Routine bylo minulý rok na Gamesconu oznámeno a získalo povětšinou pozitivní ohlasy. To nadšence z Lunar Software nejen nezastavilo, naopak posílilo k vytvoření ještě lepší hry.
Routine je předně hororová hra o přežívání ve vesmírné lodi, která jakoby z oka vypadla vizím z minulého století. Po té co se na lodi něco stane, musíte přežívat a vyhýbat se zlým robotům. Zní to tak absurdně, až to nemůže být přeci špatné.
Tvůrci kladou velký důraz nejen na přežívání jako takové, ale také na průzkum. Proto se nikdy nedostanete přesně do té samé místnosti, a to ani po opakování hry. Prostředí by totiž mělo být náhodně generované a jsem si osobně dost jistý, že mnohdy nenajdete cestu zpět (nebo se zpět ani neodvážíte jít). Zajímavé je, že po smrti už neexistuje žádný návrat zpět, žádné načítání kontrolního bodu nebo naposledy uložené pozice.
Při potulování vám bude po ruce CAT (Cosmonaut Assistance Tool), díky kterému budete moci ovládat ty obří úžasné obrazovky a stahovat data z počítačů, stejně tak budete mít nějaké ty futuristické zbraně – něčím se přeci bránit musíte.
Na hře pracují (tedy alespoň v době oznámení pracovali) tři lidé, přičemž jedním z nich je i Mick Gordon. Ten se postaral o zvuky a hudbu, kterou měl na starost i u několika Need for Speed titulů, stejně tak u filmů v čele s The Last Airbender (Poslední vládce větru). Routine běží na proslulém Unreal Enginu 3 a měli bychom se ho dočkat již letos na PC a Mac.
Níže se v prvním gameplay traileru můžete podívat na samotnou hru, včetně stahování dat, útěku, průzkumu a střetu s roboty i vodní příšerou.
Wycis: Pokud vím, tak to bývalo napsaný na Greenlightu, ale jsem si dost jistej, že něco o generovaném prostředí padlo
Honzas4400: O tom, že by bylo přostředí náhodně generované jsem nikde nic nečetl. Kde jsi to našel? Jediný, co jsem našel je, že umístění nepřátel, předmětů a různých nástrah by mělo být náhodně generované.
Temgotin: Prostředí je náhodně generované = Ta hra nikdy neskončí (v relativním slova smyslu)
Doufám ale, že to nebude příliš krátké. Je to ale dost možné, když na takové hře dělají jen 4 lidé.
na tuhle hru se moc těším! konečně něco co by se mohlo opravdu stát i v reálném životě vypadá to opravdu nádherně! ! ! bude třeba zakoupit hodně nových trenek
4 lidi? WOW! Vypadá to úžasně. Dokonce líp, než DS3 a to na něm dělali stovky lidí. No jo, indie žánr je hold poctivý.
Jan Kalný: To ne, ale na enginu záleží hodně. (třeba si srovnej Source oproti FrostBite)
Ne každá hra na Unrealu musí být nutně skvěle optimalizovaná
Jan Kalný: Tu skvělou optimalizaci bude mít na svědomí Unreal Engine.
Malasnikov: Pořád nějak nedokážu pochopit ty -, které si v komentáře napsal.
"Dokážu si představit strašidelnější nepřátele než roboty" tak, Routine nemá být vyloženě hororová hra u který se rozčtvrtíš strachy jako u Amnesie. Hra je hlavně o přežívání a co ti dokáže víc zatopit než nesmrtelný, znovuobnovitelný, nezstavitelný, rychlý a extrémně chytrý robot?
"Jenom na PC" tohle beru jako ohromné plus, ne ve smyslu, že jsem rád, že to bude (nejspíš) exkluzivita, navíc na to hra není uzpůsobená (např. ovládání obrazovek) , ale ve smyslu, že jsem rád, že se to nesnaží primárně srát na konzole. To bude mít za následek vynikající hratelnost a hlavně optimalizaci.
"Málo lidí v týmu" tohle nechápu už vůbec To by mělo být naopak plus a hlavně k tomu přidat nejen klobouček, ale i úctu.
Tohle není mířeno jako ofenzivní komentář, jenom že moc nechápu proč je to "-"
MoRt8: V dnešní době zachraňujou herní průmysl, resp. jeho ‚racionalitu‘, převážně indie hry a tohle rouzhodně patří mezi ty špičky : P
Tak o téhle hře jsem nikdy ještě neslyšel, až v téhle novince poprvé. Gameplay video je parádní! Chci další!
Jinak tohle na konzole asi nebude, už jenom kvůli počtu vývojářů nebo třeba takovýmu tomu "počítačovýmu" stylu hry jako že například můžete ovládat ty obrazovky s čímž se určitě bude operovat líp pomocí myši (mimochodem to ovládání obrazovek se mi moc líbí) . Takže si vedle pokračování Amnesie připisuju další hru kterou si na PC musím zahrát. Pokud by to ale vyšlo na PS4 tak koupím radši na PS4.
+ Atmosféra by se dala krájet
+ Obrazovky a interakce s nimi
+ Dechberoucí audiovizuál
– Dokážu si představit strašidelnější nepřátele než roboty
– Jenom na PC
– Málo lidí v týmu
PS: V poslední době se nám pořádně rozrůstá výběr skvělých her v hororovým žánru! Outlast, Daylight, Amnesia 2, Dying Light a teď ještě Routine!
spokojenost!
Na tohle cekam jak spasu uz od prvniho predstaveni a teaseru. Pro mne rozhodne jedna z nejocekavanejsich her letoska. 4 lide? WOW! Celkem by me zajimal celkovy rozpocet, protoze kdyz clovek vidi tohle a vzpomene si treba na Dead Space 3 s milionem vyvojaru a miliardou rozpoctu, tak se musi smat. Ta korupce, tunelovani a rozkradani tech velikych studii a vydavatelstvi musi byt neskutecna. Tam by obstala snad jenom nase soucasna vlada v demisi.
Na hře nedělají 3, ale 4 lidé.
Sehnat vydavatele co to pořádně zafinancuje a zdrží klidně vývoj o půl roku by nebylo špatné. Ale i tak je to veliký respekt, že 3 lidi dokážou vytvořit takový titul. Nadaní vývojáři!