V nejnovějším rozhovoru pro časopis Xbox World 360 se herní návrháři Christina Norman a Corey Gaspur rozpovídali o tom, jak vytvářeli souboje ve hře.
„Měníme a hrajeme si s AI téměř každý den. Pokud je věc, kterou chtějí programátoři neustále vylepšovat, je to umělá inteligence, takže je za tím hodně práce,“ řekla Norman. „Pořád před sebou máme kus práce, ale chceme, abyste měli pocit, že nepřátelé před vámi jsou více komplexní, mají několik způsobů chování a reagují na to, co se děje.
„V Mass Effectu 2 jsme měli přístup ve stylu ‚pojďme vymyslet husté nepřátele‘ a každého jsme vytvořili jako individualitu. Nyní se na ně díváme jako na sílu, která v sobě kombinuje jednotky, každá z nichž má svůj úkol,“ dodala.
„Nakonec dostanete do rukou souboje, co se velmi podobají šachové partii, kde máte koně a střelce, jež spolupracují, aby někoho zahnali do pasti. Jiná dvojice může spolupracovat zase jinak. Je to o tom dát našim hráčům více možností, nikoliv velkým skriptováním, ale opatrným kombinováním těchto detailů, které pro změnu vytvářejí nové způsoby řešení.“
Jsem rád, že si s vyvrcholením velkolepé trilogie dávají tak záležet. Tak to mám rád. Mass Effect 2 bylo něco úžasného, naproti tomu Dragon Age 2 ne. Tudíž, kdo by nebyl trochu na rozpacích?
gloky: No záleží na druhu nepřátel. Třeba Krogani by se právě měli snažit dostat až k tobě.
Pokud to zase nebude ta sebevrazedna AI, ktera nehlede na to ze strilite bezi az k vam, tak sem spokojen.
No Crysis 1 měl podlě mě mnohem lepší AI než dvojka. Ale máš pravdu, ve FEARu tam byla sakra dobrá
FEAR jsem nehrál. Crysis 2 má zatím nejlepší umělou inteligenci i když občas také jen civí ale většinou vychytrale obchází, spolupracuje a zatápí
Doom351: Ve Stalkerovi nevím, toho jsem nehrál, ale v Crysis je AI nepřátel na více než vysoké úrovni….
No tak kdybys spojil Crysis 2 a Stalkera tak by si sis moc nepomohl … Ta AI tam stojí za nic v obou hrách ale s tim F. E. A. R. em naprostý souhlas …
Nejlepší inteligence co zatím byla uměle ve hrách vytvořena byla v prvním FEARU na tu nemají ani kdyby se spojily nejbližší konkurenti Crysis 2 a Stalker…včem je sakra problém když to v roce 2005 šlapalo tak dobře, že když si ted zahraju FEARA nepřátelé mě stejně nečím překvapí a nikdy na mě nejdou stejným způsobem…
Hlavně aby ta umělá inteligence byla taky vymakaná i u členů posádky. Nerad bych bojoval proti vychytralejm nepřátelům s naprosto dementníma parťákama.
No tak to jsem teda zvědavej.
Už sem se lekl ale když řekli" "nikoliv velkým skriptovaním" tak doufejme , že se jim to povede a překoná i velmi nízkou inteligenci některých jedinců "homo sapiens sapiens"…
No jen aby…
konečně nebudeme kosit tisíce tupejch nepřátel
Mě se líbila umělá inteligence v DLC Arivalu, byl tam vidět pokrok, sice ne nic přeborného, ale jo. Jen tak dál
Super