Společnost id Software se zapsala do historie vývoje her jako Doom, Commander Keen, Quake, Wolfenstein nebo Shadow Knights. V posledních letech se ji ale nedaří podle představ a má problémy se přeorientovat na dnešní standardy a touhy hráčů. V říjnu roku 2011 vyšla zajímavá post-apokalyptická akce Rage, která svým obsahem zaujmula mnoho hráčů, na úspěch to ale i přesto nestačilo, což vyústilo v to, že druhý díl byl nakonec zrušen. Nemluvě o zdlouhavém vývoji čtvrtého dílu hororové série Doom. Nedávno jsme se dozvěděli, že hra musela být přepracovaná. Jen tak se jí asi nedočkáme.
Možná i kvůli tomu se rozhodl prezident id Software opustit křeslo a přenechat svou pozici někomu jinému. Todd Hollenshead se tak po sedmnácti letech loučí. Podle tiskové zprávy se tak rozhodl, aby se mohl začít naplno věnovat svému osobnímu životu a rodině. Určitý podíl v tom ale mohl sehrát i neúspěch s Rage a vývoj Doom 4. I když, Hollenshead byl pouze představitelem firmy a všechnu vinu na něj pochopitelně nemůžeme ani nechceme shazovat.
„Po mnoha letech se Todd Hollenshead rozhodl opustit studio id Software a věnovat se svým osobním zájmům. Todd nebyl součástí vývojového týmu, i přesto byl důležitým členem, který je nedílnou součásti úspěchu id Software. Přejeme mu jen to nejlepší,“ komentoval odchod prezidenta Pete Hines z Bethesdy pro IGN.
Conchar: to každopádně …. prozrazoval to naprosto neuvěřitelně utlej konec…
Lootmaster: to je spíš o chuti
sto lidí, sto chutí. Hra dle mého byla vydaná z donucení. To byl její kámen úrazu.
Conchar: proč jako call off duty ? Snad jako Doom nebo Quake jejich původní hry byly takové a lidi je včetně mě měli rádi. Právěže hry jako je CoD čerpají z tohoto konceptu a lidi to stále hrají hold nemají kvalitní AAA alternativu klasické střílečky. Rage padl hlavně kvůli rádoby rpg prvkům, pseudo otevřenem prázdném světě a nadbytečným mixem se závodní hrou. Akční stránka byla skvělá
.
Lootmaster: a udělat z toho tupou střílečku jako call of duty? Ty RPG prvky, částečně otevřenej svět a v četně těch vozítek mě nehorázně bavil.
Shimmy: měli se u rage soustředit na to co moc dobře umí a to na klasickou akci bez vozítek a pokusu o otevřený svět…
Rage byla super hra. Sice měla pár nedodělků, ale ta hratelnost při přestřelkách byla bezkonkurenční
Lootmaster: Rage se za revoluční nedá označit ani v nejmenším.
loot: diky za info takze aktivne se uz na vyvoji her nepodil. pouze tam zustava jako ikonka starejch casu pro vetsi prodejnosti:) hmm to je spatny ale asi ma moc prace stim oculus riftem. kazdopadne si pamatuju jakej byl hype nez vysel rage to se porad mluvilo o ografice, ukazovali se videa kde to bylo uzasne a pak najednou sem videl tu hru za 3stovky v tescu:D
Panikudlanka. cz: Carmak dělá, že dělá je takou ikonou ID …spíš reklamní postava pro PR jak v případě Rage kdy tvrdil, že půjde o totální revoluci. ID už ničím nepřekvapí a upadne bohužel
…
je to skoda le co se da delat hodne vyvojaru uz dospelo do veku kdy se chteji venovat rodine: / imho mam otacku dela u Id jeste carmack? ja jen vim ze ted pracuje na 3d oculusu kterej jak doufam dopadne dobre:) carmack je prome proste porad Pan programator at si kazdej rika co chce a doom 3 se jim povedl. jeste ted si ho obcas zahraju:) imho Id ma na konte opravdu pecky doufam ze nas zase necim prevapi:)
"má problémy se přeorientovat na dnešní standardy a touhy hráčů" velmi vystizna veta
Rage som uz hral ale nepresiel som to, preto ze vtedy som nebol az v takej hernej krize ako teraz. teraz uz fakt nemam co hrat takze rozmyslam ze si to zahram lebo mi to pripada ako jedna z poslednych hier ktore sa daju normalne zahrat. samozrejme ze si ju stiahnem pretoze na steame nie je dostupna v mojom regione (keby to Abakaniusa zaujimalo)
Abakanius: co se ti na Rage nelíbilo? Že tam nebyla přemíra akce a padající domy?
No a je to tady… Rage byla jedna z mála vyjímek v FPS žánru… Pro mě srdcovka. Touhy hráčů jsou zřejmě jiné no… nechápu to. Každej si stěžuje, že jsou fps moc filmové, jednoduché, že nejsou originální… Rage tohle všechno mělo. Bylo i pěkný graficky. Na pc mělo technický problémy, který se ale opravili. Prostě to nechápu. Jediný co mi tam fakt chybělo byl kvalitní příběh. Hře chyběly emoce. To je celé. Doom 3 byl taky skvělej, jen ho plno hráčů nedokázalo hrát, protože nemohli svítit baterkou a zároveň střílet. Pro takové, kteří chtěli z dooma obyčejnou akci bez hororovejch prvků přidělal nějakej blbeček do hry izolepu.
no ať se mu daří, ale držel se teda dlouho
Podle mě Rage nebyl zas tak špatnej…, ale chyběla celková komplexnost hry…