylo pěkné nejvíc. Na těch hrách.
Bohužel. Žádná nepřijela k malému džapončíkovi uznevimjaksemenuje, který žije někde ve svém vaukovém domečku uprostřed ničeho a chroustá chroustí suši.
Však k čemu jsou moderní postupy, když to můžeme udělat po staru, žeo.
Prvotní spuštění s “take some time” instalací není nijak hrozné. Člověk má aspoň klid na večeři, večerní zprávy, kafíčko, záchůdek, popřípadě při “45 sec remaining” desetiminutovém čekaní i nějaký ten kvalitní seks.
A už je to tady. První spuštění. Ohohoho. Spouštím Grant Tourismata Pět! Kdo si chce šáhnout?
Je to lesklé.
Je to blyštivé.
Je to krásné!
Koho zajímá, že se každé clicknutí v menu načíta půl minuty a někdy se kousne úplně. Není podstatný. Podstatná je ta dokonalá výtahová hudba, z které upadnete do slastného kómatu dřív, než by jste řekli jámazhučí. Podstatná je možnost volby náladového proužku se zasněným lesíkem na pozadí! Podstatný je ten moderní luxusní fílink ze všech blyštivých a zaoblených Full HD tlačítek! Krása.
Člověk si toho musí užít dokud nespustí závod. Ten ho totiž nekompromisně nakopne do minulého století bez možnosti návratu. .
Pořád stejně hnusný hud, pořád stejně hnusné, nepoužitelné kamery (až na náraznik ofkoz) , pořád stejně hnusná a dnes až k pláči směšná (ne) interaktivita trati. Kde je onen cit pro detail, když ani ve sněhu za sebou auta ještě pořád nezanechávají ani čárku a působí tak, že se vznáší? Opět se za nimi jen víři jakási generická šmouha jakože sněhu/písku/prachu/bláta/whatever. Dokonce i staré známé “boink” při nárazech je tu stále s námi. Retro jako kráva.
Ve hře není prakticky ani jeden prvek z moderních her. Na auto s modelem poškození jsem ještě nenarazil. Jakýsi náznak interiéru v podobě černých fleků vedle volantu mělo zatím jedno. Chtít možnost přetočit čas o pár sekund zpátky by byla asi neslýchaná drzost. Stejně tak asi i možnost ztlumit, místy neskutečně otravný, soundtrack v průběhu závodu. Nebo změnit, v defaultu dnes opět zastaralé (plyn na křížku? wtf? kterej že je rok? ) , rozložení tlačítek. Pěkně zatnout zuby, vrátit se do hlavního menu, během loadingu udělat kávičku, poštelovat, hurá zpátky. Říkal tu někdo GT4?
Ono prakticky až na parádně vymodelovaná auta (bohužel jak která, spousta těch "méněcenných" vypadá jako amatérské modýlky do Trackmanie) není mezi GT4 a GT5 moc rozdílů. Tratě jsou víceméně totožné (a to i graficky) , kariéra je dělaná přes kopírák, pocit z jízdy naprosto stejný a celé je to opět neskutečně sterilní, mdlé, rádoby dokonalé, nezáživné a hlavně: NUDNÉ.
Ne, že bych čekal nějaký razantní skok od nejnudnější závodní hry všech dob. Tak naivní snad zatím nejsem (i když) . Ale že bude ÚPLNĚ stejná jsem teda, přiznávám, nečekal.
(přesto mám v plánu to ještě zkoušet a nadále se mučit! Už jen kvůli těm pěkným změnám počasí
Sorry že to sem dávám ale já jsem z těch dojmů prostě nemoch… (hru jsem ještě nehrál)
to jyb69: počítají se do toho všechny platformy, GT5 vede celkové prodeje v UK
Pokud je to žebříček pouze pro PS3, tak se není co divit, pokud se tam počítají všechny platformy, tak už to je skvělý úspěch a nezbývá než gratulovat.
V Americe ? ? ? Nebo spíš v Asii ? ? ?
GT5 ode dneška zlevněno na 1398, – Kč. Je tedy pravá chvíle, aby Češi následovali Brity, a nakoupili GT5 dokud je ještě před Vánoci dostupné.