Během výstavy QuakeCon se John Carmack z id Software rozpovídal o nerovnosti mezi moderními PC a konzolemi, ale přiznal, že měl tým problémy přizpůsobit Rage PC požadavkům.
„Je extrémně frustrující vědět, že hardware z počítače je často desetkrát výkonnější, než konzole. Na PC byl ale občas problém vměstnat Rage do 60ti snímků, zatímco na konzolích vše šlo jako po másle,“ řekl Carmack.
„Hodně problémů tropí ovladače. Ve hře je často tolik obsahu, který tam musíme nacpat, že opravdu pomáhají šablony. Jednoduše vezmeme tyhle textury a plácneme je sem. Na konzoli je to jen o tom zapsat vše do paměti. Zatímco na PC musíte kalkulovat 2D obraz a pokud se budete snažit to vše dělat krok za krokem a ručne, nejspíše chcípnete,“ dodal.
Carmack také vyjádřil zklamání z toho, že Sony a Microsoft nedovolí vývojářům přístup k debugovým příkazovým řádkům a ovládacím panelům konzolí, což by jim prý velmi ulehčilo práci.
Bananos- Vystihl si to naprosto presne kdyz vysli konzole tak nikdo nevedel co stim vykonem delat…. A ted trapne breci ze jsou konzole slabe si taky nevidi do huby….
Už aby tu byla nová generace, mimo snažší vývoj nesoucí mimo jiné i hezčí grafiku nové konzole také pomohou Administrátorům, byť je dost možné, že někteří budou flamovat stále, herních for a diskuzí od čištění Flamu
Já sem s nima spokojenej, ale PC je PC )
Někdo tu mluvil o ceně 20000 Kč za příští konzoli. Tak s tím nepočítejte ani náhodou. Myslím, že Sony se již poučila, že tudy cesta nevede. V kombinaci s mizernou nabídkou launch titulů můžou být rádi, že si to tehdy vůbec někdo koupil. Netroufám si odhadnout, kolik budou příští konzole stát, ale žádné astronomické sumy to nebudou. Jednoduše si to nemůžou dovolit.
@Overpowered co je tragický?
to fja_ Ocenujem ze niekto aj rozmysla nad tym co je vtom chipe a nebere jedra stylom: "cim viac jadier tym viac adidas". GTX 580 ma 512 velmi jednoduchy a specializovanych CUDA jadier ale vzivote by som nepovedal ze je to skrz to 100x vykonnejsie ako 4 jadrovy CPU, hlavne ked neviem o akych vypoctoch sa bavime. Mimochodom prave CUDA jadra su velmi podobne SPU jadram v Cell processore (PS3) .
Vyvoj ide velmi rychlo dopredu a uz pomaly nieje mozne aby konzoly neboli o 3 roky znacne zastarale. Preto u konzol vidim buducnost v streamovani, kde hardware nieje dolezity. Xbox 360 bol pri vydani lepsi ako akykolvek PC. Vysiel v dobe Pentia 4, ktore malo 1 jadro a 2 thready a v Xbox 360 sa prvy krat objavila unifikovana architektura GPU. Ram to ma iba 512 preto, ze v dobe vydania boli lacne DDR2 a DDR3 boli stale pridrahe co by zdvyhlo cenu tejto konzoly. (Keby MS vedel aka bude draha PS3 tak by tam mozno aj dal 1GB a pre PS3 by to bola silna rana) .
Já jsem rád za to že tady ty konzole jsou, protože kdyby to dělali hry podle nejnovějších sestav tak by jsme si moc asi nezahráli . Ale hlavně, že se říka "hra není o grafice, ale o zábavnosti" poslední dobou se to dost vytrácí .
@Lucas: tak tragický až je to k smíchu? (j/k)
jde o to že na konzoli je prdel hrát
Hmmmm
Mě štvě, že dnes nadávaj na 5-6 let starý HW a v době kdy konzole měly síly na rozdávání se v kancelářích roky dohadovali, jestli RAGE bude nebo nebude mít to či ono. Po válce ja každý generálem …
kONZOLE JEDNOU ZA 5 LET PC KAZDEJ TYDEN HM
Je fakt, že konzole drží vývojáře na uzdě, což je určitě dobře a navíc se tím vývoj HW a SW nebrzdí, což je taky dobře. Spíš mě baví, jak jeden vývojář říká, že konzole se nevyužívaj naplno a dá se z nich vytáhnout mnohem… mnohem… mnohem víc a jinej říká, že je to brzdí
ano desetkrát, tisíckrát, milionkrát větší výkon…pořád se ale zapomíná na to, že ne každý si doma zahraje nynější hry na plné detaily, natož kdyby se vývojáři utrhli ze řetězu a začali dělat, ty hry na oněch desetkrát výkonnějších PC. Tohle si už nikdo neuvědomí…