Společnost Sony při vývoji nového ovladače DualShock s pořadovým číslem 4 pro next-gen konzoli PlayStation 4 testovala a zkoušela ohromné množství věci. Například i biometrické senzory, které by měřily, jak moc se potí vaše ruce. Nakonec ale nebyl nápad realizován.
V nedávném rozhovoru pro Stuff to prozradil sám architekt PlayStationu 4 Mark Cerny. Galvanická technologie měla být schopna detektovat, jak moc se vaše ruce potí a podle toho by se chovala i samotná hra, kterou byste zrovna hráli. Titul s touto podporou by například dokázal reagovat na vše emoce a zvýšil by intenzitu v případě, že se málo bojíte (méně se potíte). To by v praxi mohlo znamenat, že by taková hra nabrala na obrátkách, zvýšila by se obtížnost nebo by se třeba objevilo více lekacích scének.
Nakonec se se všemi těmito vychytávkami vydali tvůrci DualShocku 4 za samotnými vývojáři her aby se od nich dozvěděli, co by chtěli, aby nový gamepad uměl. Dozvěděli se, že o senzor na měření potu nemá většina zájem a bylo jim doporučeno, aby se snažili přepracovat DualShock tak, aby více vyhovoval rychlých střílečkám z pohledu první osoby. Zde podle vývojářů DualShock 3 zaostával.
Architekti v Sony se tedy vydali tímto směrem a přepracovali DualShock 4, aby se na něm lépe hráli FPS hry. Jak to dopadlo, budeme moci posoudit na vlastní ruce již koncem letošního roku, kdy by měla next-gen konzole spatřit světlo světa.
Pokud si pamatuje, tak o podobném biometrickém ovladači se již dříve psalo. Sony si ho totiž nechala patentovat již během roku 2010. Technologie od Sony měla měřit tři biometrické faktory. Konkrétně srdeční rytmus, svalovou činnost a vlhkost pokožky, a to pomocí upravovaného ovladače nebo handheldu. Všechny tyto informace by byly následně poskytnuty hře, která by byla schopna ihned automaticky přizpůsobit obtížnost nebo dokonce zvolit jiný vzhled pro danou úroveň. Více se dočtete zde.
Je dost pravděpodobné, že jednoho dne se takového gamepadu přece jen dočkáme. Ale to až v době, kdy nastane ta správný čas na takovéto vychytávky. Měli byste o to zájem?
kotlik: Ano podobné, ale nie to isté. Viem ktoré myslíš a toto je jeho pokračovanie.
Angeller:
RUDY: Takové podobné video na zingu už je…. . .
Cesc – koukám, nářez, showtime nezklamal
Tie funkcie vyzerajú cool. [ odkaz ]
takže, když bych měl rukavice, tak bych riskoval infarkt? xD Myslím, že by to využily dvě exkluzivní hry a bylo by povšem… vzpomeňme si na pohybové ovládání u třetího playstationa… nikomu se s tím patlat nechtělo. Kromě Lair tu technologii žádný hra téměř nevyužila a pokud ano, tak jen na otáčení kolem, montování bomby či setřesení nepřítele a upřímně… jak asi všichni zjistili, stačilo lehce v leže poklepat ovladačem. Vůbec jste nemuseli dělat pohyby jako byste tam fakt byli… kdyby něco takového ovladač měl, skutečně to hry využívaly a byla by ta technologie nějak zmáknutá, tak by ps4 stála o deset tisíc víc…
Já bych řekl že každý se potí jinak, tak by to asi nebylo moc funkční.
inFAMOUS: Second Son. Rozhovor z vývojármi o PS4. [ odkaz ]
Na ovladači od Xboxu už jsem párkrát hrál a vůbec mi nevyhovuje, hlavně levej joystick je moc nahoře, je to originální, ale asi bych si na to nezvyk.
Dualshock nikdy nezklamal, pouze nesiky, co ho ani neumej drzet a ovladat…. .
DualShock byl, je a bude vždy zárukou kvality. DS3 v současnosti považuji za nejlepší gamepad.
Brace yourself! Komenty o pocení přicházejí
Pro majitele PS+ , DualShock 4 s chladičem dlaní
Rascal: Nechtel bych zazit vlhkost…. . ani pevnou stolici pri tom ….
A senzor vlhkosti do kalhot, pro hraní ultra horrorů