„Jde o celý žánr, který má špatnou pověst,“ nechal se slyšet kreativní ředitel studia Kedhrin Gonzalez. „Ve velkém se mu sice oddávají hardcore hráči, ale to neznamená, že by ho nemohl hrát opravdu kdokoliv.“
„I proto je na čase zamyslet se nad jeho směřováním a pokusit se ho znovuvytvořit. Začít od píky a polopaticky všem vysvětlit, že MMO neznamená jen honbu za lepšími statistikami a předměty.“
Pomoct by s tím měla aktuálně vyvíjená sandboxová onlinovka Revival, jejímž trumfem jsou živí Game Masteři. „Je to v podstatě jako Skyrim, jen si představte, že je tam někdo, kdo rozhoduje o dění na obrazovce.“
„Titul bude skutečně stoprocentně nelineární a s tím zmizí i zbytečné questy jako nasbírej sedm fialových pírek z tamtoho. Už se nepotkáte s úkoly, které jednoduše nejsou hodny vašeho herního charakteru.“
Kromě opravdových GM ovšem titul nabídne taktéž propracovaný systém karmy, jenž se bude vztahovat na všechny. Obyvateli městeček počínaje a inteligentními potvorami v dungeonech konče. Prý to bude hodně podobné Mass Effectu. Akorát ve větším měřítku.
„Pokud budete mít dobrou karmu, městské stráže vás budou vítat s otevřenou náručí a bez problému se dostanete až k tamějšímu vládci, abyste mohli prodiskutovat mor, který sužuje jeho zemi.“
„Budete-li neutrální, stráže budou opatrné a přístup k vládci si budete muset zasloužit. Jestli se vydáte cestou zla, nedostanete se ani do města. A pokud budete opravdu zákeřní, stráže na vás rovnou zaútočí.“
„V dungeonech to pak bude fungovat naopak. Budete-li hodní, všichni na vás okamžitě zaútočí. Neutrální jedinci si vyslouží zdvižené obočí a po čase možná i úkol. Pokud ho ovšem odmítnou, ihned budou pod útokem.“
„Nejjednodušší to budou mít vyloženě zlé postavy, které si budou moci klidně dovolit quest odmítnout. Samozřejmě počítáme i s celou řadou proměnných. Jinými slovy, pokud se během pobytu v dungeonu změní vaše karma, chování přítomných kreatur se adekvátně přizpůsobí.“
A aby toho nebylo málo, můžete to klidně hrát na obě strany. Totiž, v místech spadajících pod správu vládce se tvářit jako slušňáci, zatímco v divočině se chovat jako kovaní podrazáci.
Skallagrim: asi si nepamatuješ dobu UO nebo počátky WoW. V dnešní době je mmorpg převážně o tom, udělat ji co nejjednodušší aby to mohl hrát každý bezmozek s jednou rukou
Uvidíme co z toho vznikne…
" MMO neznamená jen honbu za lepšími statistikami a předměty. " = nepochopení herní logiky žánru = další fail…. tipický pro vývojářé každé neúspěšné MMO. Nepřijetí nároků herních mechanik pošle tuto hru plnou dobrých nápadů k vodě. Je třeba inovovat nebo zlepšovat oblíbené zvyklosti ne je mazat a skoušet se jim vyhnout.
oživit? to se ještě nikomu nepodarilo
Najlepšie MMORPG aké som doteraz hral bola Ultima Online 2D. Tam to bolo s tou karmou podobné. Určite by som do takého niečoho išiel.
Škoda mluvit jde každýmu, ale udělat to doopravdy nikdo nedokáže
"Autoři střílečky Nexuiz chtějí oživit žánr MMORPG"
Až uvidím že udělaly aspoň nějakou inovativní dobrou ačkovou hru tak možná ty keci budou mít nějakou váhu.
najskor nech daju do poriadku servere, kupil som nexuiz na steame a ziadne servery !
v titulke hry ze online hra. . pekny odrb
ked THQ skrachovalo kazdy ma v p*** zakaznikov
Jaktože nejsou to, co bývaly? Vždyť je to všechno na jedno brdo, všechny jsou stejný a nudný, je to přesně to, co to bejvalo, pořád dokola. Každej vždycky slibuje a nakonec vyjde zase stejná slátanina jako předtím.
Hrát pořádného BadAss v MMO To bych bral.