Podle slov vývojářů se bude zápletka Dragon Age III odvíjet od událostí v závěru druhého dílu, konkrétně by mělo jít o rozsáhlý konflikt mezi Templáři a Mágy, hraničící až s možným zničením světa.
Úkolem hráče, jenž se nejspíš opět ujme role Hawkeho, bude projít několik rozsáhlých a odlišných lokací, shromáždit spojence, vyřešit válku a samozřejmě také zabránit zkáze světa. Jinak řečeno, nejen další podobnost s Mass Effectem, ale i klasický a bohužel pro nás už dost stereotypní průběh BioWare her ve stylu „úvod – projdi 3 nebo 4 rozsáhlé lokace – šťastný závěr“, s nímž jsme měli tu čest nejen v prvním Dragon Age a Mass Effectu, ale třeba i v KotORech. To nám to teda pěkně začíná…
Ale pesimismus stranou, na něj je ještě brzo, zvlášť když další informace jsou víceméně pozitivní. BioWare se na PAX totiž rozpovídalo i o plánech na DLC pro druhý díl. Čeká nás totiž ještě jedno, soustředící se převážně na boj a taktickou stránku hry, přičemž má obojí být nějakým způsobem upraveno. Tvůrci pak chtějí podle reakcí hráčů určit směr, jakým se bude ubírat soubojový systém v třetím díle.
Změny potkají i spolubojovníky, znovu totiž dostaneme možnost změny jejich oblečení, jež však bude vytvořeno takovým způsobem, aby si parťáci pořád uchovali svůj jedinečný vzhled a styl.
Kromě výše zmíněných informací o třetím díle BioWare zmínilo ještě MMO, jež by však mělo stát stranou klasických dílů. Otázka je, co od toho máme v tom případě čekat, ale to se asi jen tak nedozvíme, zvlášť když má BioWare stále plné ruce práce se Star Wars: The Old Republic.
kamgeforce: Mnohým se nelíbí nové věci v DAII, nutno ale říci, že byli varování.
Jsem rád, že se najdou i lidi, kterým se DA 2 líbí… BioWare nikdy nezklamalo a odjakživa dělalo perfektní hry, takže o DA III strach nemám.
GamerCZ1 : No pořád se dělají v edicích extra Klasika, Sold out, Best of RPG apod. Já teď sháním do sbírky originální big box verze i se všemi příslušenstvými. Dříve je u nás vydával CDProjekt jako velké krabicové platinové edice, dnes už bych je mohl sehnat jedině na Aukru apod. Kdyby někdo měl a chtěl prodat, nechť se ozve.
Marigold: To mi je jasné, že se pořád hrají když jsou dobré. Jen ty klasiky už tak lehce neseženeš zaleží jak který titul. draggo: Souhlas to si napsal dobře. Stixxy: Jinde sem zase četl, že tam má být svět několikanásobně větší než v prvním díle.
Zase je to škoda, že neudělají nějaký nový hlavní příběh. Myslím, že by se Bioware nemuselo vykrádat. Po Dragon Age II je to krok zpět, právě na něm se mi líbil neokoukaný příběh
Ale hlavně se mi na novince líbí, že už to nebude jen jedno město (které šlo zpracovat mnohem lépe) ale, jako v Origins. Snad se podíváme do zničeného města elfů 
draggo: souhlasim s tebou ja uz jsem si taky zvykl na BioWare styl a tak mi to proste vyhovuje. BioWare jsou pro me proste mistri oboru a ja na ne nedam dopustit. PS Na trojku se uz ted poradne tesim. PSS Jo a nechapu co mate proti tomu ze zas budete zachranovat svet prave na to si vecina lidy stezovala u dvojky ze tam neni zadna epicka zachrana sveta
Berte to takhle – BioWare má nasbírané tolik ohlasů, že trojku ani moc pokazit nemůže. A to říkám i přes to, že se mi systém dvojky celkem líbil.
Co tak čtu, tak jsem asi jediný člověk na světě, kterému se DA2 líbilo (resp. líbí, páč jsem ještě nedohrál, jsem asi tak v půlce třetího aktu) . Já jsem rád, že Bioware přišlo s tolika změnami. Některé byly sice kontraproduktivní (respawn nepřátel) , ale většina z nich byla podle mě krok správným směrem. Třeba nadabování hlavní postavy, akčnější souboje atd. Z toho, co jsem zatím odehrál (nějakých 42 hodin) hodnotím Da2 stejně jako první díl, tedy 9/10. Novinky o DA3 zatím zní mým uším pozitivně. Nejvíc jsem asi rád za to, že budu moct znovu hrát za Hawka (je to prostě sympaťák) . To, že se opět blíží klasické biowarovské příběhové schéma mi nevadí. Bioware jako jediné studio na světě totiž podle mě mistrně ovládá umění vypravování příběhu, takže si jsem naprosto jistý, že nás čeká fenomenální epická hra, stejně jako oba Mass Effecty a obě Dragon Age. A pokud BioWare skutečně vezmou to nejlepší z obou dílů, tak nás čeká něco úžasného. BioWare je jediné studio, ve které mám naprosto plnou důvěru.
GamerCZ1: Nejen, že se prodávají, ony se i hrají a není se čemu divit. Na tyto hry vycházely i svého času hodně povedené mody, Neverwinter Nights se dalo (a dle mne stále dá) hrát i online. Docela by mne zajímala statistika prodaných Infinity Engine her + Neverwinter Nights od vydání až po současnost. Zkusím to někde vyhrabat.
GamerCZ1: Mě se to zdálo taky přitažené
Ale když si vezmu, kolik času u Oblivionu strávil bratr, hrál snad jen to přes celé prázdniny
A že to opravdu řekli a to několikrát, tak je to docela dost dobře možné

Stixxy: Nemyslel sem herní dobu jako délku hry, ale dnešní dobu jak je na tom s hrama. Jinak i Duke měl být dlouhý jak 4Cody atd. Já bych tomu moc nevěřil. . 300hodin se mi zdá až moc. Nespletl sis to s nějakým MMO.
Marigold: Jestli se jěště prodavájí to nevím, ale Neverwinter pořád mám. A na Torchlight 2 se těším
GamerCZ1: Jasně, dnešní hráči nad takovýma peckama (podle mě nejlepší hry) ohrnují nos… (Dementi a ***! ) …Ale myslím, že by takové hry šly dělat i dnes, sice by to kupovali jen pořádní RPGčkáři, ale myslím, že Inquisitor se chytl
, ale třeba i Torchlight – to jsou hry, které si mohou říkat RPG (oproti těm , , RPG hrám pro děcka, , co vychází dnes) . Koneckonců Diablo III bude taky jako předchozí díly (jasne, to je něco hodně jinýho) . Přesto myslím, že takový hry by dělat šly, ale nesměli by se dělat pro peníze, ale pro lásku k hráčům (Fuj, to slovo dnešní výrobci ani neznaj…) . U mě napsané hry Marigoldem zůstanou navždy v srdci…
GamerCZ1 : Herní doba je jiná, ale tyto legendy se budou prodávat vždy.
GamerCZ1: Skyrim má mít 300 hodin herního času a to prý ještě přestali počítat, takže se to protáhne
Kdyby použili grafickej engine DA: O a celkově by to bylo prostě jiný DAO , nevadilo by mito. Čim méně podobné 2 tím lépe. .