Nejen, že se pokračování nadobro zbavilo obchodu schopností, jenž se prezentoval v původní hře. Hra ale nadobro mění přístup, se kterým hráč dostává nové schopnosti a mutace. Ve dvojce si vydobudeme nové vlastnosti postavy skrze podzemní brlohy a z nepřátel samotných.
Jedním z hlavních důvodů byla až přehnaná otevřenost v prvním dílu, kdy jste po zabití prvního bosse odemkli rovnou 21 nových schopností. Nikdo se samozřejmě neměl čas párat s vysvětlivkami, natož vybrat, jaká schopnost se bude hodit nejlépe a později tak ve hře vznikaly nepříjemné situace.
Zmíněné brlohy však jsou pouze jedním z několika způsobů, jak obdržet upgrade. V tomto případě stačí vyhledat lehký svit z podzemí, vytrhnout kus asfaltu a seskočit dovnitř. Tam už uděláte s mutanty krátký proces a jejich absorbováním získáváte potřebné bodíky. V případě EGM byl upgrade využit pro vylepšení ručních čepelí, jež se staly delší a silnější.
Jednou z dalších schopností je sonar hlavního hrdiny, s jehož pomocí může hráč vyhledávat lidi skrze stěny i přes celou mapu. To slouží i jako menší pauza v hektickém tempu hry, což je rozhodně k dobru.
Zcela rozdílnou oblastí jsou Perky, jež přicházejí skrze Black Net a jejich mutace mají své vlastní sloty. Po dokončení jednoho z brlohů bude hráč odměněn novou mutací a ti si ji sami přidají do volného slotu. Stejně jako u systému perků v Call of Duty bude k mání pouze několik volných míst, tudíž bude potřeba výběr pečlivě zvážit. „Vždycky budete mít více mutací, než volných slotů, takže budete mít dilema,“ řekl Armstrong.
Prototype 2 se připravuje na rok 2012 pro PC, PS3 a Xbox360.
Fíha… dost hrutá hra
Jednička pro mě byla srdcovou zaležitostí doufám že to dvojka neskazí tím hrdinou Alex byl opravdu charakter.
Už se moc těším, jednička byla BEST, takže doufám, že dvojka to nepokazí
no ja si asi koupin jednicku
Bude zajímavé, tešim se, jedničku jsem sice nedohrál, ale připsala se mezi mé oblíbené.
ty mutace osobně ocením, 1. díl byl především díky tomu v některých částech až moc jednoduchý