Protipirátské ochrany ve hrách? Nefunkční ochrana a plýtvání penězi, myslí si Fred Wester, generální ředitel Paradox Interactive.
„Jsem opravdu překvapen, že vydavatelé stále používají DRM. Dělají to sedm nebo osm let a vůbec to nedává smysl,“ řekl Wester pro Gamespy.
K DRM se následně vyjádřil z pohledu hráče a jako příklad uvedl svou osobní zkušenosti s třetím dílem strategie Civilization. Ta prý byla hrozná, právě kvůli protipirátské ochraně.
Paradox Interactive je malá vydavatelská společnost, která svým zákazníkům dělá radost, že nepoužívá žádné otravné protipirátské ochrany.
„Hru jsem si koupil v den vydání a tři dny jsem nemohl hrát. Nemohl jsem si nainstalovat žádný software. Nakonec jsem se musel obrátit na podporu Atari. To je hrozné.“
„Nikdy by se nemělo stát, že si koupíme produkt, který nemůžeme nainstalovat nebo hrát kvůli DRM. Lidé, jež si hry kupují, chtějí hry, které mohou hrát plynule bez jakýchkoliv problémů a omezení. Místo toho právě oni jsou omezeni a piráti bez problému hrají. Jde o negativní motivaci, takhle si lidé hry kupovat nebudou.“
„Nevím, proč vydavatelé používají DRM. Je to plýtvání penězi. Protipirátská ochrana ochrání váš produkt zhruba po dobu tří dnů, což prodeje rozhodně nezvýší. Spíš naopak, ještě odradí zákazníky.“
„Nenapadá mě žádné rozumné vysvětlení, proč stále používají tyto ochrany. Zvláště ty, které vyžadují, aby hráči byli neustále online, třeba Ubisoft. Připomíná mi to návrt do roku 2003,“ dodal Fred Wester.
versace186: Je to lehky, ale proč si pak kupujeme hry?
Už prakticky craknutí je nelegální, takže kdyby byla nějáká "šťára", tak i za to by člověk byl popotahovanej. Šance šťáry a popotahování je malá, ale už tak je to nelogicky, crackovat koupenou hru.
JakER: Já to říkám už… za měsíc to bude asi rok. Uplně přesně stejnou větu Pokusím se to dohledat ve starych komentech. (jež a plynule jsem nepoužil)
A beztak si myslím, že to bude mít stejný význam jako bych to psal já… i když on je od branže, tak ti co jsou za DRM si budou pořád myslet svoje. Když se to nezrušilo po tom co tisíce lidí psalo petici, pořád se o tom diskutuje na fórech a krituzují to i jiní "game tvůrci", tak se to i tak nezmění.
Jak se dělaá "smajlik – palec nahoru"?
Zvláštní, že všichni si ten paradox (heh dobry, paradox interaktiv) uvědomují, ale ti co jsou za tu kravskou ochranu zodpovědní jsou buď blbí nebo úplně vymatlaní… je to stejny, ale žáná jiná možnost mě nenapadá. Možná jen to, že ti co jsou za to odpovědní si nechtějí přiznat blbost a možná si drží pracovní místo.
DRM neochrání ty hry ani 3 dny po vydání, většina her se dá stáhnout i několik dní (občas i týdnů) před oficiálním vydáním.
Však minule ste všetci štrajkovali za zrušenie megauploadou a pirátsva a teraz zase tá prestierka.
"Lidé, jež si hry kupují, chtějí hry, které mohou hrát plynule bez jakýchkoliv problémů a omezení. Místo toho právě oni jsou omezeni a piráti bez problému hrají. " Svatá pravda, konečně to někdo řekl nahlas.
Konečně někdo rozumný co mu dochází že DRM je na nic. Nejlepší ochranu má snad jen Steamworks, Garryho past, Serious Sam 3 a žádnou
Fred Wester má pravdu. Kdyby firmy přestaly hledat "Svatý grál DRM ochrany" a úplně se na to vykašlali, žilo by se hráčům, kteří nepirátí, daleko lépe.
Bolo to ťažké? (cracknút)
taky me hrozne stve ze kdyz si koupite hru a zahrajete si ji pak ji odinstalujete a za pul roku zase nainstalujete a takhle jeste 2x tak pak uz to u nekteych her nejde (Mirrors Edge) to me fakt sere my si prece hry kupujeme abysme je meli navzdycky! To je jako kdyby ste si koupily televizi 3x se na ni podivaly a pak by prijela firma od ktere ste si to koupily a televizi si proste vzala! Mirrors Edge sem zminoval protoze jsem si ji nedavno chtel znovu zahrat ale neslo to kvuli tomu ze sem to uz 3x nainstaloval! At vymysli neco lepsiho a ne tohle kvuli tomu jsem si to musel cracknout!
Mám na věc stejný názor jako pan Wester
Paradox = Jedna z mála inteligentních firem. (Valve je samozřejmě jedna z nich)