Vzniknul tak zbrusu nový program ID@Xbox, jehož prostřednictvím mohou indie tvůrci vydávat vlastní hry. Zodpovědní lidé se údajně sešli s víc jak 50 studii, aby zjistili, jak by takový program podle nich měl vypadat.
Každý zaregistrovaný vývojář se tudíž nově může těšit na dva dev kity zdarma, stejně jako přístup k ničím neomezovanému výkonu konzole, cloudovým službám a nástrojům pro Kinect a Xbox Live, do nichž spadají kupříkladu achievementy či Gamerscore.
Registrace do ID@Xbox začaly od dnešního dne, přičemž Microsoft uvedl, že žádosti lidí z nezávislé scény budou vyřizovaný přednostně. Dvojnásob, pokud už někdy na konzole, PC, nebo tablety vyvíjeli.
Co je ale nejpodstatnější, na rozdíl od Xboxu 360 už nebudou muset autoři platit žádné poplatky za certifikaci, updaty, nebo žádosti! Navíc bude k dispozici tým expertů přímo z Microsoftu, jenž se bude snažit tvůrcům pomáhat se všemi problémy.
Podstatně víc se však studia obávají o to, aby jejich tituly v digitálním obchodě nezapadnuly. To se ale podle zodpovědných lidí nestane. Díky chytrému systému vyhledávání, plus zobrazování toho, co je mezi komunitou nejpopulárnější, se prý dostane na každého.
thundeus: ty indie hry hrať nemusíš no veľa ľudí ich hraje a je to skvelý spôsob ako začať s herným vývojom
thundeus: Rozhodl ses správně, ale i v u indie her se najdou vyjímky.
Indie hry nehraju
skylines: Buďto jednoduhcé and, nebo to může souviset s tím, že zavináč je u adres, čili směrovka – něco jako "Nezávislý vývoj na Xboxu". Ale víc fantasie po mě nechtěj
Ria Kon: Tam jde o ten zavináč. Jestli je to jen symbol nebo má nějaký přenesený význam třeba jako L4D, SK8 a podobně.
skylines: Co takhle Independent Development?
Takoví debilní název… ID to má znamenat "IdeaXbox" nebo co?
Že by svitlo na lepší časy ?
No, zjistili, že konkurence má lepší přístup ke všemu tak začali dělat to samé, aby jim neujel vlak. Proti Microsoftu nic nemám, možná jako jeden z mála jsem si oblíbil nové win. Já jen nechápu co se okolo nového x děje od oznámení na E3 a jak ke všemu přistupují lidé za něj zodpovědní…. Věty typu Pojďme zničit SONY v kontextu s děním po E3 působí spíše jako facka do vlastních řad. Raději měli říct pojďme po E3 udělat z Xboxu to s čím slaví triumf SONY.
zajiomalo by me jak clovek dolozi ze je vyvojar? nebo kazdej kdo tam napise dostane dev kit postou zdarma? preci jenom kdyz se vziju do nezav. vyvojare tak s kamosem neco kutim v garazi a napisu si o dev kit. imho stejne tak si ais i ja muzu napsat o dev kit a tvrdit ze jsem vyvojar nove zombie hry:)
Jediný kdo tady píše záporné názory na dobré zprávy od MS jsou jenom uživatelé SONY jak nečekané
llumpu: Neřekl bych že kopírujou PS4 ale spíš se navracejí k tomu, co fungovalo u xboxu 360 a celkově se přizpůsobují tomu, co dnešní doba vyžaduje. Ten idiot co prohlásil “kdo nemá net ať si koupí 360ku“ u Microsoftu skončil. Nemůžeš soudit celou společnost na základě jednoho člověka. Co se týče přístupu k Indie scéně tak si v novince můžeš přečíst “Zodpovědní lidé se údajně sešli s víc jak 50 studii, aby zjistili, jak by takový program podle nich měl vypadat. “. Takže bych to taky neviděl jako kopírování ale tak, že na základě lepšího přístupu konkurence ke studiím a nespokojenosti hráčů/vývojářů vymysleli něco, co bude vyhovovat všem. Prostě se Microsoft přizpůsobuje trhu stejně, jako to dělá každá jiná společnost. Jen ho tlačí čas a tak je těch změn za krátké časové období docela dost.
nooo to sa mi páči. už len začať vyvýjať (cca pol roka tipujem) a registrujem sa tiež
Ne trapný není rozdávat devkity zdarma ani podporovat indie scénu. Trapný je když na E3 oznámí, že každý vývojář musí mít vydavatele a platit a když se lidi začnou bouřit tak otočit o 180 stupňů a opičit se po konkurenci! ! ! Měli plán jak všechny sedřít z kůže a nakonec od toho museli upustit, protože je všichni neuvěřitelně hatovali. Neumí si stát za svým ani nic vymyslet. Jen se opičit. A to jak začali dávat těch pár ležáků zdarma pro majitele Gold účtů, ale jen do vydání Xone, je docela síla. Ovšem korunu tomu nasadili tehdy vyjádřením, že kdo nemá net ať si koupí 360ku… Jasně ale to taky změnili. Samy tak vlastně vymysleli něco, ale bylo to k ničemu, protože ve finále jen kopírují konkurenci, která to vymyslela a stojí si za tím od začátku. Laskavě mi nepodsouvej nic co jsem neřekl.
Po všech těch oznámení typu "jdem se vyrovnat Sony", je tohle aspoň přínosné pro herní scénu a nemám z toho posměšný úšklebek na tváři. Ale stejně bych jako prostý uživatel do Xone nešla. Možná tak po roce/půl, až by se MS ukázal, jestli nemá něco nekalého za lubem.