Aktualizace
Nejspíš to bylo předem jasné, ale placená verze Black Mesy nepoběží na enginu Source 2. Dohady definitivně utnul vedoucí vývojářů na fóru s tvrzením, že by nedávalo smysl, aby Valve poskytlo moderům licenci na engine, který ještě neotestovali s žádnou vydanou hrou.
A jak pár čtenářů poznamenalo v komentářích, kdyby přeci jen měli k dispozici Source 2, po čemž by prý vývojáři i toužili, vývoj Black Mesy by trval dalších 9 let. K nějakému zlepšení vizuální stránky hry ale přeci jen dojde a koneckonců stále není zodpovězená otázka, proč detaily enginu vývojáři tají.
Sluší se každopádně omluvit za vyvolání planých nadějí. Holt si všichni zájemci o Source 2 engine budou muset počkat až na tah samotného Valve. Což ale, vzhledem k faktu že třeba 15. výročí Half-Life zcela ignorovali, může trvat pěkně dlouho.
Původní zpráva
Zjištění je to vážně šílené, ale je to tak. O víkendu to bylo 9 let od vydání Half-Life 2 a včera 15 let od vydání prvního dílu. Při příležitosti výročí jsme se samozřejmě od Valve ničeho nedočkali, o jedinou zajímavost se tak postaral tým stojící za remakem Half-Life 1 s názvem Black Mesa.
Už nějakou dobu víme, že bude Black Mesa časem k dispozici na Steamu jako plnohodnotný produkt. Vývojáři se na toto téma konečně trochu rozpovídali, a tak jsme se dozvěděli, že bude Black Mesa na Steamu jako placený produkt.
Rozhodnutí zpoplatnit Black Mesu přitom pramení ze dvou důvodů. Zaprvé, vývojáři budou mít díky tomu plný přístup k enginu a případné chyby už nemusí obcházet, a zadruhé, finanční podpora jim určitě neuškodí. Ačkoliv zdůrazňují, že remake nikdy netvořili s cílem vydělávat peníze. Hra by měla být k dispozici za relativně nízkou cenu, osobně očekávám podobný princip jako u nedávno vydaného a naprosto parádního Stanley Parable.
Kromě toho ani tým vývojářů nehodlá opustit původní bezplatný mod. V blízké době máme očekávat zcela nové vydání a navíc by se z modu měl stát open source, pokud jde o mapy a některé součásti hry. V každém případě si ale na očekávané finále hry v podobě návštěvy planety Xen musíme ještě počkat.
V souvislosti s Xenem přichází to dost možná nejzajímavější. Důvod odkladu dokončení hry je prý port Black Mesy na nový engine. Ano, nový engine. Samozřejmě každého hned napadne, že může jít prostě o konverzi na novou verzi Source enginu, konkrétně 2013. V případě modu to tak je, ale u komerčního projektu už je situace poměrně záhadná.
Vývojáři totiž tvrdí, že v momentě, kdy dostali možnost dostat Black Mesu na Steam, byli nuceni přejít na nový engine, o kterém nemohou mluvit z důvodu licenčních podmínek s Valve. Následně dodali, že chtějí, aby i placená verze s novým enginem byla co nejvíce modovatelná, ale to nejdřív musí probrat s Valve. Na otázku, zda je ten nový engine od Valve, tvůrci odpověděli, že kdyby byl engine od někoho jiného, neměli by s Valve žádnou licenční dohodu.
Tím se samozřejmě spustila vlna spekulací, že placená verze Black Mesy bude na vyvíjeném, ale stále ještě neodhaleném enginu Source 2. Koneckonců, proč by o tom jinak tvůrci Black Mesy nemohli mluvit?
Stále to však berte jen jako spekulaci. Vše sice působí docela jasně, ale klidně mohou mít tvůrci pouze syndrom Infinity Ward a DICE a myslet novým enginem jen úpravu starého enginu. Celou situaci samozřejmě budeme nadále sledovat.
Máme hru kterou všichni chtějí ale nechceme ji vydat. Kdo jsme? No přece VALVE!
elcig: Kdyby měli tvůrci Black Mesy k dispozici Source 2 a oni by přžecházeli z původního Source na nový, plánovaný vývoj Black Mesy by se dost protáhl, klidně i o těch 9 let. Pokud jdeo vývoj samotného enginu, tam oficiálně neví nikdo nic, zpráva se týká jen Black Mesy
kdyby přeci jen měli k dispozici Source 2, po čemž by prý vývojáři i toužili, vývoj by trval dalších 9 let. // Tohle sem moc nepochopil, kdyby jim dali source 2 tak by na něm museli pracovat o devět let déle? ? ?
Valve mě začínalo pěkně štvát s tím mlčením. Teď už je mi to tak nějak jedno. HL3 už se asi stejně nedočkáme.
15 let …deleno 5 se rovna 3, half life 3 potvrzen, je to jasny ! ! !
, a to preco? ? … si sa musel udriet do hlavy alebo bodaj mas padne dovody.
Remake je spíše určen pro ty co nikdy nehráli HL 1, já jsem se na to vrhnul taky po dohrání klasiky a hned jsem viděl že nějaké novinky zabijí ducha HL takového jakého znám, ale zas musím autory pochválit že to vůbec dotáhli do konce a i přesto jsem se hodně bavil, pro mě to bylo zpestření při 6ti letém čekání na HL 3.
Black Mesa bylo pro mě velké sklamání , nejlepší je si zahrát začátek klasické Hl a pak skusit remake a hned se poblijete Jde o nejhorší herní remake co jsem hrál …
Martin Cvrček, pohodicka. Tiez som zvedavy.
, kedy si naposledy hral Half-Life 2? 95% veci vyzera graficky lepsie v Black Mesa podla mna. Modeli z vyssim poctom polygonov, kvalitne textury z vyssim rozlisenim, lepsie shaderi, dobre nasvietenie etc.
Dotard: Jo, ta možnost tu je. Ale na druhou stranu, pokud už je engine v nějaké hodně pokročilé fázi vývoje (což je klidně možné) , dovedu si představit scénář kdy engine sice využjí na své vlastní hry, ale můžou ho i poskytnout moderům aby ukázali sílu možností modingu nového enginu. Ale to je jenom jeden z možných scénářů. Jak jsem psal v textu, jde fakt jenom o spekulaci. Až ty detaily o enginu budou venku, rád pak vše uvedu na pravou míru
Dotard: No Black Mesu jsem hrál a sice je v novější verzi SC , ale převod není tak kvalitní aby předčil grafiku HL2 …. i tak jsem se skvěle bavil mrkni dal jsem 10/10 ….
Povedali ze detaili enginu ohlasia coskoro, to znamena ze to asi nieje az tak tajne ako si ludia myslia. Najnovsi engine ma Dota 2, jediny dovod preco by to mohlo byt tajne je ze Valve ma stale este neoznamenu Source 1 hru, ale dvojka to urcite nebude. Mozno Valve robia na Portal 3, tak keby BM vyvojari povedali "pobezi to na Portal 3 engine" tak by dopredu vyzradili. Ale mysliet si ze uplne novy engine Valve ukaze skrz neoficialny remake je uplna blbost.
Dotard: Blbost? A proč teda vývojáři Black Mesy používají u placené verze pojem "another engine" a záměrně tají o co přesně jde? Osobně si myslím, že kdyby hodlali použít nějakou současnou verzi Source enginu, asi by nedělali takové tajnosti a prostě řekli "placená verze bude na téhle a téhle verzi Source enginu". Neříkám že to stoprocentně musí být Source 2, ale celá ta situace je přinejmenším poměrně zvláštní
, Black Mesa uz teraz ma o dost lepsiu grafiku ako HL2: Episode Two….
A inac troska rekapitulacia: Ziaden Source 2… kde ste prisli na taku blbost?
Sucastne uz vydana verzia bezi na Source Orange Box 2007 builde. Coskoro vydaju ZADARMO verziu v2 ktora pobezi na Source Orange Box 2013 SP builde ktory ma menej bugov (lebo je podporovany) a bezi aj na Mac a Linux platformach, inak je rovnaky.
Steam verzia pravdepodobne pobezi na Portal 2 alebo Dota 2 Source engine ktore maju lepsiu grafiku a tak dalej.
Aby bolo jasne, jak free verzia tak Steam verzia budu viacmenej rovnake, jedine rozdieli ze ta druha podporuje Steamworks features ako Workshop, achievements etc. a bude mat mozno lepsiu grafiku, to tak vsetko.
Takze nikto povinne platit nemusi, cela hra bude stale zadarmo ale k tomu dobrovolna platena verzia ktora bude len o nieco lepsia. Kto chce prispiet prispeje a kto nie tak si stiahne tu verzu bez Steamworks.
Byl by každopádně punk kdyby měl prakticky half-life 1 lepší grafiku jak half life 2