Když se vedoucí studia BioWare Montreal Yanick Roy podělil na svém Twitteru o fotografii první části dokumentace o designu nového Mass Effectu, jeden z fanoušků jako odpověď poznamenal, že fotka a obsah dokumentu působí dojmem, jako by hru od dokončení dělila léta. Na to Yanick odpověděl následovně:
„Žádný strach, máme velký a talentovaný tým, začali jsme před nějakou dobou a „půjčujeme si“ mnoho herních principů z DA3.“ Na další otázku odpověděl neméně zajímavě. „Ano, když sdílíme engine, můžeme začít od některých základních systémů DA3, místo abychom začínali od nuly.“
Tím pádem tu máme i potvrzení, že stejně jako Dragon Age 3, i nový Mass Effect využije engine Frostbite 3. A vzhledem k tomu, jak často vycházejí jednotlivé verze enginu, dost možná to znamená, že na hru vážně nebudeme muset čekat několik let.
Každopádně jsem zvědav, jaké herní mechanismy si v Montrealu půjčili. Že by měli v BioWare snahu Mass Effect více přiblížit klasickému pojetí RPG? Kdo ví. Rozhodně by mi to ale nevadilo.
pajmič: špatně si mě pochopil a já vim špatně píši
myslel sem aby se vrátily k 1 dvojka je taká divná … moc když jedním sekem obouruč mečem sejme 20 zplozenců a mává s ním jako s kordem
…. Ria Kon: nák tak sem to chtěl taky napsat
Daeron, pajmič: Dynamičtější boje v DAIII jako v DAII bych uvítala, ale eliminovala bych ty super valící útoky, kdy se 100 nepřátel okolo rozprskne – to už bylo opravdu moc.
Na Mass Effectu bylo fajn, jak jste si v tom taktickym módu pěkně rozdali role. To pak nepřítel zmrznul, vylítnul do vzduchu a tam vybuchnul na střepiny
Daeron: Mají se spíše vrátit k DA1. Mě se souboje v DA2 líbí ale uvítal bych volnější taktickou kameru
Bioware mi dělá jenom a jenom radost : 3 mám další důvody se těšit
jen doufám že se ten boj v DA zase trochu vrátí k 1 ve 2 mi to přišlo také hrozně Anime styl 
Alfajk: Tak to už záleží na stylu jak hraješ. Já pauzování hojně využíval v obou sériích.
Chipsonator – jasny, jenze kolikrat potrebovals vyuzit to pauznuti v dragon age a kolikrat v ME? v dragon age to bylo skoro "na tahy"
Proč té podobnosti nevyužít. Vždyť ve výsledku je principově DA a ME stejná hra, jen je jedno fantasy a druhé sci-fi (kde se automaticky nabízí trochu víc akce) . Nejspíš to bude také důvod, proč jde o mé nejoblíbenější herní série

Nemůžu se dočkat nadcházejících herních konferencích! DAIII už se začíná pomalu sypat od E3 a ME4 by mohlo začít vnadit nejdéle po jeho vydání
A co se debaty o Frosbite 3 týče… nechci strašit, grafika a celková úprava vypadala nádherně, ale BioWare je docela známo svými bugy (viz Garrusův obličej v ME1, žebříky v ME3, Aria v DLC Omega, neotevřitelná truhla a po hlavu v zemi zakopaná démoka v DAO…) .
Alfajk: DA je tahovka?
Jde tam akorát zastavit čas a rozdělit pokyny co mají postavy dělat a to samé už bylo v ME trilogii a rozhodně bych neřekl že je to tahovka 
Lev216: Neřekl bych, že nedávno.
Brokarek: Nezapomněl jsi na gameplay a zábavu, šerife?
hlavne aby je nahodou nenapadlo z toho udelat tahovku jako dragon age, nemam nic proti "fps rpg", ale tahovej system urcite ne…
Docela dobrý krok, když budou mít některé části už hotové a jen je použijí pro potřeby Mass effectu. Vždyť i předchozí díli měli společné některé prvky jako byl systém dialogů pro vyprávění příběhu nebo taktický pohled pro rozdělování příkazů společníkům.
Frostbite 3? Vždyť ještě nedávno byl FB 1! V DICE by to mohli číslovat jako Source:-)
Malasnikov: já taky nikomu nic nevnucuji ale to je jako kdybych napsal že dirt 3 je blbost jen protože mě to nebaví a třeba je to dobrá hra. A odehrál si jen jednu hodinu a už tě to nebavilo. Sniper elite 2 mě taky nebavil ale dohrál jsem to protože jsem myslel že se to změní.
Skallagrim: Jo tak jo nuda to třeba byla ale blbost říkám pochvilce jsem se chytil ale nechci vyvolávat flame
Brokarek: Víc než souhlasím. Kldině kdyby to bylo zase na UE 3 a byl by skvělý příběh a dialogy apod. Tak je mi to jedno.