„Chceme obohatit RPG část titulu, ale přitom zařídit, aby měl smysl i v soubojích,“ poznamenala Christina Norman, vedoucí návrhářka. „V žádném případě nechceme tunu absolutně nepotřebných prvků, které nemají pořádný dopad na souboje a hratelnost celkově. V Mass Effectu 3 vše, co uděláte bude mít reálný dopad na situaci.“
Systém soubojů ve třetím dílu staví na titulu předchozím a k tomu rozšiřuje možnosti Sheparda o nové pohyby a schopnosti na bojišti. Pro více informací navštivte naše dřívější zpravodajství.
Mass Effect 3 se po nedávném odkladu dostaví na pulty obchodů na začátku příštího roku pro PC, PS3 a Xbox360.
Na DA2 je vidět snaha se přiblížit DAO a zároveň zpřístupnit konzolistům a hráčům, co nechtějí přemýšlet. A to prostě nějak rozumně nemůže fungovat.
Dungeony jsou problém level designu, ne RPG. Ale řekl jsem, že není bez chyb, tohle je jedna se kterou souhlasím. Ano, znamená. Protože dnes už hry nejsou záležitostí lidí, kteří mají čas u toho sedět 16 hodin v kuse a pamatovat si co/kdo/kde/s kým. Dnešním trendem je epizodičnost. DA2 je co se návrhu ovládání týče velmi dobře na půl cesty mezi ústupkem konzoli a využíváním PC specifik. Neznamená, DA2 nic takového není, to samé další věta – ale o tom tě zřejmě nic nepřesvědčí, takže subjektivní názory odsuneme. A k poslední větě – odkdy ta samá série znamená stejná hra? Podívej se na Final Fantasy. DA2 se odehrává ve stejném světě, se stejnými základy a odkazy na děj v předchozí návštěvě onoho světa.
Moderní RPG znamená že všechny dungeony vypadají stejně? Znamená, že ho dohraješ za zlomek herní doby těch starých RPG? Znamená, že budou nechutné konzolové konverze? Znamená, že jsou neuvěřitelně generické a stereotypní? Znamená, že budou odfláklé, uspěchané a odbyté? Tak to díky, ale nechci.
A proč to srovnávám? Protože to je jedna a ta samá série, proč asi. 
Jak chceš srovnávat nesrovanatelné? DAO je RPG typu BG, lehce říznuté moderními postupy. DA2 je moderní RPG.
Začínám vidět problém v tom, že spousta RPG hráčů je zaseklá u dob konverzí D&D do počítače a neuvědomuje si, že doba pokročila, a dneska už se ani pen & paper takhle nehraje. Stačí se podívat jak se změnila 4. edice D&D. A ti jsou ve vývoji pozadu oproti indie RPG. Třeba Nicotine Girls mají 2 stránky pravidel (spíš postupů) , jednu mechaniku a je to RPG jak řemen.
Samozřejmě že recenzenti dají taková čísla, je to přece BioWare. Kdyby ale zahráli jedničku a pak to srovnali…
Playman: 82/100 (metacritic) ; 79/100 (gamerankings) rozhodně není selhání. Hráčská hodnocení v jakýchkoliv systémech jsou nevypovídající vzhledem ke snadné ovlivnitelnosti. (napsat skript/prolog entitu na vkládání nízkého hodnocení hře co mě nakrkla je záležitost zhruba na půlden) Další ověřeou pravdou je, že nespokojenci jsou slyšet vždycky nejvíc, ti spokojení si v klidu hrají a nemají potřebu se ventilovat.
Nojo, je to trochu něco jiného než ME. Pomalejší, strategičtější (myslím jedničku) , podobá se spíše hrám jako Baldurs Gate, NWN apod.
Napříč celým herním spektrem to selhání je. Pohořela jak u recenzentů tak u hráčů. Osobně ale proti DA2 nic nemám. Nejsem žádný fanda ani jediného dílu DA.
Mě ten styl nesedl, ani jednička mě moc nebavila a ME2 by mě nebavila asi ještě víc. Ta hra není ani RPG, ani akčňárna… no, jen bych chtěl říct že na Steamu je teď a pouze dnes perfektní akce, můžete tam koupit ME1 za 70 korun, ME2 za 270 a ME2 deluxe za 330. Já do toho nejdu, ale někomu tady by se to mohlo líbit.
Nechtěl bych zbytečně utíkat do OT, přecejen jsme tu u ME3, ale DA2 selhání? To jste vzali kde, probohy? Netvrdím, že jde o přelomovou hru, která má svoje chyby, ale to samé můžu říct o DAO. Je to zábavná RPG hra s kvalitním příběhem aka Bioware. Spokojenost.
Overe samozřejmě že to dělají BioWare ale ty děláš jako by jsi neměl ani potuchy o tom, jak jsou obrovští. Lidé kteří dělali na DA2 byly ve velkém časovém presu, což není žádná shoda s ME a navíc úplně jiná část teamu pracuje na ME prakticky nepřetržitě, u obou projektech jsou klíčový lidé úplně jiní. Díky bohu za to. A nevím čemu říkáš "osekaná hra", to je právě DA2, anebo česká Mafia 2, nikoliv však ME2, to není osekané ani omylem. Vždy je to v principu hlavně akční hra, že to někdo bere jinak už je jeho osobní problém. ME jsou prostě hry zaměřené na příběh a epičnost a já jsem s tímhle stylem úplně maximálně spokojenej. Nevím co by chtěl kdo více. Pro mě je to maximální herní zážitek.
Srovnává se to proto, že to dělá stejný vývojář. DA: Origins je perfektní eRPéGéčko staré školy a fakt nemá chybu. DA2 je ale selhání století. Šance na to aby to posrali jako u DA2 tu prostě je, ačkoliv už si asi radši dají bacha. Já hrál jen ME1, ale co jsem viděl ze dvojky tak mě příjde docela osekaná, takže doufám, že to neosekají ještě více. Snad se poučili
Nevím proč všichni srovnávají ME s DA. DA2 byl obrovský průser, prostě hra která sklidila na všech frontách kritiku. Nevidím jeden jediný důvod proč by měli uzavírat tak úspěšnou sérii jakou ME je, tak neúspěšně. To by museli totálně zahodit všechny principy, které použili v předcházejících dvou dílech. Což samozřejmě neudělají. Přílišný pesimismus je někdy znakem iracionality, tak na to pozor.
Šance tu je. Podívejte se na DA2
ME je RPG hrou hlavně spíše z pohledu rozsáhlého vedení dialogů a příběhů a pár dalších dílčích prvků ale ten zbytek je čistě akční hra hrající na efekt a stejný bude i třetí díl. Pár novot se dočkáme ale základ zůstane stejný. Protože to je podstata ME a to je taky důvod proč všechny ta hra tak bavila. Po dvou výborných dílech není šance že by třetí zkazili, tomu prostě odmítám věřit i při těch nejpisimičtějších myšlenkách. Vilda: Vždy se najde nějáká skupina, která bude rýpat, těm se člověk prostě nezavděčí, ti by remcali vždy, mají to v povaze. Podle mě ta hra bude minimálně stejný klenot jako ty předcházející, ba co více, bude ještě lepší. Když uzavírá tak skvělý a epický herní příběh.