O co že se vůbec jedná? Pokud bychom to měli zjednodušit, společnost v zásadě slibuje neomezený výkon pro počítačovou grafiku. Jak je to možné? Pomocí atomů.
„V herním průmyslu jsou všichni zvyklí využívat polygony, my jsme se rozhodli pro atomy. Vytvořili jsme převodník polygonů, který je převádí do datového toku a atomů, kterých pro změnu můžete využívat téměř nekonečného množství. Polygony byly převedeny v poměru 64 atomů na kubický milimetr,“ vysvětlil technologii Bruce Robert Dell, šéf společnosti.
„Herní prostředí tak budou zcela realistická. A když říkám realistická, myslím tím složená z malých atomů jako všechno v našem světě. Mnozí vývojáři v současné době využívají triky, jak zjednodušit a zmenšit počet polygonů a ulehčit tak hardwaru, s naší technologií to už nebude potřeba,“ dodal.
Video opravdu dokáže slušně popsat grafickou technologii budoucnosti, která by z her udělala velmi realistické počiny, a to nejen díky využití atomů, ale také skenování věcí z našeho světa do hry. Společnost několikrát upozorňuje, že vše na videu vytvořila pouze na ukázku a že nepatří do herního průmyslu, tudíž se nesnažila navrhnout stoprocentní herní prostředí. To už bude v rukou samotných vývojářů.
Ne všichni jsou ale zcela přesvědčeni. Markus „Notch“ Persson od Minecraftu se po zhlédnutí videa nechal slyšet, že se jedná o prachprostý podvod a že společnost vytvořila ostrov na videu s použitím obyčejné voxelové technologie.
Vše je samozřejmě řádně spekulativní a nejspíše se nedozvíme pravdu dříve, než se ven dostane první opravdová ukázka využití této technologie v herním projektu. Pokud by se to totiž povedlo, svítalo by na lepší časy. Video totiž vypadá opravdu přesvědčivě.
Tak jestli to není podvod, tak tleskám. Ale jestli to podvod je, tak by je měli zmlátit.
D3VL3R: V tvém posledním komentáři by jsi měl pravdu. Ale proto tohle je "revoluční technologie" že řeší tyto problémy. A jestli je vyřeší se ukáže časem. Osobně jím fandím, i když v to moc nevěřím. Děláš tu akorát nesmyslný flamewar.
no těším se na to co dodat, ale moje nová PC sestava která je teprve ve vývoji mi hádám 100% vydrží a i ty další po ní toto je budoucnost možná dalších 10ti let
Tohle je podle mě budoucnost.
No špatné to není ale pořád zůstanu u nelineárního, nudného, až příliš neakčního, s velmi vypracovanou grafikou u reálného života.
Vypadá to zajímavě, tak mě napadá, že ženění s grafikou se vyplatil. Pokud opravdu nebudu muset používat na takové hry nejnovější pc sestavu, tak v této věci je určitě podporuji. "Já: Ano chci tě… Ona: CPU: 100%… Tak od teď jste hráč a herní software. PIXEL. "
D3VL3R: Mohl by jsi mi poslat odkazy do PM, abych se dočetl této novoty? Protože mě to dost zajímá. Děkuji.
Problém spočívá v tom, že voxelové modely jsou velmi detailní a tedy i velmi náročné na konstrukci a případně i dynamické změny (pohyb ve voxelovém 3D prostředí, světla, stíny atd. ) . Voxelové animace totiž zpravidla konstruuje superpočítač. Proto i animáky v Pixar renderují klasickou metodou, než aby použili voxelovou grafiku. Snad už je to jasnější…
Dřív nebo pozdíš se hry budou stejně podobat realitě, což o to, že to bude brzy, já jsem jen rád.
no jestli je tohle fakt možný, tak je to celkem fajn
D3VL3R – oni ukazují atomy né shader… Tady nejde jestli to je herní engine nebo ne tady de o to , že ukazují novou technologii.
Nevím kolika zaplatily Epicu, za použití záběrů z Bulletstormu.
D3VL3R: Kdyby jsi dokolečka nepsal jací jsou tu "tupci"/neobeznámení v "oboru" a raději jim to vysvětlil udělal bys chytřejší věc. Takto mi příjde, že tupci jsou na obou barikádách, jen který je větší? Snad, když to někdo nechápe, tak nepíšu jednoslovní odpověď + slabou urážku intelektu, ale trochu ho zasvětím (aspoň pokus o zasvěcení) .
škoda vysvětlovat někomu kdo není v tomto ohledu obeznámen…
To- D3VL3R /: Pokud sem to já pochopil správně je to jenom nově vyvinutá technologie vykreslování, takže čistě můj osobní názor je že tato technologie určitě pude přeníst do již hotovích enginu až se trochu vyvine k použitelnosti na normalních pc. Takže to může znamenat že jednou se bude např v cryenginu bude vykreslovat místo polygonů těmi "atomi". Jenom by mě zajímalo co je na tom videu pravdy
Chlapi, tohle je jen zobrazovací technologie, nikoli celkový engine. Ta společnost doufá, že to nějaké studio využije jako součást enginu, aby měli díky tomu objekty ostřejší a realističtější vzhled. S nasvícením a animací to nemá nic společného, je to jen součást něčeho dalšího