V rozhovoru pro Develop Newell poznamenal, že jsou určité výhody ve stavění na stabilním základu, než něco začínat úplně odznova.
„Když se podíváte např. na projekt DOTA 2, vidíte, o kolik více toho vývojáři dokážou vymáčknout ze Source enginu, než z jakéhokoliv nově vytvořeného,“ řekl Newell. „Myslím, že neustálé updaty u nás fungovaly. Znamená to, že se dříve nebo později dostaneme na hranici, kde budeme muset měnit? Ne. Prozatím jsme dokázali udržet Source engine na špici. Myslím, že vypadá skvěle.“
„Máme radost, pokud chce jiné studio využít náš engine, ale rozhodně jej nehodláme proklamovat, jak to dělá Epic Games,“ dodal Newell. „Jen pár lidí náš engine opravdu využilo a myslím, že jich s příchodem PS3 edice bude víc.“
„Naší filozofií je vždy vytvářet nejvyšší kvalitu pro naše zákazníky, ale také pro naše partnery. V současné době je tak pro nás nejlepší soustředit se na mikrotransakce u služby Steamworks a na starý dobrý Source.“
O tom, že je Source engine stále konkurenceschopný snad nikdo nemusí pochybovat. Stačí se podívat na obrázky níže a je ihned jasné, co se dá ze staré školy ještě vytáhnout.
Je až neuvěřitelné, co všechno z toho Enginu dokázali vymáčknout. VALVe má sice stejný postup jako CoD – stále stejný engine jen s updaty, jenže VALVe umí z enginu vytřískat opravdu neviděné věci! To už se o již zmiňované střílečce říci nedá.
Mapy kde se dělají portály z portalgunu?
zatím jsem udělal jen dvě malé a jednoduché, uz umím dělat dveře na tlačítka, proxy trigger apod a umím používat lasery. Ted se chystám na složitější věci jako emp pole, pohyblivé panely, gely a timery. Jde to pomalu a zatím ty me výtvory nestojí za nic, ale je to jen otázka času 
Overpowered: Co přesně děláš za mapy?
Právě začínám dělat mapy na Portal 2 samozřejmě v Sourcu a není to tak těžké jak jsem si myslel. Sice používám jen základní věci, ale začínám ten systém uchopovat
Netrep … maximalne vykon source enginu by bol schopny jak takz utiahnut Crysis 1 DX9 verziu
Jen ať nechají tento engine. V SDK se dělají mapy jako po másle a vytváření vlastních textrur… to jsem ještě v žádném jiném enginu neviděl. Eventscripty jsou nejlepší na modifikaci hry a prostě je jednoduše vložíte do hry jedním přetáhnutím a hotovo. Modely do css najdete a stáhnete jednoduše zde [ odkaz ] Nevidím důvod proč dělat nový engine když možná někteří z vás nehráli ani half life 2 episodu 2 či portal 2. Engine je natolik vylepšen, že by mohl být lepší než crysis 2 engine.
No to víš, Gabe z toho vypětí začíná blbnout.
„Když se podíváte např. na projekt DOTA 2, " jak se máme podívat na DoTu 2 když nám zatím nic neukázal?
Ale noták, je to výbornej engine, ale už by to chtělo novej…
Skvěle nevypadá už několik let, tedy alespoň pro mě. Ať se valve snaží jak chce většina her vypadá sterilně, což z velké části způsobuje špatné nebo nedostatečné nasvícení. A jak už tu padlo chybí mu podpora nových technologií. Už přes tři, čtyři roky tento engine neprošel žádnou výraznou změnou, všechny změny byly hlavně kosmeticiké.
Vypadá skvěle, Funguje skvěle
kdyby přidaly podporu novějších technologii jako je DX 11 a 3D jak Nvidia tak AMD tak by to bylo super 
Source ma este zivot predsebou aspon 2-3 roky.
Dota 2 zas vylepsi grafiku, fyziku a prida cloth simulation.
Source je podle mě jeden z nejlepších enginů. Malé hw nároky a vypadá supr:)
Ať to Newell nezakrývá, prostě nechtějí platit vývoj. Ale když jim tenhle stačí…