O včerejší akci A Red Letter Day jsme vás informovali nedávno. Pro připomenutí, fanoušci Half-Life z hnutí Call for Communication uspořádali akci, kdy tisíce fanoušků série v jednu hodinu i po celý den mají hrát souběžně Half-Life 2, s cílem upoutat pozornost Valve, nejlépe kvůli tomu, aby už začali nějak komunikovat v souvislosti s dalším dílem. Kromě toho měla také akce sloužit pro zviditelnění značky, a samozřejmě jen pro zábavu, aby se ukázalo, že komunita Valve her umí být jednotná. A opravdu umí.
Pokud se dá věřit statistikám Steamu, během soboty narostl počet hrajících hráčů z tří tisíc na parádní číslo 13,216. To sice nestačilo, aby se Half-Life 2 umístilo v první desítce hraných titulů (skončilo jedenácté), ale i tak jde určitě o parádní výsledek, ukazující, že hlavní cíl, tedy sjednotit velkou část fanoušků, se podařil.
Původně mělo protestovat 30 000 hráčů.
Vedoucí Call for Communication dodává: „Rád bych poděkoval všem, za to, čeho jsme dosáhli. Vím, že společně můžeme docílit ještě víc.“
O tom tedy rozhodně nepochybujeme. Je sice malá šance, že by A Red Letter Day s Valve nějak pohlo, ale i tak to byla parádní akce, jíž jsme se zúčastnili i my sami a nemalé množství čtenářů Zingu. Jsme zvědaví, co si fanoušci vymyslí příště. A jestli to třeba vážně Valve nějak neobměkčí.
Podivejte se na videacesky. cz na historie hernich spolecnosti. Tam je videt politika a vyvoj her napr. u VALVE. Urcite je uz nejaky ten rok Half-Life ve vyvoji. Myslim, ze by asi bylo zbytecne kdyby prezenatace byla jako u Diablo III. VALVE dela hry aby hracum vyrazila dech a svoje fanousky potesila viz Portal, LFD nejni to masinerie na hry jako u jinych.
Taky jsem se samozřejmě akce zůčastnil to by byl u mě hřích když jsem to naplánoval i pro mojí vlastní Steam skupinu abych nakonec jako hlavní admin do toho nešel jen škoda že ještě 2000 hráčů chybělo na to aby jsme byli aspoň na 10. místě v top 10 nejhranějších her.
Čekal jsem alespoň 20000, ale aspoň že tak, vyhouplo se to nahoru a o to šlo, já jsem si HL2 s radostí zapnul a několik hodin si ho zahrál a hned ve středu budu mít po zkoušce, tak budu pokračovat a už teď se na to těším, HL2 je prostě suprová hra a nejlepší je, že tam pořád objevuju sem tam něco novýho
Možná to Valve všechno tají proto, aby jim zas někdo nepočóroval BETA verzi.
Škoda, doufal jsem ve vyšší číslo. Mě jen mrzí, že mám HL2 nonsteam. ( Ale i tak je to uspokojivý výsledek a já myslím že se akce vydařila. Gratuluji.
Tak já jsem s výsledkem spokojení. Že to Valve bude ignorovat se dalo čekat, šlo hlavně o zábavu a shromáždění komunity, což se podle mě povedlo na výbornou.
Groon: tak tak, jenom škoda že těch lidí opravdu nebylo víc….
HL série je pro mě rozhodně jeden z nejlepších titulů od jednich z nejlepších výrobců her. A o trojku stát rozhodně budu.
Já se zúčastnil a jsem na to hrdý.
fja_: V tom případě beru zpátky. A ještě k tomu počtu zaměstnanců. Oproti EA nebo Ubisoftu to sice je malé číslo, rozdíl je ale v tom, že Valve nemá prakticky žádnou hiearchii vedení a pracují v něm údajně samé špičky, což má za následek to, že každý člen pracuje naplno a opravdu se dá považovat za plnohodnotného zaměstance s přínosem k vývoji, narozdíl od gygantů, kde se za člena týmu považuje snad i uklízečka. V tomhle směru je vynikajícícm přínosem třeba digitální publikace Final Hours of Portal 2, kde se toho člověk o chodu Valve dozví opravdu dost, a to jsem jí třeba já osobně ani moc do detailu nestudoval
Cvrnda: Na celosvetove pomery 260 zamestancov v roku 2011 (podla wiki, cize +/-) a gigantami typu EA, Ubisoft atd. je to pomerne male cislo. S tym investorom som to myslel tak, ze by urcite nejakeho potrebovali, keby nemali Steam a vdaka nemu su financne velmi slusne zabezpeceni, a teda mozu konkurovat aj velkym vydavatelstvam.
Ja len dufam, ze to cakanie bude stat zato
Tají to proto, že jim to dělá dobrou reklamu.
fja_: Ve skutečnosti je to úplně jinak. Valve malé rozhodně není, už jenom proto, že jsou rozděleni na několik týmů. Jeden tým se soustředí na Steam, další na Dotu 2 (ten diriguje Icefrog) , jiný tým má zase na starosti TF2 (tenhle tým pro změnu vede Robin Walker) atd. Tyhle týmy jsou sice drobnější, ale to ještě neznamená, že je malé celé Valve. Není, Valve není jenom Newell, Lombardi, Falizsek a další známí hlavouni. Navíc právě kvůli Steamu mají takové příjmy, že žádného velkého investora už dávno nepotřebují. Valve na dalším HL určitě dělá, myslím že už pěkně dlouho, to musí být zkrátka každému fanouškovi jasné. Otázka je, proč všechno tak tají. A právě to chtějí vědět fanoušci a je to jeden z důvodů vzniku takových akcí a společenství
R2-D2: Valve sa ako male studio sustredi hlavne tam, kde su financie: a to je Steam. Ostatne projekty su momentalne pre nich vedlajsie (portal 2, dota2, l4d etc. nepovazujem za hry na ktorych by muselo pracovat 260 ludi po dobu 7 rokov) , vyvoj HL3 predsa musia z niecoho zaplatit a bez vstupu velkeho investora by to bolo prakticky nemozne.
Pro vás nic moc, pro většinu hráčů co s ním měli tu čest jedna z nejlepších her všech dob, a naprosto oprávněně. Myslíte že všechen tenhle povyk je pro nic? Najde se víc než dost hráčů kteří na další HL čekají jako na smilování, a z dobrého důvodu