Battlefield 3 je pokusem studia DICE o nový způsob vyprávění příběhu. Přečtěte si osobní příspěvek hlavního designéra Davida Goldfarba a jeho pohled na proces tvorby atraktivního příběhu pro kampaň jednoho hráče – příběhu, kde dostává přednost syrovost a autenticita přednost před fantazií.
Pokud je zde něco, na co jsem v případě Battlefield 3 hrdější, než na cokoli jiného, pak je to hutnost celé hry.
Je to o atmosféře, stylu a pocitech. Je to stejné, jako v případě skvělého Temného rytíře a slabého Batmana ze 60. let, nebo rozdílu mezi filmy Zachraňte vojína Ryana a Hoganovi hrdinové. Je to jedna z věcí, které když uděláte pořádně, ovlivní zásadně vše ostatní. Přesně to je také ten aspekt příběhu kampaně pro jednoho hráče v Battlefieldu 3, na kterém jsme si dali záležet s cílem udělat ho „jinak“.
Battlefield 3 se přibližuje realitě současnosti a dotýká se aktuálních událostí mnohem více, než předchozí tituly série. Vyobrazujeme válku a vše, co s ní souvisí. Snažili jsme se například lépe vystihnout slangový jazyk moderního vojáka. Zkombinovat napínavé gradující pasáže s chaotickou atmosférou náhle propuknuvších přestřelek. Snažili jsme se uchovat dojem ze hry co nejvíce hodnověrný, protože v momentě, když hráč přestane věřit, že to, co hraje, se skutečně může stát, začne hrát jen další obyčejnou střílečku.
Práce na hrách Battlefield: Bad Company a Bad Company 2 nás hodně bavila. Byly zábavné, měly specifické téma a byly odlehčené. Zjednodušeně řečeno šlo o jakési herní podoby akčních filmů. Indiana Jones se samopalem. Ale v Battlefieldu 3 jsme si uvědomovali, jak těžké pro nás najednou je skutečně se odpoutat od postav a zobrazovaných událostí. Museli jsme se vydat jinam, udělat jinak pár věcí a zmáčknout jiné kombinace tlačítek. Nyní totiž vyprávíme příběh z války a to znamená, že musí být věrohodný, současný a vytvářet vazby mezi věcmi a emocemi v míře, s jakou jsme se až dosud vůbec nesetkali.
Nelineární příběh v Battlefieldu 3 je prezentován formou rámcového líčení příhod rotného námořní pěchoty Henryho „Black“ Blackburna, odpovídajícího na otázky týkající se posledních událostí, které otřásly světem. To, co hráč ve skutečnosti hraje, jsou Blackovy vzpomínky na události, kde novou hrozbu představují síly PLR, které jsou důvodem jeho nasazení ve vojenských operacích na celé planetě.
V singleplayerové kampani zavítají hráči do Paříže a New Yorku, do Teheránské pouště a na další místa a zahrají si za několik postav, jež jsou příslušníky různých částí amerických ozbrojených sil. Každá hratelná postava v Battlefieldu 3 umožňuje hráči získat její vlastní pohled na nepřehledné události, které se stanou a dají nám možnost objevovat lidskou psychiku.
Jednou z věcí, o které v DICE skutečně dbáme, jsou postavy. Platilo to pro Bad Company a platí to i nyní. Stavíme je do skutečně náročných situací. Dáváme jim otázky. V Battlefieldu 3 se ptáme: „Co opravdu chceš pro svou zemi?“ Odpověď mariňáka Blackburna se může lišit od odpovědi jiné postavy, ale může být také stejná. Pokusili jsme se dát lidi do kontextů, v nichž musejí přijímat emotivně věrohodná rozhodnutí. Možnost hraní za různé postavy a prožití jejich osudů a situací z první ruky vede k silnějším a hlubším zážitkům v singleplayeru.
Děláme jinou hru, než všechny předchozí. Je to svým způsobem strašidelné. Vše v ní je větší a dramatičtější. Atmosféra je stísněnější, temnější a syrovější, než v čemkoli jiném, co jsme dosud vytvořili. Ale hlavními hodnotami zůstává zájem o lidi vedle vás, o lidi, s nimiž se setkáváte a hrajete s nimi. To je pro nás neměnná konstanta.
Battleblog č. 11 vyjde brzy!
Unikl vám některý z předchozích Battleblogů? Tak se na ně podívejte na českých oficiálních stránkách Battlefield 3!
Překlad: český Battlefield blog
Hm taky na to koukám, že tu ta srandovní debata chybí : /
Nevím, jestli se tu objevil flame, ale řekl bych, že to ke smazání nebylo
Stixxy: Ano, poslední dobou se maže hodně příspěvků. Například já jsem dal palec Paradikovy, a přitom, kdyby tam někdo nechal ten můj koment, bylo by to jasné… ale co. cenzura je všudepřítomna
Nějaké promazané, ne?
Gamer: Jelitko tě pěkně utřel no . Si napsal realita je Arma. O realitě nikdo z nás nemá nejmenší představu a ani Arma ji nesimuluje. A BF3 je především hra, vůbec ne realita jen se snaží navodit reálnou atmosféru při bojích.
Jelitko ty si fakt jelito přesně sem řekl, že to bude zábava. To mi argumentuješ tím co sem sám napsal? Bude autentičnější arkáda, která se bude tvářit jako realistická ale pro ty co chcou opravdové realistické tituly. . tak je třeba hledat jinde. A bavíme se o hrách a jak je to ztávrněné tam. Nevím proč mi tu cpeš takové to bež si do války. . a nebo příklad když někdo natočí špatný film a nějaký user ti řekne tak to zkus natočit ty.
Teda naprosto výborný si to tu číst kluci teď jsem se po dnešku, kdy mi nic nešlo konečně pobavil … Jinak mimochodem tý předobjednávky vůbec nelituju, naopak se na BF3 těším čím dál tím víc, kor když vidím tenhle trailer, upřímně, tím jak je to ve tmě to občas fakt vypadá skoro jak realita, tohle je prostě grafika (a ne nějaký MW3, už Black Ops jsem nehrál a nelíbilo se mi, MW3 mi na disk nesmí natož abych si ho ještě koupil, to tak) , bojim se jenom, aby to u mě v žebříčku nepřekočilo o jeden stupínek výš než je u mě v oblíbenosti Crysis
A BattleFIELD to je ta hra!
luxin: Battlelog je sociální služba, text výše je BattleBLOG! Neplést.
Musím říct, že s každým dalším Battleblogem se na BF 3 těším víc a víc. A co je nejdůležitější, každému tomu Battleblogu jsem věřil, tak doufám, že to, co říkají, se promítne i ve hře samotné. Je ovšem vidět, že tentokrát to myslí DICE vážně, takže o kvalitu hry moc starost nemám. No nic, uvidíme až hra vyjde.
RCS339: Snad to bude i v tomto případě
Parad! se: Snad ne. Já myslel, že to ma" troll" os už pochopil.
Stixxy: Hlavně je už v těch Battleblogách vidět ten přístup k fanouškům. S trochou štěstí vyjdou nástroje na požádání
Al-Muhambad: To dělá ta grafika, zvuky, destrukce Ono to takový dojem tvoří Což je mimochodem ten cíl, co je napsán výše. DICE se to opravdu daří, příběh ohodnotit nemůžu, ale ten Battleblog 100% sedí na to, co do teď ukázali a nepochybuji, že tomu nebude u dalších misí jinak
Radši sem netahej ani autenticitu nebo bude trololo