O chystaném MMO RPG titulu Star Wars: The Old Republic se toho již napovídalo spousty. Šušká se nejen o neuvěřitelném rozpočtu, který Electronic Arts měli pro vývoj ve studiích BioWare uvolnit (100 milionů dolarů), ale také o zákulisních informacích o nedůvěře investorů.
Naposledy se o toto téma opřel analytik Mike Hickey z Janco Partners, který řekl následující:
„Myslíme si, že mnozí investoři EA sázející proti úspěchu Star Wars: The Old Republic na trhu, především kvůli faktu, že se nedařilo Warhammer Online od Mythic, s kterým měl vydavatel také velké plány a věřil v úspěch.“
„V potaz musíme brát také trend dnešním MMO her. Většina z nich přechází na model bez placení měsíčních poplatků. Investorům se po právu zdá investice do Star Wars: The Old Republic hodně riskantní,“ zmínil Hickey.
Analytik dále dodal, že má podezření, že si LucasArts za Star Wars: The Old Republic účtují předražené licenční poplatky a nelíbí se mu ani chladná preview na The Old Republic.
Investoři EA v poslední době jsou velmi opatrní. Své peníze se snaží investovat pouze do nerizikových oblastí, jako je PlayFish nebo Jason West a Vince Zampella, tvůrci Call of Duty.
Pokud by Star Wars: The Old Republic nevyšlo, společnost Electronic Arts by pravděpodobně několik let do masivně multiplayerových RPG her vůbec neinvestovala, myslí si Mike Hickey.
Nemluvě o konkurenci v podobě suverénního World of Warcraft a chystaného MMO od Blizardu nesoucí kódové označení Titan.
Já musím bohužel souhlasit s investory. Já bych do toho své peníze nevložil. Bioware má sice silnou komunitu hráčů, kteří si to koupí už jen kvůli faktu, že je to od Bioware. Star Wars nápodobně. Ale na druhé straně je spousty hráčů jako já, které tato hra nechává naprosto chladným, ba je dokonce odrazují ty měsíční poplatky. Kdybych měl hádat jestli se hře bude dařit nebo ne, řekl bych ne. Ale nic nemůžu říci se stoprocentní jistotou.
Já osobně The Old Republic věřím, a výjimečně to nemá nic společného s tím že jsem tak trochu Star Wars fanatik. Je fakt že měsíční poplatky jsou mi taky silně proti srsti (i když to byla donedávna v MMO běžná praxe) , ale jinak nevidím jediný důvod proč by hra nemohla uspět. A navíc, Star Wars je přeci jen "trochu" známější značka než Warhammer, hlavně mezi nehráčskou obcí která v je případě každého MMO nezanedbatelná
Vy už fakt nevíte, co je dobré. Blizzard nic nebrzdí. WoW je úspěšné ve velké míře kvůli nenáročnosti na hardware. Ti, co hrají WoW, nemají nabušené stroje jako vy, jak si možná myslíte. V MMO nejde proboha o grafiku! Víš s kolika hráči se potkávám, kteří hrají na úplně nejnižší detaily, aby měli, co největší plynulost? Víš kolik lidí hraje WoW na notebooku? Ta grafika má navíc pořád své kouzlo…
blizzard to brzdi tou zastaralou hrou! WoW je jako windows XP. Stary a meli by to uz davno prestat podporovat jako MS! Kvuli tomu neuspelo dobry lotro a ted nebude uspesny ani swtor. Ti kdo mohou platit MMO uz plati wow. . Skoda. .
Uvidíme, podle mě když to Bioware totálně nepo*ere tak to i samotná značka SW udrží naživu stůj co stůj, podívejte se na SWG….