Několik informací a plánů se dostalo na světlo světa především díky nedávné možnosti ptát se skrz Reddit na cokoliv autora původního módu a vedoucího vývoje samostatné hry, Dean Halla. Díky tomu jsme se dočkali především potvrzení platebního modelu. Současné plány jsou takové, že Bohemia Interactive nabídne nejdřív alpha verzi, a to zhruba za 15 Euro. Cena se podobně jako v případě Minecraftu má zvedat, v okamžiku vydání plné verze se očekává cena kolem 30 Euro. Časem by dokonce měla být dostupná i sběratelská edice, nabízející třeba různé artworky a další materiály ze zákulisí.
Bohemia Interactive nabídne alpha verzi za zhruba 15 euro. Plná verze by mohla stát okolo 30 euro a dokonce by měla být dostupná i sběratelská edice.
Alpha verze by přitom měla vyjít ještě do konce letošního roku (v nedávném rozhovoru pro PC Gamer uvádí Dean říjen). Jako první mapu nabídne Černarus, i když její upravenou verzi, nazvanou Chernarus Plus. Ta se může pyšnit především větším množstvím přístupných a otevřených budov, přičemž to, jestli je budova přístupná nebo ne, byste měli snadno poznat už zpovzdálí.
Základní hratelnost a principy původního módu zůstanou beze změny, i když se dočkáme řady novinek. Jde především o možnost ohánět se a mlátit zombíky holými pěstmi, velmi slibně zní i možnost mít psa jako společníka. Ten vás může varovat před nebezpečím, může vás všude následovat, ale může být také zastřelen. Pokud máte v rámci módu v oblibě kuši, určitě vás potěší, že bude k dispozici samostatný toulec na šípy. Co už ale asi jen tak někoho nepotěší je fakt, že na mapě nebudou žádná bezpečná místa, stejně tak lze očekávat, že se zbraně a vybavení mohou časem opotřebovat.
Mezi další slibné novinky patří i funkce jakéhosi diáře, umožňující ostatním hráčům nahlédnout do vámi sepsaných poznámek ve chvíli, kdy jste vy sami zrovna offline nebo po smrti. A pokud za každou cenu prahnete po informacích o tom, jak se vlastně z Černarusi stala polorozpadlá země plná nemrtvých, nabídne samostatný DayZ titul i příběh, jenž by měl vysvětlit veškeré pozadí celé situace.
Už tak je informací dost, ale to ještě není všechno. Můžeme se totiž těšit i na větší množství zbraní, větší možnost úpravy naší postavy (především oblečení a jeho barvy), lepší modely samotných zombíků, rozšíření humanity systému, propracovanější systém počasí a zlámání končetin, stejně jako na lepší modely ženských postav a vůbec lepší animace postav jako takových.
Samostatné DayZ navíc poběží na vlastní verzi Real Virtuality enginu, nebude to tedy ta samá verze, na níž běží Arma II, ani verze pro Armu III. Autoři mají také velkou snahu co nejvíc omezit hackování, naopak by měl být zkrácen loading, a rozhraní inventáře a vůbec celkové UI se také dočká množství změn.
Do budoucna se také počítá s přidáním dalších ostrovů, mezi nimiž se budou hráči přesouvat na lodi nebo vzduchem. Údajně také nebude problém dosáhnout počtu 100 – 200 hráčů na jedné mapě, ani přidat další zvířata (Dean zmínil koně).
Z těch opravdu významných novinek už by to bylo všechno. Zatím se tedy samostatné DayZ rýsuje naprosto bombasticky. Ještě připomínáme, že vývoj původního módu pro Armu II bude dál pokračovat, už ve verzi 1.7.3 se lze těšit na přidání psů.
Asi tak aby tu nebyli dohady, podle mého názoru DAYZ je FPS akce s prvkama simulátoru a WARZ bude uděláno spíše jako MMORPG kvůli masivnímu multiplayeru který je hlavní prioritou a má oslnit spousty hráčů kvuli minitransakcí, a pokud vim tak dayz nebo-li arma 2 je proslulá svojí reálností kterou na tom máme rádi a já se obávám že přesně tohle bude ve WARZ chybět….
No tak pardon, že jsem BůhOntyho nerozuměl : ‚DD DayZ je větší než WarZ…. . okay xD
Raxlly: a ty se nechovej jak rejpavej pitomec. Tak si prostě myslel, že to je šipka. No všichni chybujem nebo chápem věci jinak, že?
kdyby ten engine byl trochu "jednodušší" než u army chápete, tak bych do toho šel
JakER: Ano pokud používáš tunngle tak tam neni problém
Při čtení článku se mi mírně zvýšil pulz. Ale těším se na to hodně přemýšlela jsem o koupi Army 2 už dlouho ale když jsem slyšela že to bude samostatné tak si raději počkám. .
ChiLLi_Master: vrať se do školy když nechápeš rozdíl mezi <, >, =
Snad ten nový engine, bude lépe optimalizovaný než samotná Arma 2
BůhOnty: DayZ není WarZ kámo DayZ je od tvůrců Arma (a mód DayZ) a The WarZ je od Hammerpoint Interactive
Dayz > WarZ
no tak to se těším …dobrou věc vymyslely konečně skvělej nápad na gameplay skloubený s technickým umem vývojářů army
MaTyZ: On jde založit privát na DayZ? Zatím jsem neměl potřebu se o něco takového pokoušet, takže se mi nedivte že to nevím, ale časem bych to pro srandu zkusil.
JakER: Ve zmíněném rozhovoru na PC Gameru ([ odkaz ] ) Dean uvádí, že co nejvíc omezit cheatery a hackery je jednou z největších priorit standalone DayZ, takže o tohle bych se nebál
JakER: Založ si privát s kámošema a nebudeš mít takové potíže. .
Ať to zní sebelíp, momentálně mě hlavně zajímá vyřešení problémů s cheatery. Neni nic horšího než narazit na serveru na cheatera. A všichni víme, že BattleEye stojí úplně za hovno. Cheater si vás totiž může kdykoliv kamkoliv portnout, tam vás zabít, popřípadě se zabijete sami samotným portem protože si třeba zlomíte nohu, díky ArmA enginu. Když tak ztratíte cenné věci, fakt vás to nasere.