Veleočekávaný spirituální nástupce Dooma, Quake, se poprvé objevil na našich monitorech 22.června roku 1996. Opomeneme-li to, že jako první využil plně polygonovou grafiku a hardwarovou akceleraci, byl to právě Quake, který zavedl do FPS žánru pohled myší a WASD schéma pro pohyb.
I když má v současné době id Software plné ruce práce s dokončením post-apokalyptické střílečky Rage, rozhodně přemýšlí i o svých dalších projektech.
„Mám ještě Quakea v živé paměti, především proto, že byl vývoj zatraceně těžký,“ řekl John Carmack. „Byl to první projekt, kde jsem opravdu došel na hranici svých možností. Plný 3D svět, 3D postavy, osvětlení, skripty, PVS kalkulace, bylo toho hodně. Jsme pyšný, že se mnohé dnešní trendy FPS žánru vrací ke kořenům Quakea.“
Více si o sérii můžete přečíst na blogu Bethesdy.
No mohly by ho převydat v HD verzi s řekněme jednou epizodou navíc. HAPPY BIRTHDAY QUAKE…
Happy B
tomu se prostě říká pořádná klasika, potlesk pro vývojáře
Pokud z dílny mistra Carmacka vzejde Kvák, který se navrátí k duchu prvního dílu (jak jsem četl u konkurence) , tedy k jakémusi Lovecraftovskému Call of Ctulhu, tak budu neskutečně nadšen. Jednička byla kult. Dodnes si pamatuji, jak jsem první díl tahal zabalený v . raru po XY disketách na svůj první stroj Jinak vše nejlepší, samozřejmě…
Není nad Quaka
vau quake to sem hraval a zaslouzisi dalsi dil
Quake si zaslouží trůn! !
Quake je legenda a celkom potešila správa o tom, že by ešte mohla dostať šancu.
I Quake si zaslouží gratulace, je to skvělá série .